Strona 1 z 1

WRX skrzynia

: 23 cze 2008, o 13:49
autor: mizoo
Cze ;)

Niemila sytuacja mnie spotkala. Padla mi jedynka w WRX-ie (2002 US-Spec) ale na tyle pojechalo po walkach, ze trzeba bylo kupic cala.
Kupilem wiec takowa uzywke na allegro. Sprzedawca mnie zapewnial, ze bedzie pasowac pomimo, ze skrzynia pochodzic miala z WRX-a japonskiego (podobno mial jakas homologacje rajdowa).
Skrzynia zostala zalozona, przejechalem z 5km po czym zaczelo cos zgrzytac, halasowac, wibrowac, biegi zaczely wchodzic bardzo ciezko i zanim zdazylem dojechac do parkingu stracilem wszystkie biegi. Skrzynia kaput.
Jak myslicie, co moglo byc powodem tej sytuacji? Czy skrzynia z WRX-a z Japonii pasuje do amerykanskiego?
Sprzedawca wmawia mi, ze skrzynia byla w porzadku i nic sie nie powinno stac. :-/

Re: WRX skrzynia

: 23 cze 2008, o 14:46
autor: Azrael
Mogło sie nie zgadzac przełożenie tylnego dyfra i pewnie zmieliłes centralny dyferencjał.

Re: WRX skrzynia

: 23 cze 2008, o 14:48
autor: Azrael
...i dopasuj przełożenie główne

Re: WRX skrzynia

: 23 cze 2008, o 14:52
autor: mizoo
Azrael, dzieki za info. Mialbys moze gdzie sprawdzic czy przelozenie rzeczywiscie jest inne?

Re: WRX skrzynia

: 23 cze 2008, o 15:13
autor: Azrael
Jak nie wiesz z jakiego auta masz skrzynię to raczej ciężko.

Re: WRX skrzynia

: 23 cze 2008, o 23:58
autor: sekator
czy w takim razie kupując skrzynię używaną jedynym sposobem sprawdzenia czy pasuje jest jej rozebranie?

Re: WRX skrzynia

: 23 cze 2008, o 23:59
autor: xbike.pl
sekator pisze: czy w takim razie kupując skrzynię używaną jedynym sposobem sprawdzenia czy pasuje jest jej rozebranie?
na skrzyni jest przewaznie nalejka z numerem tejze. To sporo wyjasnia

Re: WRX skrzynia

: 24 cze 2008, o 17:03
autor: mizoo
xbike.pl, na szczescie nie. Znalazlem w necie taka oto tabelke, ktora bardzo wiele wyjasnia. Oczywiscie wczesniej musisz znac oznaczenia skrzyni:

http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html

Bolem niestety jest to, ze nie sprawdzisz skrzyni dopoki jej nie zalozysz.

Probuje tylko jeszcze skumac czemu przelozenie glowne ma wplyw na roznice predkosci przednich kol i tylnych. Jesli np. mialem przelozenie glowne w jednej skrzyni 3.900 i wlozylem skrzynie 4.444 to juz przod i tyl nie beda mialy takiej samej predkosci obrotowej wzgledem siebie? Moze to ktos wytlumaczyc lopatologicznie?

Re: WRX skrzynia

: 24 cze 2008, o 17:53
autor: Azrael
Ma przełożneie główne przedniego i tylnego dyfra..... tylnego jest w dyfrze, którego nie zmieniałeś.

Re: WRX skrzynia

: 24 cze 2008, o 17:58
autor: mizoo
Czyli jednak jest tam przelozenie. Tego nie wiedzialem wlasnie. Wszystko nabralo teraz sensu i jest jasne. Azrael dzieki wielkie za pomoc tutaj i za stos pytan na PW, na ktore miales czas odpowiedziec. Obrazek

Re: WRX skrzynia

: 24 cze 2008, o 18:09
autor: xbike.pl
mizoo pisze: xbike.pl, na szczescie nie
ale co na szczescie nie? masz na mysli fakt, ze na szczescie nie ma naklejki - nie bardzo rozumiem

Re: WRX skrzynia

: 24 cze 2008, o 18:18
autor: mizoo
xbike.pl, nic sie nie martw, nie ma czego rozumiec ;-) Zamiast sekatora kliknalem Ciebie przypadkiem.

Re: WRX skrzynia

: 25 cze 2008, o 15:44
autor: sekator
mizoo pisze:xbike.pl, na szczescie nie. Znalazlem w necie taka oto tabelke, ktora bardzo wiele wyjasnia. Oczywiscie wczesniej musisz znac oznaczenia skrzyni:

http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html

Bolem niestety jest to, ze nie sprawdzisz skrzyni dopoki jej nie zalozysz.

......................................
jednak prościej będzie sprawdzić przełożenie rozkręcając obudowę ;-)

:wall: nie rozumiem jeszcze tylko jednego. czy nie można tak jak w ośkach skrócić samego przełożenia głównego, czy można to robić tylko poprzez zmianę poszczególnych biegów, czy zmieniając przełożenie głowne w skrzyni należy koniecznie zmienić coś innego? :wall:

Re: WRX skrzynia

: 25 cze 2008, o 17:29
autor: mizoo
sekator pisze: jednak prościej będzie sprawdzić przełożenie rozkręcając obudowę

Jesli prosciej niz porownanie symboli skrzyni w tabelce siedzac przed kompem to, brachu, masz fach w rekach! :-)
sekator pisze: czy zmieniając przełożenie głowne w skrzyni należy koniecznie zmienić coś innego?

Z tego co sie zdarzylem zorientowac przez ostatnie pare dni to musisz takze wymienic przelozenie w tylnym dyfrze. Jesli tego nie zrobisz a zalozysz skrzynie o innym przelozeniu niz fabryczne to bedziesz miec taka przygode jaka mnie spotkala pare dni temu - skrzynie zmieli a co z wiskoza sie stanie to juz zagadka. Mam nadzieje, ze moja przezyla.

Re: WRX skrzynia

: 25 cze 2008, o 18:55
autor: sekator
Ty pierwszy napisałeś, że żeby sprawdzić trzeba założyć :-) - zakładamy przypadek braku naklejki 8-)

ale gdyby ktoś dokładniej wytłumaczył zasadę doboru przełożeń i działania w 4x4 :roll:

Re: WRX skrzynia

: 25 cze 2008, o 19:08
autor: mizoo
sekator, sama prawda, nie chodzilo mi w sumie tym razem o przelozenie a o stan skrzyni... :) sorry za ten skrot myslowy

Re: WRX skrzynia

: 25 cze 2008, o 21:23
autor: Azrael
mizoo pisze: skrzynie zmieli a co z wiskoza sie stanie to juz zagadka



Żadna zagatka, usmaży się, najpierw wiskoza, potem dopiero dyfer.



To jest proste jak budowa cepa, przełożenia głóne są dwa, jedno dla przodu,d rugie dla tyłu, muszą być takie same, tylne jest w tylnym dyfrze. Do tego niektóre skrzynie mają na wyjściu na tyl przełożenie 1.1:1.