Strona 1 z 1

Wspomaganie

: 4 lut 2012, o 03:44
autor: Ciara
Pytanie: Dlaczego jak jest kolo -20 zamarza mi wspomaganie i rano jade jak traktorem ?
Dlaczego nie powinno zamarzac?: Płyn jest nowy, bo mam maly wyciek spod korka i czesto tam zagladam i dolewam
Co dolewasz ?: Olej Hipol do układów wspomagania kierownicy.
Jak z tym walcze?: Auto chdzi z rana z pół godzinki i problem zanika calkowicie jak sie nagrzeje
Stan mojej psychiki?: Bardzo slaby po kilku takich dniach ...

Pytanie do publicznosci: Czy ktos z was mial cos takiego ?. W Mazdzie mialem problem z gęstniejacym olejem w skrzyni po wymianie na nowy ale o wspomaganiu w zyciu nie slyszalem :/. Jakies porady?, Pomysly ??

Re: Wspomaganie

: 4 lut 2012, o 04:28
autor: kAROL10
Myślę że coś jednak z olejem nie tak .

Re: Wspomaganie

: 4 lut 2012, o 16:34
autor: sheki
Cześć!

Zalej mu płyn ATF,taki sam jak do skrzyni AT i będzie git...choć nie wiem,jaki masz ten Hipol,bo hipol też produkuje ATF,jeśli masz odpowiedni,to powinno być ok...niemniej jednak jeśli takie numery wali,to raczej na pewno kwestia oliwy,bo tak to cóś właśnie określiłeś,olej ;-) .Czasami bywa też tak,że jak we wspomaganiu będzie coś gęstego,to przy mrozach siarczystych,przy przekręceniu kiera potrafi się pienić i nawet wybijać to coś ;-)


Pozdrawiam!

Re: Wspomaganie

: 4 lut 2012, o 16:41
autor: MikeAnonim
Ciara pisze:Pytanie: Dlaczego jak jest kolo -20 zamarza mi wspomaganie i rano jade jak traktorem ?
Dlaczego nie powinno zamarzac?: Płyn jest nowy, bo mam maly wyciek spod korka i czesto tam zagladam i dolewam
Co dolewasz ?: Olej Hipol do układów wspomagania kierownicy.
Jak z tym walcze?: Auto chdzi z rana z pół godzinki i problem zanika calkowicie jak sie nagrzeje
Stan mojej psychiki?: Bardzo slaby po kilku takich dniach ...

Pytanie do publicznosci: Czy ktos z was mial cos takiego ?. W Mazdzie mialem problem z gęstniejacym olejem w skrzyni po wymianie na nowy ale o wspomaganiu w zyciu nie slyszalem :/. Jakies porady?, Pomysly ??
ma podobnie... tylko u mnie na dodatek potwornie wyje pompa wspomagania jakby pracowała na sucho ;/

nie wiem jak z tym walczyć. olej nalany jest taki jak ma być ;/

Re: Wspomaganie

: 5 lut 2012, o 20:31
autor: Ciara
MikeAnonim u mnie tez czasami pompa delikatnie sie jąka jak skrecam. Najgorsze jest to ze wchodzac w zakret jest tak: 1 sekunde mam wpomaganie a pozniej 1 sekunde nie mam i tak w kolko. Olej zalany teraz mam Orlenowski Hipol do ukladow wspomagan kierownicy, taki czerwoniutki. Nie wiem czy jest dobry czy nie ale moze by podac Orlen do sadu ze badziew sprzedaja ? :?

Re: Wspomaganie

: 5 lut 2012, o 22:37
autor: kermit
Sprawdź jeszcze naciąg paska klinowego. Też tak miałem że raz wspomaganie było a po sekundzie nie i na maksa skręconych kołach potrafiła mi się pompa zatrzymać - wymieniłem pasek klinowy (był prawie spalony) i na razie pomogło ( jest dobrze już miesiąc)

Re: Wspomaganie

: 5 lut 2012, o 23:36
autor: Ciara
kermit pisze:Sprawdź jeszcze naciąg paska klinowego. Też tak miałem że raz wspomaganie było a po sekundzie nie i na maksa skręconych kołach potrafiła mi się pompa zatrzymać - wymieniłem pasek klinowy (był prawie spalony) i na razie pomogło ( jest dobrze już miesiąc)

No tak tylko ze ja mam tak tylko przy duzych morzach i tylko z rana jak silnik jest zamarzniety ;-)

Re: Wspomaganie

: 6 lut 2012, o 09:32
autor: melina26
U mnie jest podobnie. Wrażenie takie jak gdyby pół układu kierowniczego było z gumy. Paski OK, płyn świeży STP. Ewidentnie płyn w niskich temperaturach ma zbyt dużą lepkość i opory przepływu wzrastają.

Re: Wspomaganie

: 6 lut 2012, o 10:43
autor: Godlik
Mam to samo. Od kilku dni parkuję pod chmurką na biegunie zimna i po odpaleniu aż zęby bolą. Za pierwszym razem aż się przestraszyłem. Wyje, piszczy aż się nagrzeje, wtedy wszystko cichnie. To chyba jednak przez duży mróz.
Aha, chodzi o Legacy 2.0 benzynowy

Re: Wspomaganie

: 6 lut 2012, o 21:19
autor: Bergen
Napnijcie pasek mocniej, kręcąc śrubką odpowiednią, a nawet dwiema (odsyłam do wątku o alternatorze ;)

Re: Wspomaganie

: 28 kwie 2015, o 18:32
autor: zgrocca
Bergen pisze:Napnijcie pasek mocniej, kręcąc śrubką odpowiednią, a nawet dwiema (odsyłam do wątku o alternatorze ;)
heh właśnie wymieniłem "ten" pasek na conti
pierwsza krew popłyneła :D
przy su
swoją drogą ile pasek powinien "dać" się ucisnąć np pod kciukiem przy prawidłowym napięciu

Re: Wspomaganie

: 28 kwie 2015, o 19:22
autor: damianb
zgrocca pisze: swoją drogą ile pasek powinien "dać" się ucisnąć np pod kciukiem przy prawidłowym napięciu
Według instrukcji do EJ205 nowy pasek powinien "ugiąć się" o 7-9mm pod naciskiem 10kg, sprawdza się pomiędzy alternatorem i kołem pasowym wału korbowego.

Re: Wspomaganie

: 28 kwie 2015, o 19:41
autor: zgrocca
damianb pisze:
zgrocca pisze: swoją drogą ile pasek powinien "dać" się ucisnąć np pod kciukiem przy prawidłowym napięciu
Według instrukcji do EJ205 nowy pasek powinien "ugiąć się" o 7-9mm pod naciskiem 10kg, sprawdza się pomiędzy alternatorem i kołem pasowym wału korbowego.
o dzięki

Re: Wspomaganie

: 29 kwie 2015, o 08:09
autor: ozarek
u mnie wyje kilka-kilkanaście sekund po odpaleniu, potem już jest ok, z tym że ja obstawiam jednak nie pasek (może z rok ma) a pompę, która już ma dość życia.

Re: Wspomaganie

: 10 mar 2017, o 08:51
autor: zgrocca
problemik mi się pojawił :
po regeneracji maglownicy regularnie "wywala" płyn wspomagania przez któryś z uszczelniaczy
zawór nad- ciśnieniowy na pompie?

Re: Wspomaganie

: 12 mar 2017, o 12:02
autor: fudżisubo;)
Moja jak się skończyła wyła tak
Link: https://www.youtube.com/watch?v=MyHuyAI8oIk