Outback - pytania przed zakupem

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 126 razy
Polubione posty: 34 razy

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 14:17

galtom pisze:
Ale Kolega to tak z autopsji czy ze słyszenia?
Wystarczy mi opinia Jako, który na gazowaniu Subaraków zęby zjadł. Jeżeli on twierdzi, że się nie opłaca, to przyjmuję to jako dogmat.



galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 14:42

Hmmm... a załączony dokument widziałeś?
Jest szanse, ze ktos sie w tej sprawie merytorycznie wypowie?
Kwestia regulacji zaworow jest (wydaje mi sie) interesujaca dla wszystkich posiadaczy tego silnika bez wzgledu na to czy maja LPG czy nie.
Pozdrawiam,
galtom

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 126 razy
Polubione posty: 34 razy

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 14:51

galtom pisze:
Jest szanse, ze ktos sie w tej sprawie merytorycznie wypowie?
Zapewne nie. Trudno nie ufać opinii kogoś, kto zawodowo zajmuje się gazowaniem samochodów - zapewne powinno mu zależeć na zagazowaniu jak największej ilości aut. Jeżeli ktoś taki odradza gazowanie H6, to chyba nie robi tego bez przyczyny. W każdym razie odpowiedź brzmi: da się. Kto bogatemu zabroni ;-)
Tutaj masz temat dotyczący LPG w H6: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
galtom pisze: Kwestia regulacji zaworow jest (wydaje mi sie) interesujaca dla wszystkich posiadaczy tego silnika bez wzgledu na to czy maja LPG czy nie.

Moje Legacy ma aktualnie przebieg ok. 55 kkm, więc średnio mnie interesuje to, co być może stanie się za kilka lat. Zresztą szczur75 Ci opisał koszty i procedurę. Nie bardzo rozumiem, co jeszcze chciałbyś wiedzieć...

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 15:00

So What! pisze:
galtom pisze:
Jest szanse, ze ktos sie w tej sprawie merytorycznie wypowie?
Zapewne nie. Trudno nie ufać opinii kogoś, zawodowo zajmuje się gazowaniem samochodów. Jeżeli ktoś taki odradza gazowanie H6, to chyba nie robi tego bez przyczyny. W każdym razie odpowiedź brzmi: da się. Kto bogatemu zabroni ;-)
Co ma regulacja do tego? Dokonuje sie jej i w przypadku jazdy na Pb i na LPG.
So What! pisze:
galtom pisze: Kwestia regulacji zaworow jest (wydaje mi sie) interesujaca dla wszystkich posiadaczy tego silnika bez wzgledu na to czy maja LPG czy nie.
Moje Legacy ma aktualnie przebieg ok. 55 kkm, więc średnio mnie to interesuje to, co być może stanie się za kilka lat. Zresztą szczur75 Ci opisał koszty i procedurę. Nie bardzo rozumiem, co jeszcze chciałbyś wiedzieć...
Mowimy o silnikach z lat 00 - 03 (wiec nie Twoim!!!) to moze ktos ktos MA takie auto jednak bedzie zainteresowany. Trudno zebys byl zainteresowany ta sprawa sokro Cie nie dotyczy :-) (a jesli faktycznie masz Outbacka z lat 00-03 z takim przbiegiem to tylko sie cieszyc!).

Co do szczur'a - owszem napisal - ale napisal tez, ze wyciagal silnik... moze niepotrzebnie? Moze jego mechanik nie wiedzial jak sie do tego dostac... nikt nie jest nie omylny. Moze ja sie mysle i ten dokument pokazuje cos innego w innym silniki - nie wiem. Stad czekam na merytoryczna odpowiedz.

A to, ze nie wszyscy mechanicy sa alfa i omega to przeciez nic nowego - trudno zeby kazdy czlowiek wiedzial wszystko i sie nie mylil. Mysle, ze sam szczur bedzie sie temu bacznie przygladal bo po co placic za demontaz silnika jesli (moze) nie trzeba tego robic?
Po swoim aucie wiem, ze mechanicy czesto (nawet ci polecani) robia dziwne/niepotrzebne rzeczy. Fakt tez jest faktem, ze dla mechanika to lepiej (wyciagnac silnik) - po piwersze za darmo tego nie robi a po drugie na pewno latwiej sie to robi (reguluje) majac to wszystko na wierzchu.
Pozdrawiam,
galtom

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 126 razy
Polubione posty: 34 razy

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 15:04

galtom pisze:
Co do szczur'a - owszem napisal - ale napisal tez, ze wyciagal silnik... moze niepotrzebnie? Moze jego mechanik nie wiedzial jak sie do tego dostac... nikt nie jest nie omylny. Moze ja sie mysle i ten dokument pokazuje cos innego w innym silniki - nie wiem. Stad czekam na merytoryczna odpowiedz.
O ile mnie pamięć nie myli on jest mechanikiem z serwisu Subaru. Raczej wie, co mówi.
Odnoszę wrażenie, że nie oczekujesz rzetelnej informacji, lecz odpowiedzi zgodnej z Twoimi oczekiwaniami ;-)

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 15:09

Moze troche tak... ale tez jak dotad nikt nie powiedzial co w tym pdf'ie widac :-)
Jak pisalem - to, ze mechanik woli wyciagnac... to ja wiem. Tyle, ze jesli da sie taka regulacje zrobic inaczej tzn. ze moge ja zrobic sam (jak w Previi gdzie tez sa szklanki, podkladki i dwa walki).
Silnika sam nie wyciagne bo nie mam gdzie ale podniesc auto i wykrecic co pokazali dam rade - sam pomiar jest banalny bo sie wpycha szczelinomierz w szpare i juz.
Potem tylko pewnie klopot wymienic podkladki.
Pozdrawiam,
galtom

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 25 razy
Polubione posty: 203 razy

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 15:10

galtom, sprawdzałaś ile szkalnki kosztują i ile ich trzeba?

Bo że sama kontrola nie wystarczy to jasne, na gazie zawory będą wymagały regulacji (regulacji, nie sprawdzenia) co chwilę.


So What!, a niech se kolega gazuje. Skoro pytania zadaje tylko po to, by uzyskać na nie odpowiedź zgodną z oczekiwaniami, to znaczy potrzebny będzie tu proces uczenia oparty na rujnowaniu swojego konta w banku. ;-)

Poczekajmy trochę i obserwujmy, kiedy pojawi się wątek: o bożżżżże bożżżżże, ile to wszystko kosztuje :o , chyba będę musiał nerkę sprzedać - ratujcie! :giggle:



:mrgreen:

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 15:17

jarmaj: ale ja nie pytam czy zakladac LPG tylko (przynajmniej w ostatnich postach) co pokazuje dokument do ktorego link Wam podalem :-)
A co do kosztu szklanek - jak nie zagazuje to beda tansze?
Tu wychodzi jeszcze jendna kwestia (stad dobrze by bylo,zeby wypowiedzial sie ktos kto ma taki silnik i zna sie na mechanice). Przynajmniej w mojej staruszce na gorze szklanek sa specjalne okragle podkladki metalow (takie jak pokazane w pdf). Jesli zachodzi potrzeba regulacji zaworu to nie wymienia sie calej szklanki tylko zmienia sie podkladke ktora na niej siedzi.
Ale nie wiem czy tu jest tak samo czy nie.

Z tego co piszesz to reguluje sie za pomoca calej szklanki - z tego co pokazuje plik pdf za pomoca podkladki - a sam namacalnie nie mam jak sprawdzic.

A jednak mialem racje:

Witam,

Można przeprowadzić regulację zaworów bez demontażu silnika z samochodu zgodnie z zaleceniami instrukcji naprawy. Jednak z praktycznego punktu widzenia, z powodu specyficznego ułożenia silnika, szybsza i dokładniejsza regulacja jest przy wymontowanym silniku, większość doświadczonych ASO ma przygotowany odpowiedni sprzęt do łatwego i szybkiego wymontowania silnika z pojazdu. Przestrzeń między nadwoziem a głowicami silnika jest bardzo ograniczona przez co wszystkie czynności są możliwe ale utrudnione, stąd ułatwienie sobie pracy jest naturalne.

Pozdrawiam
xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
Spec. d/s technicznych i szkoleń
Subaru Import Polska sp. z o.o.
ul. Josepha Conrada 51, 31-357 Kraków


Znaczy sie da sie - ale jest trudniej (co oczywiste). Twierdzenie zatem że TRZEBA wyciagnac silnika iinaczej sie nie da jest bledne. I tyle w temacie.
Pozdrawiam,
galtom

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: XU10J4RS
Polubił: 105 razy
Polubione posty: 206 razy

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 15:27

galtom, ale co za różnica skoro kosztuje tyle samo.... albo mechanik skasuje Cię za wyciągnięcie silnika z budy albo za stek pań i organów które rzuci kiedy będzie to regulował na aucie. Dowiedz się jeszcze ile taka operacja kosztuje i dlaczego w zagazowanym aucie trzeba to robić częściej.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 15:28

Roznica jest taka, ze w tym drugim przypadku moge to zrobic sam :-) (z pomoca przyjaciela).

A teraz zinnej beczki - czy jesli znajde interesujace ogloszenie to jest gdzies miejsce gdzie sie takie cosie wrzuca celem pomocy w ocenie (ewentualnie fizycznego rzucenia okiem jesli auto blisko) co by po calym kraju sie nie szwedac?

A co do LPG (itd, itd) to wiedze am bo jak pisalem pomykam Prevka a te auta chyba jeszcze bardziej LPG nie trawia niz H6 ;-). Wiec juz wiem sporo na temat regulacji, dlaczego, itd...itd...
Pozdrawiam,
galtom

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 15:52

galtom pisze:A teraz zinnej beczki - czy jesli znajde interesujace ogloszenie to jest gdzies miejsce gdzie sie takie cosie wrzuca celem pomocy w ocenie (ewentualnie fizycznego rzucenia okiem jesli auto blisko) co by po calym kraju sie nie szwedac?
Hmm... Jest -> http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=21&t=1934

Zresztą, już Ci ten link Bergen podesłał w wątku powitalnym, a Ty mu podziękowałeś. :roll:
czarne jest piękne...

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 16:54

Fakt :oops:
Za duzo, rzeczy na raz ;-)
Pozdrawiam,
galtom

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 17:00

galtom, to jak już będziesz regulował te zawory to staraj się nie zapomnieć, czy masz wyjęty motor, czy nie. :-)
czarne jest piękne...

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: XU10J4RS
Polubił: 105 razy
Polubione posty: 206 razy

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 17:05

galtom pisze: Roznica jest taka, ze w tym drugim przypadku moge to zrobic sam (z pomoca przyjaciela).

Przyjaciel nazywa się narzędzie specjalne ST 18329AA000? ;-) Pewnie jak wszystko można dorobić, pytanie czy bardziej cenisz sobie swój czas i komfort czy też lubisz mieszkać w garażu i masz odpowiednie warunki oraz doświadczenie.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 17:18

Wszystkiego sie mozna nauczyc - a niektorzy wrecz to lubia :-).
Z Previa tez za kazdym razem nie jade do mechanika bo bym zwariowal (o bankructwie nie wspomne) ;-).

Umowmy sie... takie subaru to nie fura za 100 tys zl ze sie jedzie do ASO tylko wlasnie juz takie auto (za taka kase) ze trzeba samemu troche pogrzebac.

Jesli sie myle to takie auto w naszych warunkach jest niesprzedawalne na rynku wtornym - bo kto to kupi??? Ktos kto kupuje fure za 25 tys zl to nie klient ASO (szczegole drogich), ktos kto kupuje auto za 25 kola jednak patrzy ile auto pali... zatem nie bardzo jest wybor.

Albo inwestycja wlasnego czasu albo kasy (a jakbym mial kase to kupilbym mlodsze albo nie myslal o LPG).
Pozdrawiam,
galtom

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 17:24

Wlasnie patrzylem na "shim replacer" i da sie podkładki wyciągnąc bez czegoś takiego (choc to ulatwia zycie).
BTW: jaka jest średnica tych podkładek - ktoś wie (moze takie jak do Previi :giggle: - czyli za 10zł/szt.)
Pozdrawiam,
galtom

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 19:24

Może parę uwag z punktu widzenia warsztatu diagnozującego usterki.
- samochody z poprawnie wyregulowaną, skorygowaną, itd. instalacją gazową stanowią mniej niż 10% pojazdów z LPG,
- Prawie każdy gazownik powie, że zagazuje wszystko,
- konieczność częstszej regulacji luzu zaworowego jest faktem w przypadku LPG, jeśli normalnie reguluje się co 100000km, a z LPG co 30kkm-50kkm to świadczy to o szybszym zużyciu elementów układu rozrządu,
- silniki ze śladami erozji na zaworach i ich gniazdach są faktem,
- są silniki dobrze znoszące LPG, ale nie są to silniki ani japońskie ani fordowskie (projekt Yamahy),
- klient, który cieszy się z oszczędnej regulacji gazu, cieszy się krótko, potem płaci za tłoki i głowicę,
- faktycznie warsztaty wolą wyjąć coś z samochodu i grzebać przy tym na stole, powodem jest okazja do lepszej oceny zużycia silnika, czas i faktycznie możliwość skrojenia klienta na dodatkową kasę, za wszystkie błędy popełnione przy okazji i tak płaci właściciel samochodu.
- układ zapłonowy pracuje przy wyższym napięciu, mieszanka LPG zapala się przy wyższym napięciu, co ujawnia wszelkie problemy z układem zapłonowym i ich skutek dla reszty osprzętu.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 24 sty 2012, o 22:47

Zgadzam sie z kazdym słowem!
Pozdrawiam,
galtom

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 25 sty 2012, o 22:39

galtom pisze: lbo inwestycja wlasnego czasu albo kasy (a jakbym mial kase to kupilbym mlodsze albo nie myslal o LPG).

W takim razie kup mlodsze ale 2.5 (i bedziesz mial ladniejsze auto :mrgreen:) . Silnik idealny do gazu. Zawory wymagaja rzadszej regulacji a koszt w serwisie to ok 600zl.
Na forach panuje przkonanie, ze jak H6 to niestety nie LPG, chocia ja jakis czas temu sam mialem ochote zaryzykowac i kupic H6 + dolozyc gaz.

Jezeli lubisz sam pogrzebac, to w necie znajdziesz serwisowki a samo auto jest do ogarniecia. ma prostsza elektonika niz moje starsze Punto :mrgreen:

Takze na tle konkurencji Allroad/XC70 wypada dobrze w szczegolnosci pod wzgledem kosztow jak i bezawaryjnosci. A .. i tak OBK nie kradna jak np Audi.

Tylnego zawieszenie, przynajmniej w IVgen sie bym nie bal. Co prawda same w sobie amory sa drogie, ok 1,7kzl/szt ale sa bardzo wytrzymale - moje maja 191kkm i nadal wszystko ok. Zreszta przednie jak i inne elementy zawieszenia podobnie.

Tylko pamietaj, ze to jest zarazliwe bo jak raz kupisz Subaru to potem trudno bedzie sie rozstac. Ja obecnie mam mozliwosc przesiadki na auto sluzbowe i tak caly czas sie waham .. :razz:
Pozdrawiam
Marcin

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 26 sty 2012, o 11:13

sherif pisze:
galtom pisze: lbo inwestycja wlasnego czasu albo kasy (a jakbym mial kase to kupilbym mlodsze albo nie myslal o LPG).

W takim razie kup mlodsze ale 2.5 (i bedziesz mial ladniejsze auto :mrgreen:) . Silnik idealny do gazu. Zawory wymagaja rzadszej regulacji a koszt w serwisie to ok 600zl.
Na forach panuje przkonanie, ze jak H6 to niestety nie LPG, chocia ja jakis czas temu sam mialem ochote zaryzykowac i kupic H6 + dolozyc gaz.
Moj budzet to ok. 28k wiec nie wiem czy za ta kase kupie mlodsze 2.5l.
Rozmawiamy wtedy o silniku 176KM? I faktycznie lepiej sie to "gazuje"?

IV generacja to dopiero po wygranej w lotto lub ograbieniu banku (albo kieds, kiedsy, kieds....) :-)

1 sztuka do kupienia za moja kase...a jeszcze trzeba doliczyc instalacje LPG .... chyba za drogie :-( http://otomoto.pl/subaru-outback-C22616567.html
Pozdrawiam,
galtom

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 26 sty 2012, o 12:16

galtom pisze: Moj budzet to ok. 28k wiec nie wiem czy za ta kase kupie mlodsze 2.5l.
Rozmawiamy wtedy o silniku 176KM? I faktycznie lepiej sie to "gazuje"?

IV generacja to dopiero po wygranej w lotto lub ograbieniu banku (albo kieds, kiedsy, kieds....) :-)

1 sztuka do kupienia za moja kase...a jeszcze trzeba doliczyc instalacje LPG .... chyba za drogie :-( http://otomoto.pl/subaru-outback-C22616567.html

Tak, gazuje sie duzo lepiej bo to prosta, sprawdzona konstrukcja (165-173KM w zaleznosci od rocznika). Wazne, jedynie zeby gazowal go ktos kto juz kiedys zakladal gaz w Subaru. Ja np mam prosta instalke KME + Magicki i daje rade - jak na razie po 81kkm musialem reduktor regenerowac. Zawory ustawialem dwa razy, zaraz po zakupie auta i pozniej po ok 60kkm jazdy na lpg. Koszt 600zl.

Z tym linkiem to pojechales, to jest 2008 :mrgreen: a IV gen weszla od konca 2003r (w EU). W zasadzie ceny zaczynaja sie od ok 28kkzl, ale mysle, ze trzeba celowac w ciut wiecej, jakies okolice 34kzl, wtedy jest szansa kupic ladne auto. Tak czy inaczej czy 3 czy 4gen nastaw sie, ze troche czasu potrzeba, zeby znalezc cos ciekawego.
Pozdrawiam
Marcin

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 26 sty 2012, o 16:07

Cos z tymi generacjami to sie nie zgadza. Wg mnie II generacja to lata 00-04, III (swiatla z soczewkami) 03-09, czwarta (obecna) od 09 - do ciagle.
Wiec nie wiem jak Ty chcesz miec IV generacje z 2003 roku ? :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Outback
http://pl.wikipedia.org/wiki/Subaru_Outback
Pozdrawiam,
galtom

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 126 razy
Polubione posty: 34 razy

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 26 sty 2012, o 16:10

galtom pisze: Wiec nie wiem jak Ty chcesz miec IV generacje z 2003 roku ? :-)
Pomylił z Legacy ;-)
OBK III = Legacy IV
Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, o 16:18 przez So What!, łącznie zmieniany 1 raz.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 26 sty 2012, o 16:18

BBBBBbuuuuuuuuu!!! :-p
Pozdrawiam,
galtom

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback - pytania przed zakupem

Post 26 sty 2012, o 16:20

uups, zawsze myslalem, ze generacje Legacy = Outback, a widze, ze inaczej ja liczyli.
Sorry, jak wprowadzilem blad, chodzilo oczywiscie o 2003-2009, zauwaz, ze od MY07 byl FL modelu -IMO najladniejsze dotychczasowe Subaru w wersji kombi ;-)
Pozdrawiam
Marcin

ODPOWIEDZ