Strona 1 z 1

APEXI SAFC II

: 18 lis 2011, o 14:50
autor: cyqan
Mam taki gadżet.
Coś tam wyguglowałem sobie i czytam pomału manuala w EN.

Jak tego używać, żeby nie zaszkodzić mojej szarej strzale...?
I w ogóle z czym to się je?

Re: APEXI SAFC II

: 18 lis 2011, o 18:26
autor: AMI
cyqan pisze: Jak tego używać, żeby nie zaszkodzić mojej szarej strzale...?

Najlepiej ostroznie. Albo wcale - przynajmiej do czasu wizyty u kogos, kto pomierzy afr, ustawi jak trzeba - i nie dotykac wiecej.

Re: APEXI SAFC II

: 19 lis 2011, o 02:33
autor: cyqan
The stoichiometric air-to-fuel ratio for internal combustion engines is 14.7-to-1. However, most engines require a richer ratio for maximum performance and reliability. Naturally aspirated engines generally respond well to an approximate ratio of 13.5-to-1, while forced induction engines require a richer tune of approximately 11.5-to-1. If you are unsure of the optimum air-to-fuel value for your specific engine and modifications, speak to a professional tuner who specializes in engines produced by the manufacturer of your vehicle.

Read more: How to Tune With Apexi SAFC2 | eHow.com http://www.ehow.com/how_10037886_tune-a ... z1e6aYFJZJ
A jaka jest stechiometryczna mieszanka paliwowo-powietrzna w GC8 JDM...? Też 14,7 ? Co z paliwem? Wszyscy mówią, że JDM'y powinny latać na 100oct - ja leję Vervę 98, żadnych dziwnych rzeczy nie zaobserwowałem...
Z tego co widzę/wyczytałem, to można utworzyć 2 mapy przy zdefiniowanym % otwarcia przepustnicy - bajer może się przydać bo po co mocno wzbogacona mieszanka do jazdy w koło komina..

Rzecz jasna nie będę kombinował w ciemno, ale nie zaszkodzi liznąć temat i ew. wykorzystać możliwości ustrojstwa.
Narazie wszystko jest ustawione na serię. Wydaje mi się, że samochód ma bardzo mocny dół (rwie od 2500obr to 5500 jak szalony, później nieco gorzej.

Przyzwyczajony do kolibrowskiego WRX, gdzie charakterystyka momentu była zupełnie inna - wyższa.

PS. Mogą to być złudzenia, bo 3 bite lata jeździłem dieslem :razz:

Re: APEXI SAFC II

: 19 lis 2011, o 12:05
autor: AMI
cyqan pisze: A jaka jest stechiometryczna mieszanka paliwowo-powietrzna w GC8 JDM...? Też 14,7 ? Co z paliwem? Wszyscy mówią, że JDM'y powinny latać na 100oct - ja leję Vervę 98, żadnych dziwnych rzeczy nie zaobserwowałem...

To nie zalezy od auta, tylko od paliwa. Dla benzyny to jest 14.7
Dziwne rzeczy zdazysz pewne zaobserwowac przy ostrzejrzym upalaniu, jak kiedys, przy odrobinie niefarta wystuka Ci dziure w tloku :)

Nie chcialbym tutaj byc zlym prorokiem - bo znam takich co mowia: ee po co bede lal droga benzyne, skoro nie widze roznicy. A remap? Oszalales? Tyle pieniedzy? A potem zdziwienie, ze cos sie wysralo po roku, ze korba przez blok wyleciala albo cos.

Zasada jest prosta - lejemy takie paliwo, na jakim auto bylo strojone - przy w miare normalnej jezdzie, bez ciaglego obciazenia pod doladowaniem roznicy pewnie nie zauwazysz, ale gdy przyjdzie co do czego, moze sie okazac, ze wlasnie tej odrobiny odpornosci na spalanie stukowe zabraklo.

Re: APEXI SAFC II

: 19 lis 2011, o 12:07
autor: AMI
AMI pisze: Rzecz jasna nie będę kombinował w ciemno, ale nie zaszkodzi liznąć temat i ew. wykorzystać możliwości ustrojstwa.
Narazie wszystko jest ustawione na serię. Wydaje mi się, że samochód ma bardzo mocny dół (rwie od 2500obr to 5500 jak szalony, później nieco gorzej.

Nie pamietam, jakie turbo siedzi w "zwyklym" STi, takim jak u Ciebie, ale w sumie jakie by nie siedzialo - w okolicach 5500-6000 obrotow moment bedzie juz lecial w dol.

I jakos nie wyobrazam sobie, zeby WRX z td04 (chyba, ze o jakims innym mowimy - bo w starszych GC8 chyba ladowalo td05 - ale tez nie wiem, czy tak dlugo utrzyma), mialo lepsza gore.

Re: APEXI SAFC II

: 19 lis 2011, o 18:22
autor: cyqan
Chyba mnie nie zrozumiałeś.
"Co z paliwem" - miałem na myśli, czy być może dzięki gadżetowi będzie można lepiej zoptymalizować mieszankę pod polskie paliwo 98 okt.
Wszędzie czytam opinie, że JDMy na 100 oktanach muszą latać, ale spójrzmy prawdzie w oczy i to co jest dostępne na stacjach.

PS.
Knk x0 (Knocking) - dobrze rozumiem, że to zlicza stuki...?

Narazie chcę się dowiedzieć maksymalnie wszystkiego o czytaniu parametrów i teorii dot. ew. konfiguracji. Na setup podjadę we właściwe miejsce więc bez obaw o dziury w tłokach :razz:

Re: APEXI SAFC II

: 19 lis 2011, o 20:13
autor: AMI
cyqan pisze: "Co z paliwem" - miałem na myśli, czy być może dzięki gadżetowi będzie można lepiej zoptymalizować mieszankę pod polskie paliwo 98 okt.

Ale to nie tylko kwestia przygotowania mieszanki. To takze kwestia sterowania zaplonem.

Re: APEXI SAFC II

: 19 lis 2011, o 20:15
autor: AMI
cyqan pisze: Wszędzie czytam opinie, że JDMy na 100 oktanach muszą latać, ale spójrzmy prawdzie w oczy i to co jest dostępne na stacjach.

Jaka prawde masz na mysli? O ile mnie pamiec nie myli, w Polsce dostepny jest na niektorych stacjach Shell Vpower Racing.
Mam swiadomosc, ze jest drogi.

Tak czy inaczej uwazam, ze najlepsza droga w przypadku Imprezy, gdzie z komputerami do sterowania silnikiem remapowalnymi nie ma - jest wyrzucenie tego typu zabawek i zrobienie remapu na paliwie, na ktorym planujesz jezdzic codziennie.

Re: APEXI SAFC II

: 22 lis 2011, o 12:06
autor: cyqan
Dobra AMI - dzieki za info. Nie ma co oszukiwać system. Umówiłem się na diagnostykę i w zależności co mój guru orzeknie zapadnie decyzja, czy zostanie ustrojstwo, czy zrobimy remap pod paliwo 98.

Tak czy inaczej muszę sprawdzić, czy jest te 280KM, czy coś nagrzebane itd...

PS. Tak na marginesie: Wiesz ktoś, jakie doładowanie powinno być seryjnym JDM'ie...?

Re: APEXI SAFC II

: 22 lis 2011, o 15:00
autor: AMI
cos okolo 1 bara zdaje sie w STi - ale nigdy jakos jednoznacznej odpowiedzi nie znalazlem na to pytanie chyba - moze byc 0.9, a mozliwe, ze powinno byc 1-1.1 - na pewno moze pikowac do 1.1
Ale tam pikus - jak sie wybierzesz na remap, to i tak sie to zmieni ;)

Re: APEXI SAFC II

: 22 lis 2011, o 17:30
autor: cyqan
To u mnie na pewno dmucha wyżej :roll:
Nie mogę się jakoś skupić w tym samochodzie, żeby te dane śledzić w trakcie jazdy, więc nie wiem czy dmucha 1,5, czy pod 2...

Re: APEXI SAFC II

: 22 lis 2011, o 18:49
autor: AMI
cyqan pisze: dmucha 1,5, czy pod 2...

hmm... niemalo by to bylo...