Strona 1 z 1

Zbieżność GT

: 15 gru 2011, o 15:38
autor: j33mbo
chcę pojechać dzisiaj na kontrolę i ewentualne korekty zbieżności.
gdzieś mi się tu na forum obiło o uszy, że można sobie nie ustawiać noramalnie, tylko pomichlać żeby było fajniej...

GTkiem na co dzień nie jeżdżę, w zasadzie czekam tylko na śnieg, czyli ustawienie geometrii, jeżeli tak w ogóle się da, ma być skonfigurowane pod upalanie na śniegu

jakieś wskazówki?

Re: Zbieżność GT

: 15 gru 2011, o 16:06
autor: pablonas
Wojtek, polecany wariant i sam na takowym w Żabie jeździłem to przód na 0, a tył rozbieżny po 1mm na stronę. Dodatkowo, jeśli nadal masz tego AGX`a z którym kupiłeś Żabę to masz możliwość ustawić kąt pochylenia przednich kół w negatyw więcej niż fabryka przewidziała (rozwiercone otwory regulacyjne).

Takie ustawienie powoduje nieco większą nadsterowność.

Re: Zbieżność GT

: 15 gru 2011, o 16:58
autor: AMI
Wiecej zakretow czy prostych? ;)

Zbieznosc zaproponowana przez Pablonasa powinna byc fajna w zakretach, na wiecej prostych bym chyba tylko zrobil tez na 0.
I pochyly na jakies 1-1.5st - zalezy ile wydoli.
Mam u siebie na -1.5 poustawiane i sie bardzo przyjemnie skreca.

Re: Zbieżność GT

: 15 gru 2011, o 17:58
autor: pablonas
Zapomniałem dodać, że na Tor Poznań to raczej tył zbieżny zrobić bo może być wesoło :evilgrin:

Re: Zbieżność GT

: 16 gru 2011, o 16:16
autor: Azrael
pablonas, i negatywy 3,5 stopnia z lewej strony ;)

Re: Zbieżność GT

: 19 gru 2011, o 16:55
autor: goralsim
delikatnie rozbieżny 2mm lepiej bd jechał w zakręcie a niestabilnie na prostej przy większej prędkosci. Znając te forum zaraz pójdzie fala krytyki bo się napędy popsują albo skrzynia rozwali hehe a kąty niech zostaną seryjne bo na luźnym kiedy nie ma przyczepności nie ida takie siły, żebyś pod to musiał pochylac koło ;) dlatego też nie musi być zbieżny, może być na 0 :P

P.S Lepiej zainwestuj w dobre opony i dotnij je żeby miały większe odstępy między kankami co by ten śnieg miał gdzie uciekać :P

Re: Zbieżność GT

: 19 gru 2011, o 19:11
autor: pablonas
Azrael pisze: pablonas, i negatywy 3,5 stopnia z lewej strony ;)
Dobre :mrgreen: Muszę przetrenować w rFactorze ale na logikę to ma sens 8-)
goralsim pisze: delikatnie rozbieżny 2mm lepiej bd jechał w zakręcie a niestabilnie na prostej przy większej prędkosci. Znając te forum zaraz pójdzie fala krytyki bo się napędy popsują albo skrzynia rozwali hehe a kąty niech zostaną seryjne bo na luźnym kiedy nie ma przyczepności nie ida takie siły, żebyś pod to musiał pochylac koło ;) dlatego też nie musi być zbieżny, może być na 0 :P
Nic z tego nie zrozumiałem. Rozbieżny ale co? Przód? Tył? Obie osie? Na jakiej nawierzchni? Zaraz piszesz o kątach i o szutrze.

Weź napisz to samo jeszcze raz ale tak żeby wszyscy zrozumieli. Chyba, że tylko ja taki debli jestem i nie załapałem o czym piszesz.

Re: Zbieżność GT

: 19 gru 2011, o 19:57
autor: goralsim
no przód a jak tył ustawisz w seryjnym aucie? luźna nawierzchnia to szuter albo śnieg....

Re: Zbieżność GT

: 19 gru 2011, o 20:14
autor: pablonas
goralsim pisze: jak tył ustawisz w seryjnym aucie?

Pytasz o konkretną wartość czy o to w jaki sposób reguluje się tylną zbieżność?

Re: Zbieżność GT

: 19 gru 2011, o 20:45
autor: AMI
pablonas pisze: Chyba, że tylko ja taki debli jestem i nie załapałem o czym piszesz.

To jest nas chyba dwoch :)

Re: Zbieżność GT

: 19 gru 2011, o 22:25
autor: goralsim
jak się ustawia tył :P

Re: Zbieżność GT

: 19 gru 2011, o 22:33
autor: pablonas
Śruby mimośrodowe na tylnych poprzecznych wahaczach.

Re: Zbieżność GT

: 20 gru 2011, o 13:53
autor: goralsim
o nieźle :P a jakieś minusy tego są? napędy :P

Re: Zbieżność GT

: 20 gru 2011, o 14:19
autor: Alan, Alan, Alan!
główne minusy tego to, że trzeba kupić i załozyć. ;-)

Re: Zbieżność GT

: 20 gru 2011, o 14:24
autor: pablonas
Nic nie trzeba kupować gdyż producent przewidział możliwość regulacji zbieżności tylnej osi (zakres regulacji 3mm). Chyba, że komuś mało to faktycznie trzeba inne śruby.
goralsim pisze: o nieźle :P a jakieś minusy tego są? napędy :P
Nie rozumiem co ma regulacja zbieżności do napędów :?

Re: Zbieżność GT

: 23 gru 2011, o 11:37
autor: goralsim
nie wiem dlatego się pytam ;d bo jak dasz śruby na których zmienisz wartość o więcej niż 3mm to więcej niż zalecenia producenta chyba i nie koniecznie musi to dobrze wpływać na podzespoły ale może tylko mi sie wydaje :D

Re: Zbieżność GT

: 9 sie 2013, o 17:02
autor: Grizlee
Witam, potrzebuję śruby mimośrodowe regulacji zbiezności kół ( Subaru Forester 2.0 - 1999) Czy wiecie gdzie można nabyć takie śruby albo jakie są ich parametry? Chodzi o tylne wahacze...

Re: Zbieżność GT

: 9 sie 2013, o 21:41
autor: jimiasty
Grizlee pisze:Witam, potrzebuję śruby mimośrodowe regulacji zbiezności kół ( Subaru Forester 2.0 - 1999) Czy wiecie gdzie można nabyć takie śruby albo jakie są ich parametry? Chodzi o tylne wahacze...
Znalazlem sobie w katalogu whiteline: http://www.whiteline.com.au/ , a kupilem w http://mtmprofi.pl/

Re: Zbieżność GT

: 19 lut 2014, o 09:10
autor: l_ewy
Potrzebuję opinii, chodzi o lewy tył. Z racji uszkodzonego łożyska, wymieniłem całą zwrotnicę, bo miałem. Zaraz po, kierownica poszła lekko w lewo. Pojechałem na kontrolę zbieżności okazało się, że tylko na tym kole ustawienia się rozjechały (czyli OK) ale nie da się ustawić bardziej niż -0.18', co daje przy feldze 15" ok 2mm. I teraz pytanie, czy jeżeli tak zostawię, to da się z tym normalnie jeździć i czy przy takich ustawieniach opony szybko polecą. Oczywiste jest, że jeżeli lewa ma -0,18', to prawą tez muszę tak ustawić, żeby sumaryczna była 0.