Zbieżność GT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Zbieżność GT

Post 15 gru 2011, o 15:38

chcę pojechać dzisiaj na kontrolę i ewentualne korekty zbieżności.
gdzieś mi się tu na forum obiło o uszy, że można sobie nie ustawiać noramalnie, tylko pomichlać żeby było fajniej...

GTkiem na co dzień nie jeżdżę, w zasadzie czekam tylko na śnieg, czyli ustawienie geometrii, jeżeli tak w ogóle się da, ma być skonfigurowane pod upalanie na śniegu

jakieś wskazówki?



pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 15 gru 2011, o 16:06

Wojtek, polecany wariant i sam na takowym w Żabie jeździłem to przód na 0, a tył rozbieżny po 1mm na stronę. Dodatkowo, jeśli nadal masz tego AGX`a z którym kupiłeś Żabę to masz możliwość ustawić kąt pochylenia przednich kół w negatyw więcej niż fabryka przewidziała (rozwiercone otwory regulacyjne).

Takie ustawienie powoduje nieco większą nadsterowność.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zbieżność GT

Post 15 gru 2011, o 16:58

Wiecej zakretow czy prostych? ;)

Zbieznosc zaproponowana przez Pablonasa powinna byc fajna w zakretach, na wiecej prostych bym chyba tylko zrobil tez na 0.
I pochyly na jakies 1-1.5st - zalezy ile wydoli.
Mam u siebie na -1.5 poustawiane i sie bardzo przyjemnie skreca.
Jacek "AMI" Rudowski

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 15 gru 2011, o 17:58

Zapomniałem dodać, że na Tor Poznań to raczej tył zbieżny zrobić bo może być wesoło :evilgrin:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Zbieżność GT

Post 16 gru 2011, o 16:16

pablonas, i negatywy 3,5 stopnia z lewej strony ;)

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 19 gru 2011, o 16:55

delikatnie rozbieżny 2mm lepiej bd jechał w zakręcie a niestabilnie na prostej przy większej prędkosci. Znając te forum zaraz pójdzie fala krytyki bo się napędy popsują albo skrzynia rozwali hehe a kąty niech zostaną seryjne bo na luźnym kiedy nie ma przyczepności nie ida takie siły, żebyś pod to musiał pochylac koło ;) dlatego też nie musi być zbieżny, może być na 0 :P

P.S Lepiej zainwestuj w dobre opony i dotnij je żeby miały większe odstępy między kankami co by ten śnieg miał gdzie uciekać :P

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 19 gru 2011, o 19:11

Azrael pisze: pablonas, i negatywy 3,5 stopnia z lewej strony ;)
Dobre :mrgreen: Muszę przetrenować w rFactorze ale na logikę to ma sens 8-)
goralsim pisze: delikatnie rozbieżny 2mm lepiej bd jechał w zakręcie a niestabilnie na prostej przy większej prędkosci. Znając te forum zaraz pójdzie fala krytyki bo się napędy popsują albo skrzynia rozwali hehe a kąty niech zostaną seryjne bo na luźnym kiedy nie ma przyczepności nie ida takie siły, żebyś pod to musiał pochylac koło ;) dlatego też nie musi być zbieżny, może być na 0 :P
Nic z tego nie zrozumiałem. Rozbieżny ale co? Przód? Tył? Obie osie? Na jakiej nawierzchni? Zaraz piszesz o kątach i o szutrze.

Weź napisz to samo jeszcze raz ale tak żeby wszyscy zrozumieli. Chyba, że tylko ja taki debli jestem i nie załapałem o czym piszesz.

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 19 gru 2011, o 19:57

no przód a jak tył ustawisz w seryjnym aucie? luźna nawierzchnia to szuter albo śnieg....

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 19 gru 2011, o 20:14

goralsim pisze: jak tył ustawisz w seryjnym aucie?

Pytasz o konkretną wartość czy o to w jaki sposób reguluje się tylną zbieżność?

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zbieżność GT

Post 19 gru 2011, o 20:45

pablonas pisze: Chyba, że tylko ja taki debli jestem i nie załapałem o czym piszesz.

To jest nas chyba dwoch :)
Jacek "AMI" Rudowski

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 19 gru 2011, o 22:25

jak się ustawia tył :P

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 19 gru 2011, o 22:33

Śruby mimośrodowe na tylnych poprzecznych wahaczach.

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 20 gru 2011, o 13:53

o nieźle :P a jakieś minusy tego są? napędy :P

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Zbieżność GT

Post 20 gru 2011, o 14:19

główne minusy tego to, że trzeba kupić i załozyć. ;-)

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 20 gru 2011, o 14:24

Nic nie trzeba kupować gdyż producent przewidział możliwość regulacji zbieżności tylnej osi (zakres regulacji 3mm). Chyba, że komuś mało to faktycznie trzeba inne śruby.
goralsim pisze: o nieźle :P a jakieś minusy tego są? napędy :P
Nie rozumiem co ma regulacja zbieżności do napędów :?

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 23 gru 2011, o 11:37

nie wiem dlatego się pytam ;d bo jak dasz śruby na których zmienisz wartość o więcej niż 3mm to więcej niż zalecenia producenta chyba i nie koniecznie musi to dobrze wpływać na podzespoły ale może tylko mi sie wydaje :D

Grizlee
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zbieżność GT

Post 9 sie 2013, o 17:02

Witam, potrzebuję śruby mimośrodowe regulacji zbiezności kół ( Subaru Forester 2.0 - 1999) Czy wiecie gdzie można nabyć takie śruby albo jakie są ich parametry? Chodzi o tylne wahacze...

jimiasty
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Polubił: 166 razy
Polubione posty: 102 razy

Re: Zbieżność GT

Post 9 sie 2013, o 21:41

Grizlee pisze:Witam, potrzebuję śruby mimośrodowe regulacji zbiezności kół ( Subaru Forester 2.0 - 1999) Czy wiecie gdzie można nabyć takie śruby albo jakie są ich parametry? Chodzi o tylne wahacze...
Znalazlem sobie w katalogu whiteline: http://www.whiteline.com.au/ , a kupilem w http://mtmprofi.pl/

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zbieżność GT

Post 19 lut 2014, o 09:10

Potrzebuję opinii, chodzi o lewy tył. Z racji uszkodzonego łożyska, wymieniłem całą zwrotnicę, bo miałem. Zaraz po, kierownica poszła lekko w lewo. Pojechałem na kontrolę zbieżności okazało się, że tylko na tym kole ustawienia się rozjechały (czyli OK) ale nie da się ustawić bardziej niż -0.18', co daje przy feldze 15" ok 2mm. I teraz pytanie, czy jeżeli tak zostawię, to da się z tym normalnie jeździć i czy przy takich ustawieniach opony szybko polecą. Oczywiste jest, że jeżeli lewa ma -0,18', to prawą tez muszę tak ustawić, żeby sumaryczna była 0.

ODPOWIEDZ