Strona 1 z 5

Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 12:24
autor: galtom
Witam,

mam nadzieję, że dobry dział sobie wybrałem... zatem do dzieła.
Mam Previe z 99 roku i chcialbym ja zmienic na cos rownie ciekawego ale mniejszego.
Wstepnie wybor padl na Outbacka II generacji roczniki 2001-2003 (04 to juz za drogie).
W zwiazku z tym pojawil sie szereg pytan, moze bedziecie mogli mi pomoc.

Na pewno chce miec w aucie LPG i automatyczna skrzynie. W zwiazku z tym rodzi sie pytanie (a nawet kilka):

1. Jaki silnik 2.5l 165KM czy (chetniej) 3.0 209KM (212KM - zrodla roznie podaja moc).
Podobno w pierwszym silniku kosztowne jest serwisowanie rozdzadu (pasek) w drugim jest koniecznosc regulacji zaworow co 50 tys km), ktorej nie da sie wykonac bez wyciagania silnika.
Dostalem jednak info. od osoby, ktora tez takie auto sprzedaje (wiec nie wiem czy mowi prawde czy chce sprzedac auto), ze da sie dojsc do pokrywy zaworow bez wyciagania silnika.

2. Duzo roznych opini wystepuje w temacie tylnego zawieszenia (aktywne amortyzatory).
Czy nalezy sie tego bac, jak czesto sie je wymienia, czy sa awaryjne, czy w cywilnym Legacy (zwykle kombi) sa inne?
Czy wogole sa jakies roznice (poza przeswitem) miedzy Outbackiem i Legacy kombi?
Ktore z nich ma trwalsze i bardziej wytrzymale zawieszenie (patrz - auto bedzie jezdzic po drogach w PL)

3. Na co zworic uwage kupujac, o co zapytac, czego unikac? Wszelkie inne uwagi mile widzane.

4. Moja obecna fura spala miedzy 15-17 LPG cykl mieszany, miasto przy dosc oszczednym deptaniu gazu - dobrze mysle, ze Outback bedzie plaic mniej?

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 12:36
autor: busik
dział nie ten - wrzuć na techniczny - tam znajdziesz dużo odpowiedzi na nurtujące Cię tematy

1. jak chcesz w A/T - to 3.0, trudniej go zagazować, regulacja zaworów z wyjmowaniem silnika (jak ktoś to robi bez tego to artysta-rzemieślnik - nie dawaj mu auta do roboty). 2,5 jest OK ale na A/T bardziej mułowaty - plus taki że regulacja zaworów bez wyciągania silnika

2. OBK jest wyższy (większy prześwit), tylne zawieszenie (samopoziomujące) weźmiesz na stację obsługi żeby wytrzęśli i sprawdzili jak się ma - jeżeli OK to trochę posłuży, zamienników nie ma

3. wiskoza (skręć koła na max na postoju i powoli ruszaj, jak coś zgrzyta albo przeskakuje, to jest do roboty), podepnij kabel pod OBD i sprawdź historię błędów, tylna klapa (czy mokra od środka, spójrz do lamp czy nie mają nalotu styki od środka - tylna blenda lubi przepuszczać wodę), jadąc spokojnie wdepnij w podłogę i sprawdź czy skrzynia robi poprawnie kickdown, równomiernie przyspieszając czy płynnie zmienia biegi (powinieneś tylko zauważyć spadek obrotów ale nic nie poczuć) itd itd

4. nie będzie - delikatnie 15/100, jak depniesz to do 20 dojdzie

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 13:28
autor: galtom
O ile dobrze widze to juz jest na technicznym? (przeniesione?) THX!

1. Taka regulacja (wyciagnie silnika) odpada. Musi sie dac zrobic pod domem - tak jak w Previi.
2. To samopoziomujace zawieszenie - wytrzymale? Czeste awarie (bo pewnie drogie jak cholera)? Nie chce autem wozic cegiel tylko dziecko i czasem jakies bagaze wiec nie bede auta obciazal (holowanie przyczepy tez odpada). To moze jednak szukac zwyklego Legacy?
3. OK - thx, bede pamietal :-)
4. 20l/100? eeee - przy "aktywnej" jezdzie (niby trasa) Katowice Bielsko Previa wziela 24l LPG/100 - 15 l... to naprawde delikatna jazda ;-)

Pzrepraszam za pewna prowokacje ale pewnie co poniektorzy z Was tez to rozwazali.... moze zamiast Outbacka XC70?

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 14:40
autor: BiP
mam outbacka 2,5 156 PS. Na gazie. W trasie nigdy nie wziął z klimą więcej jak 13,6 gazu (rumuńskie serpentyny, dużo redukcji). Silnik do gazu bezproblemowy, w przeciwieństwie do 3,0. Skrzynia automat niezniszczalna, wg. danych technicznych różnica do setki 1s. do manuala. Mogłoby być lepiej, ale kultura pracy w porównaniu z niemieckimi zf z tamtych lat lepsza.
Zawieszenie bez poziomowania, bezproblemowe, nie zmieniane 115kkm. Obciążenia znosi wzorowo.

Też mi chodził po głowie XC. Nie bardzo chce jeździć, za to wzornictwem bije S na głowę. Awaryjność i koszty utrzymania dużo większe.

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 14:43
autor: galtom
Mnie sie XC nie podoba - Outbek kazdy i od zawsze ;-)

Czy dobre rozumie, ze sa Outbacki bez samopoziomujacego zawieszenia???? Chyba takie bym wolal bo po co mi to drugie?

Jak to rozpoznac....??? - szczegolnie w ogloszeniu :-)

A co kolega rozbi z zaworami - w 2.5 sie samoreguluja bo to SOHC?

I jak rozumiec rozbieznosci w mocy silnika 2.5l - wg mojej wiedzy w gen I bylo 156KM w drugiej ma 165KM.... ale rozne zrodla roznie podaja :-(.

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 14:43
autor: busik
galtom pisze:moze zamiast Outbacka XC70?
to nie to forum ;-)
galtom pisze: 1. Taka regulacja (wyciagnie silnika) odpada. Musi sie dac zrobic pod domem - tak jak w Previi.
to chyba do złego auta podchodzisz, jak chcesz przed domem regulować zawory... piszesz o samochodzie, który nie będzie tani w naprawach, a jak zaniedbasz terminy albo przyoszczędzisz w jednym miejscu - to Cie w innym miejscu kopnie. 2,5 ma regulację bez wyciągania silnika
galtom pisze: 2. To samopoziomujace zawieszenie - wytrzymale? Czeste awarie (bo pewnie drogie jak cholera)? Nie chce autem wozic cegiel tylko dziecko i czasem jakies bagaze wiec nie bede auta obciazal (holowanie przyczepy tez odpada). To moze jednak szukac zwyklego Legacy?
Amortyzator jak kazdy inny, to nie jest jakieś cudo techniki i elektroniki. Wytrzymuje tyle co inne amory, dlatego sprawdź zanim kupisz - bo wymiana nie kosztyje 250 zł/szt tylko 1000 zł/szt (co najmniej)

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 14:51
autor: BiP
W ogłoszeniach to można znaleźć i 2,5 v6. Musisz pomacać, lub zdać się na wiedzę sprzedającego. :roll:
Mój jest 99/2000, gdzieś w okolicy liftu 01-02? urosła moc o 9 ps.
Zawory regulowane klasycznie, bez wyciągania, choć mechanik stwierdził, że robota dla ginekologa. Nie ma niestety w mojej okolicy warsztatu wyspecjalizowanego w subaru.

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 14:56
autor: galtom
Wiem, wiem... to XC70 to tylko tak, zeby sie upewnic, ze dobrze czynie.
Co do serwisowania.
Previa niestety tez wymaga odpowiedniego podjesia i milosci i nie jest ani tania ani latwa w utrzymaniu - mechanicy sie jej boja jak ognia a polowa nie potrafi silnika znalezc nawet.

Regulacja zaworow nie jest jakos strasznie skomplikowana o ile jest do nich dostep. W Previi sie udala to nie widze powodu aby nie udala sie w innym aucie (o ile jesty donich sensowne dojscie).

Zawieszenie w Previi to tez nie tania sprawa - moze byc most miekki albo sztywny, amory do przodu tez ok. 500 zł sztuka nie liczac innych pierdolek - ale za to auto ma dusze ;-)

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 18:53
autor: So What!
galtom pisze: moze zamiast Outbacka XC70?
Jeżeli nie zależy Ci na napędzie na cztery koła - wystarczy Ci napęd na przód z chaotycznie dołączanym tyłem - to rzeczywiście można rozważyć XC70. Volvo jest na pewno lepiej wykończone w środku. Trochę gorzej się prowadzi.

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 20:10
autor: galtom
BiP pisze:Zawory regulowane klasycznie, bez wyciągania, choć mechanik stwierdził, że robota dla ginekologa. Nie ma niestety w mojej okolicy warsztatu wyspecjalizowanego w subaru.
Tzn.? Mozesz przyblizyc temat?

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 20:41
autor: Artur
galtom pisze: Podobno w pierwszym silniku kosztowne jest serwisowanie rozdzadu (pasek)
Moim zdaniem wymiana paska i rolek dziecinnie prosta i można ją zrobić przed domem. Do regulacji zaworów lepiej zadekować się w garażu bo z pewnością potrwa dłużej ale na pewno może to zrobić ktoś kto wie do czego służy szczelinomierz :thumb:

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 20:44
autor: galtom
Artur pisze:
galtom pisze: Podobno w pierwszym silniku kosztowne jest serwisowanie rozdzadu (pasek)
Moim zdaniem wymiana paska i rolek dziecinnie prosta i można ją zrobić przed domem. Do regulacji zaworów lepiej zadekować się w garażu bo z pewnością potrwa dłużej ale na pewno może to zrobić ktoś kto wie do czego służy szczelinomierz :thumb:
Z paskiem to nie wiem... Prevka ma lancuszek ale szczelinomierzem juz walczylem i zawory (o ile jest dostep) nie sa problematyczne w regulacji.

Mierze luz, jak jest zly wyciagam ze szklanki plytke, mierze plytkie i wiem jaka potrzebuje - plytka kosztuje (do Previi/BMW) ok. 10 zl za szt wiec koszt regulacji zamyka sie z reguly w 50 zl. potem poskladac to do kupi ju juz 2-3h.

Jak sie reguluje zawory w silniku 2.5l tez tak plytkami?
Czy do zaworow w 3.0 naprawde nie ma dostepu bez wyciagania silnika?

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 21:01
autor: Artur
Ja pisałem o moim silniku ( 2.5 SOHC ) Zawory jak najbardziej tradycyjne a więc regulowane śrubkami.

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 21:28
autor: galtom
Artur pisze:Ja pisałem o moim silniku ( 2.5 SOHC ) Zawory jak najbardziej tradycyjne a więc regulowane śrubkami.
Nic mi to nie mowi :-). Previa jest pierwszym moim autem w ktorym uslyszalem o tym, ze z zaworami cos czasem trzeba zrobic (ale tez pierwszym z LPG).
Rozumuem, ze w tym wypadku nie jest to zaden klopot? (koszt???)

Rozrzad w tym silniku to tez nie porblem (nie wiem jak koszt w warsztacie) bo robi sie go co 100 tys mil (tak mowi wikipedia) wiec nie za czesto.

Jeszcze raz ponawiam pytanie... czy w silniku 3.0 zawory to naprawde = wyciaganie silnika?

Jesli wyezme Outbaka na tasme z trzepaczka i tyl pokaze 50% to dlugo to jeszcze wytrzyma? Ile takie amory wytrzymuja i czy da sie je zastapic zwyklymi (bez samopoziomowania)

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 21:36
autor: jarmaj
galtom pisze:Jeszcze raz ponawiam pytanie... czy w silniku 3.0 zawory to naprawde = wyciaganie silnika?

Tak, trzeba, ale samo wyciąganie to małe piwo. Sama regulacja z częściami może kosztować z 5tyś zł. Jak stać Cię na takie wydatki co kilkadziesiąt tyś km, to śmiało gazuj ten silnik.

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 22:14
autor: WRC fan
So What! pisze:
galtom pisze: moze zamiast Outbacka XC70?
Jeżeli nie zależy Ci na napędzie na cztery koła - wystarczy Ci napęd na przód z chaotycznie dołączanym tyłem - to rzeczywiście można rozważyć XC70.
Żeby nie być gołosłownym ;-)


Link: http://www.youtube.com/watch?v=De0RstOO_iY

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 22:22
autor: galtom
Ten klip juz widzialem. Biorac pod uwage, ze jezdze Previa RWD i przy byle okazji musze siegac po lancuchy to naprawde ten film mnie nie rusza ;-).

Za to gdzies trafilem na info (oczywiscie teraz nie potrafie odnalezc), ze sa/byly Outbacki bez aktywnego zawieszenia z tylu... ktos cos o tym wie?

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 22:23
autor: Godlik
:thumb:

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 22:43
autor: galtom
Godlik pisze::thumb:
:?: :?: :?:

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 22:47
autor: minimus
Kolega sie napalił na automat, więc spokojnie zt tym zachwalaniem napędu :whistle:

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 23 sty 2012, o 22:55
autor: galtom
Z tego co tu (http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... ngine.html - jest tez instrukcja co i jak) wyczytalem to wcale nie trzeba wyciagac silnika do sprawdzenia luzow zaworowych w H6 3.0
To zreszta dosc logiczne bo w tym silniku nawet bez LPG luz nalezy sprawdzac co 100 kkm - gdyby za kazdym razem trzeba bylo wyciagac do tego silnik to nikt by tego nie kupil!

Z instrukcja w rece dobry mechanik nie powinien miec klopotu - zatem LPG nie powinno byc problematyczne! :-)
minimus pisze:Kolega sie napalił na automat, więc spokojnie zt tym zachwalaniem napędu :whistle:
Od 2004 roku jezdze autem z automatyczna skrzynia i za manualem nie tesknie (pomimo tego, ze ten w Previi jest wyjatkowo mulowaty).
Na cholere mi manual do rodzinnego kombi? :-)

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 24 sty 2012, o 00:05
autor: So What!
minimus pisze:
Kolega sie napalił na automat, więc spokojnie zt tym zachwalaniem napędu :whistle:
To zależy od tego, co kolega kupi. Jeżeli coś ze skrzynią 4EAT to się zgodzę. Jeżeli ze skrzynią 5EAT (np. OBK H6 MY'04-), to zgodzić się nie mogę (tam już jest centralny dyferencjał).
WRC fan pisze: Żeby nie być gołosłownym ;-)
W nowszych XC70 jest nowsza (szybsza) wersja Haldexa, co oczywiście nie oznacza jeszcze, że takie Volvo wjechałoby pod tę górkę ;-)

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 24 sty 2012, o 08:11
autor: galtom
Moj Outback (jesli kupie) bedzie w przedziale 2001-03 wiec raczej ze starsza skrzynia. ALe powtarzam, po przesiadce z VANA RWD, ktorego bez zmian (jesli chodzi o skrzynie) Toyota produkowala od 1990 - 2000 (moja jest 1999) to na pewno bede zadowolony (byle przy normalnej eksploatacji sie nie psula j jak jeden 5 biegowy manual, z I generacji Outbacka, ktorego poznalem).

Co Wy na temat tego luzu zaworowego i zakladania LPG do h6 myslicie?

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 24 sty 2012, o 11:18
autor: So What!
galtom pisze: Co Wy na temat zakladania LPG do h6 myslicie?
Że się to finansowo nie opłaca. Koszty napraw związanych z LPG mogą przerosnąć oszczędności na paliwie.
Jak chcesz montować gaz, to kup H4.

Tutaj poczytasz o LPG: http://forum-subaru.pl/bb3/viewforum.php?f=24
FAQ techniczny: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=42

Re: Outback - pytania przed zakupem

: 24 sty 2012, o 12:27
autor: galtom
So What! pisze:
galtom pisze: Co Wy na temat zakladania LPG do h6 myslicie?
Że się to finansowo nie opłaca. Koszty napraw związanych z LPG mogą przerosnąć oszczędności na paliwie.
Jak chcesz montować gaz, to kup H4.

Tutaj poczytasz o LPG: http://forum-subaru.pl/bb3/viewforum.php?f=24
FAQ techniczny: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=42


Ale Kolega to tak z autopsji czy ze słyszenia?

Na temat regulacji zaworow w tym silniku znalazlem takie cos, co Wy na to? : http://www.subaruoutback.org/forums/att ... a11356.pdf