Strona 1 z 1

geometria i zbieżność w GC8 na mokre i śnieg

: 19 gru 2011, o 17:05
autor: kons6
powtórzę swoje pytania z kropki:

jakie kąty (pochylenie kół każdej z osi, zbieżność każdej z osi) dla CG8 sti type r my99 (więc zapewne odpowiada gt99+) dla seryjnego zawieszenia na następujące warunki:
1. Mokro, kałuże, nie przesycha
2. Śnieg
Spodziewam się 2 różnych zestawów ustawień

Cel - jak najszybsza jazda, może być z dużym ryzykiem poślizgów przy błędach

Założenia: brak modyfikacji seryjnych mocowań, maksimum zmian to inne śruby (np. whiteline)

Re: geometria i zbieżność w GC8 na mokre i śnieg

: 27 gru 2011, o 13:31
autor: Mert82
Trochę testowałem u siebie z 3 różne opcje. Finalnie i na śnieg i na mokre i na suche mam jedno nastawienie,które mi się sprawdza.

Przód: zbieżność na 0
Kąt: w minusie max,czyli jak wszytko proste to wychodzi -1,5 stopnia

Tył: rozbieżny max 0,5 stopnia.
Kąt: fabryczny...

Auto jest bardziej chętne do skręcania w tym ustawieniu i na dodanie gazu w zakręcie reaguje wurzucaniem tyłu lub równo całego auta,a nie tylko przodu.

Re: geometria i zbieżność w GC8 na mokre i śnieg

: 27 gru 2011, o 17:15
autor: kons6
dzięki za wskazówki, sprawdzę co mam u siebie ustawione i jakby co to dostosuję

Re: geometria i zbieżność w GC8 na mokre i śnieg

: 28 gru 2011, o 05:11
autor: Virus12
Mert82 pisze: Przód: zbieżność na 0
Kąt: w minusie max,czyli jak wszytko proste to wychodzi -1,5 stopnia

Tył: rozbieżny max 0,5 stopnia.
Kąt: fabryczny...
Czy przy tym ustawieniu auto nie będzie zbyt narowiste przy większych prędkościach?

Re: geometria i zbieżność w GC8 na mokre i śnieg

: 28 gru 2011, o 11:39
autor: Mert82
Virus12
Nie okłamując się będzie narowiste,ale troszeczkę. Dobra opona i zdrowy zawias(amor+sprężyna) zniweluje narowistość do "prawie" przewidywalnej :lol: . Bez sprawnych tych 3 elementów będzię zawsze lipa,nawet na fabrycznym ustawieniu geometrii.