Strona 1 z 1

Subaru na hamowni

: 19 cze 2008, o 11:54
autor: AMI
Witam

chcialbym zabrac swojego bolida przed modyfikacjami na hamownie, zeby miec potem do czego porownac efekty modyfikacji i remapu.
Tu rodzi sie pytanie, majac w pamieci historie i filmy z wybuchajacymi na hamowni silnikami w tle, na co nalezy zwrocic uwage, do czego nie dopuszczac itp. itd. by Impreza Turbo przezyla pomiary na hamowni?

Silnik jest jakies pol roku po remoncie i dziala, wiec zakladam, ze sam w sobie problemem byc nie powinien :)

Jesli ktos ma jakies swoje doswiadczenia z hamowania Subaru bardzo prosilbym o podzielenie sie uwagami, spostrzezeniami, a nawet ciekawymi historiami, jesli takie byly :)

Pozdrawiam

Re: Subaru na hamowni

: 22 cze 2008, o 17:52
autor: devlin
Bez wątpienia należy zadbać o chłodzenie pojazdu podczas takich akcji. No i dobrze go przypiąć, bo różnie bywa.

Re: Subaru na hamowni

: 22 cze 2008, o 20:32
autor: radekk
Nawiew na IC

Re: Subaru na hamowni

: 22 cze 2008, o 23:51
autor: AMI
A dzieki, juz obadalem temat troche z firma, gdzie najpewniej bede hamowal - wyglada na to, ze maja jakies pojecie, bo maja systemy nawiewow na fmic jak i na tmic.
Tyle, ze cos dojechac tam nie moge - bo obecnie samochod rusza tylko z popychu :)
Ja bardzo lubie swoje subaru - ale ilosc utrapien z tym samochodem tez mala nie jest i chyba zaczynam sie przychylac do pogladu, ze dobrze miec na wszelki wypadek drugi samochod :)

Re: Subaru na hamowni

: 23 cze 2008, o 15:01
autor: mizoo
AMI, pamietaj zeby hamownia byla na dwie osie :mrgreen:
Nawiew faktycznie poprawi temperature ale tez i odzwierciedla w pewien sposob warunki panujace na drodze przez co pomiar jest bardziej realistyczny.

Na ktorym biegu powinno sie hamowac samochod? Ma ktos z tym doswiadczenie?
Pomary sa tez chyba rozne w zaleznosci od tego jaka jest hamowania. Podwoziowe sa chyba obciazeniowe i inercyjne. Czym sie roznia nie wiem.

Re: Subaru na hamowni

: 23 cze 2008, o 15:18
autor: Azrael
mizoo pisze: Na ktorym biegu powinno sie hamowac samochod? Ma ktos z tym doswiadczenie?


To zalezy co chcesz osiągnąć. Do prostego pomiaru bez męczenia auta wystarczy 3., ale żeby zobaczyc maksymalne obciążena jakie się zdarzaja na torze to 4 i 5.

Re: Subaru na hamowni

: 18 cze 2009, o 16:48
autor: naLeśnik
tak z czystej ciekawości się spytam, widział ktoś taką hamownię w akcji? Stabilne to?

Obrazek
Obrazek