Strona 1 z 2
Drganie kierownicy
: 23 lis 2011, o 09:40
autor: stefanekmac
Po zakupie wyważyłem koła bo trochę szarpało kierą przy większych prędkościach.A teraz najbardziej to czuć (przy małej prędkości )a nawet widać jak się puści kółko.Buja nim na boki.Dziury żadnej nie zaliczyłem,na oko te ciężarki co były na felgach są nadal.Ki diabeł ?
Re: Drganie kierownicy
: 23 lis 2011, o 09:47
autor: Konto usunięte
stefanekmac, dobrze sprawdź czy nie ma zaschniętego błota na felgach od środka. U mnie takie błoto na tylnych felgach potrafi wprawiać w wibracje całą budę forka.
Re: Drganie kierownicy
: 23 lis 2011, o 12:35
autor: stefanekmac
Ostatnio padało miesiąc temu i to chwilę.A to od jakiegoś tygodnia.Ale zajrzę na kanale co tam przy kołach .
Re: Drganie kierownicy
: 23 lis 2011, o 13:04
autor: Kubik
stefanekmac,
Możesz mieć uszkodzoną oponę .
Dobry wulkanizator to wyłapie . Mój wulkanizator zdjął osłonę wyważarki , bo stwierdził że bez osłony lepiej widzi czy opona ma wady .
Opowiadał że miał ostatnio dwa przypadki krzywych opon .
Re: Drganie kierownicy
: 23 lis 2011, o 23:32
autor: goralsim
przycyzny mogą być 2 : krzywa felga i targa na boki albo krzywa opona (gdzieś płótno póściło ) nawet nie musi być widać żadnego guza wystarczy, że będzie nierówna opona a pod ciężarem tym bardziej ;) niedoważenie występuje przy większych prędkosciach np od 100 w góre a jak czujesz przy mniejszych to guzy i krzywe opony :) Prosta sprawa jeżeli nie chcesz jechać na wulkazniacje a stwierdzić to dokladnie to przełoż koła tylne do pzodu i na odwrót i się przejedz ;)
Re: Drganie kierownicy
: 25 lis 2011, o 15:29
autor: stefanekmac
Niestety balon na oponie.Inne ok.Opona continental ms 66 215/60/16.Kurczę na allegro nie widzę takiej.A kupować 4 trochę będzie bolało.
Re: Drganie kierownicy
: 25 lis 2011, o 16:11
autor: Gootek
stefanekmac pisze:Niestety balon na oponie.Inne ok.Opona continental ms 66 215/60/16.Kurczę na allegro nie widzę takiej.A kupować 4 trochę będzie bolało.
Moja propozycja: sprawdź dokładnie na tych oponach oznaczenie modelu: czy jest TS790, czy inne, oraz zmierz suwmiarką głębokosć bieżnika.
Następnie poszukaj na allegro takiej opony używanej, która nie będzie się różniła więcej niż powiedzmy 2mm.
Wtedy będzie na pewno OK i również trochę taniej, niż nowy komplet.
Tu jest przykładowa oferta z Allegro:
http://moto.allegro.pl/215-60-16-contin ... 54287.html

Re: Drganie kierownicy
: 28 lis 2011, o 21:03
autor: goralsim
to kup 2 inne a po co 4 ?
Re: Drganie kierownicy
: 28 lis 2011, o 22:48
autor: Konto usunięte
goralsim pisze:
to kup 2 inne a po co 4 ?
ze względu na centralny dyfer, czy tam wiskozę?
Re: Drganie kierownicy
: 30 lis 2011, o 18:24
autor: goralsim
jak opony będą w tym samym rozmiarze to co ma za znaczenie bieznik :| ????
Re: Drganie kierownicy
: 1 gru 2011, o 00:34
autor: Konto usunięte
goralsim, możemy się tym podniecać po raz 1045. Ale konkluzja tu opisana jest już chyba uznana
http://www.oponeo.pl/artykul/dobor-opon ... apedem-4x4
Gorzej dzieje się w samochodach z permanentnym napędem na 4 koła (np. Subaru, Audi Quattro, BMW X-Drive). Przy źle dobranych oponach elementy przeniesienia napędu są tu obciążane non-stop, a nie tylko podczas skrętów. Wskutek tego międzyosiowy mechanizm różnicowy przegrzewa się - szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradą - co prowadzi do zniszczenia jego sprzęgieł i uszczelnień. Wrażliwa na ciągłe przeciążenie układu napędowego 4x4 jest nawet automatyczna skrzynia biegów, zwłaszcza w samochodach, w których zastępuje w funkcji sprzęgło międzyosiowe (np. w niektórych modelach Subaru).
Re: Drganie kierownicy
: 2 gru 2011, o 00:47
autor: goralsim
idąc tym porytym tropem, np. jak będziesz miał jedną sprężyne gorsza, jeden amor nie bd trzymał jak reszta, jak bd miał ciśnienia mniej o 0.1 w 1 oponie niz reszczie i wielu innych przypadkach które zmieniają geometrie koła a których można nie odczuć to tez bd szły obciążenia na układ napędowy... moge się założyć, że 80% aut nie spełnia takich wymagań ;d no ale widze na tym forum wszyscy oczytani w książkach serwisowych chyba :D
Re: Drganie kierownicy
: 2 gru 2011, o 07:59
autor: stefanekmac
Założyłem oponę z aledrogo, bieżnika ma 2mm więcej.Pożyjemy zobaczymy.Tak sobie myślę może w niej utrzymać mniejsze ciśnienie ?
Re: Drganie kierownicy
: 2 gru 2011, o 12:37
autor: goralsim
uważaj 2mm bieżnika więcej to poważne wykroczenie książkowe pewnie Ci walną napędy ze skrzynią a potem wybuchnie silnik ;d;d;d
Re: Drganie kierownicy
: 2 gru 2011, o 14:58
autor: freediver
Podłączę się pod temat bo nie mogę znaleźć podobnego wątku na forum..
2 dni temu wpadłem w dziurę i auto ściąga teraz delikatnie na lewo. Byłem wczoraj u gumiarzy, zdjęli koło, felga prosta, opona ok, koło wyważone. Co mogło paść? Nic nie stuka niepokojąco, żadnych drgań, itp. Po prostu ściąga lekko na lewo i muszę kontrować kierą w prawo a to wkurza.
Zanim się wybiorę do mecha to może macie jakieś pomysły?
Re: Drganie kierownicy
: 2 gru 2011, o 15:13
autor: Chloru
freediver, zrobić geografię zawiasu.
Re: Drganie kierownicy
: 2 gru 2011, o 15:31
autor: goralsim
zgięty drążek kierowniczy i zbieżność zła ?
Re: Drganie kierownicy
: 2 gru 2011, o 15:39
autor: freediver
Jak zdjęli koło to oglądałem poszczególne elementu zawieszenia oraz drążek i wszystko wyglądało na nieuszkodzone..
Czyli najpierw do mechanika żeby popatrzył fachowym okiem czy od razu na geometrię i zbieżność?
Re: Drganie kierownicy
: 4 gru 2011, o 23:41
autor: goralsim
nie zobaczysz gołym okiem zgiętego drążka to wystarczy minimalne ugięcie :P nic nie rób z drążkami tyko ustaw na nowo zbieżnośc i tyle w tym temacie hehe:P
Re: Drganie kierownicy
: 5 gru 2011, o 04:45
autor: Alan, Alan, Alan!
freediver, jak bardzo musisz sam to zmierz odległość koła do blachy z jednej i drugie strony. Oglądając bebechy zwykle nic nie zobaczysz, chyba, że ewidentnie coś jest krzywe - ale wtedy zwykle się nie da jechać

Re: Drganie kierownicy
: 5 gru 2011, o 15:16
autor: goralsim
hohoh od blachy do blachy :D no to na bank bd miarodajne;d
Re: Drganie kierownicy
: 5 gru 2011, o 16:16
autor: Alan, Alan, Alan!
goralsim, od koła do blachy. I tak, da się sprawdzić czy jest skrzywione o ile nie jest to pici kłaczek. O ile dobrze rozumiem jak się projektuje auta, to są one dość symetryczne
Jak napisałem powyżej, nie jest to badanie labolatoryjne, ale jak się chce samemu sprawdzić to jest najprostsze i o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz

Re: Drganie kierownicy
: 5 gru 2011, o 17:09
autor: damaz
Alan, Alan, Alan! pisze:o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz

a w telewizji (w takim filmie jednym) to pokazali, że wpatrując się można zgiąć. łyżkę, na przykład.
a jeśli można zgiąć, to można też wyprostować. wahacz. wpatrując się.
freediver pisze:czy od razu na geometrię i zbieżność?
od razu.
Re: Drganie kierownicy
: 5 gru 2011, o 17:26
autor: goralsim
Alan, Alan, Alan! pisze:goralsim, od koła do blachy. I tak, da się sprawdzić czy jest skrzywione o ile nie jest to pici kłaczek. O ile dobrze rozumiem jak się projektuje auta, to są one dość symetryczne
Jak napisałem powyżej, nie jest to badanie labolatoryjne, ale jak się chce samemu sprawdzić to jest najprostsze i o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz

haha chyba nie wiesz co to zbiezność i jakie minimalne różnice powodują jej zmiane... po 1 80% aut jest walonych a po drugie ustaw sobie kierownice idealnie prosto w miejscu, żeby zmierzyć cokolwiek od koła do blachy ;d;d;d
Re: Drganie kierownicy
: 5 gru 2011, o 17:38
autor: Alan, Alan, Alan!
goralsim, tak masz rację
Zakładam, że zrozumiałeś o co pytał kolega i co odpowiedziałem
Podpowiem Ci, co może się obecnie nie mieścić w głowie, że jeszcze nie tak dawno w warunkach polowych na rajdach geometrię sprawdzano/ustawiano sznurkiem*
(tak wiem, że w ograniczonym zakresie)