Strona 1 z 7
OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04
: 6 lut 2012, o 14:33
autor: galtom
Ktos z Was mial mozliwosc bezposredniego porownania obu wersji silnikowych (polaczonych z automatyczna skrzynia) czyli 209KM vs 165KM?
Lepiej miec lancuch i regulowac zawory co 50k kam (czyli raz na dwa -2,5 roku) czy walczyc z rozrzadem i miec mniejsza moc?
Na ile jest to doczuwalne...? Marzy mi sie auto, ktorym na drodze jednopasmowej wreszcie nie bede musial polowac na przerwe/kawalek prostej 1km po przeciwnej stronie aby wyprzedziec TIR'a co jedzie 85-90Km/h.
Boje sie, ze 165KM nie bedie dawac takiej frajdy z jazdy a auto typu OBK to nie zakup na chwile, tylko raczej szukanie wychuchanego egzemplarza na dobrych kilka lat.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 6 lut 2012, o 20:18
autor: gebolp
Co znaczy:
galtom pisze:
czy walczyc z rozrzadem
Wymiana paska + regulacja zajmuje pracując na luzie ok.3h (od wjechania do wyjazdu z warsztatu) bez wyciągania silnika, na pewno krócej niż w H6.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 6 lut 2012, o 20:27
autor: galtom
gebolp pisze:Co znaczy:
galtom pisze:
czy walczyc z rozrzadem
Wymiana paska + regulacja zajmuje pracując na luzie ok.3h (od wjechania do wyjazdu z warsztatu) bez wyciągania silnika, na pewno krócej niż w H6.
Na pewno krrocej robi sie to w H^ bo nie ma paska, ergo, sie go nie wymienia

A jesli kolega pisze o regulacji luzu zaworowego to silnika 3.0 w drugiej generacji nie trzeba do tego wyciagac (na szczescie).
Reasumujac - tu rozrzad - tu zawory - mysle, ze wychodzi podbnie

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 6 lut 2012, o 21:51
autor: gebolp
jeszcze pozostaje sprawa kosztów, pasek, rolki, uszczelki pokryw rozrządu (uszczelki pokryw, stożki pod śruby, uszczelki rurek od świec) razem ok. 1000zł. Robocizna własna.
W H6 koszt płytek i uszczelek, wiadomo, nie wszystkie płytki się wymienia, uszczelki pokryw zawsze wart zmienić. Ile kosztuje w H6- nie wiem.
Warto podliczyć koszty dla h6.
Dla 2.5 moje koszty wyliczone w oparciu o ceny :
-rolki + pasek identyczne z montowanymi serwisie,
-uszczelnienia z serwisu.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 7 lut 2012, o 08:09
autor: galtom
Znalazle spejcaliste (z Wasz\ego polecenia w innym watku) w Katowicach - regulacja zaworów, odpisał:
665 pln z uszczelkami
Wiec raz na 50k km nie jest źle

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 7 lut 2012, o 21:38
autor: Artur
galtom,
Jak jesteś już zdecydowany na H6 to po co pytania? Wciągaj autko i i po problemie

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 7 lut 2012, o 21:51
autor: galtom
Raczej jestem. Spalanie z tego co czytam nie wydaje sie duzo wyzsze a pozostale potencjalne klopoty sa wspolne bez wzgledu na pojemnosc.
Szkoda, ze nie ma nikogo kto prowadzil obie wersje

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 00:22
autor: Artur
galtom,
Z tym spalaniem niewiele wyższym to bym uważał...

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 09:44
autor: galtom
Ok, to inaczej. Obecnie mam Krowe

z silnikiem 2.4, ktora ma naped RWD i automatyczna skrzynie biegow, wazy prawie 2 tony i ma 132KM (jak byla nowa). Jak myslicie ile takie auto pali w miescie?

.
Jakos nie sadze, żeby H6 bylo gorsze (wrecz nie bede zaskoczony jak bedzie lepsze), przy podobnej dynamice jazdy.
Stad, skoro moge przy podobnym spalaniu miec lzejsze auto, z lepsza trakcja i prawie 80KM wiecej to chyba lepiej kupic 3.0 niz 2.5?
Zakladam, ze poza kwestia ekonomiki spalania reszta kosztow eksploatacyjnych (klocki, tarcze, plyny, oleje, amortyzatory, tlumiki, itd... itd...) jest w zasadzie identyczna dla obu wersji silnikowych Outbacka?
A w kwesti spalania... o ile dobrze czytam to 3.0 pali srednio (LPG) miedzy 12-15l tak? Moje obecne auto zadko schodzi ponizej 15...
A 2.5?
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 09:53
autor: citan
galtom, 2.5l Impreza (z automatyczną skrzynią biegów) pali (mówię o PB95) w ruchu mieszanym (ale prawdziwym mieszanym, nie miejskim mieszanym) 10-12l/100km. Dolna granica latem, górna zimą. Przy spokojnej jeździe autostradą można spokojnie zejść poniżej dolnej granicy.
2.5l Outback pewnie spali trochę więcej, a co do 3.0 to w ruchu miejskim obstawiałbym 14-18l/100km, do LPG trzeba by doliczyć jeszcze ze 2-3l/100km.
Nie mam żadnych dowodów na potwierdzenie tej tezy, ale tak mi się wydaje. :)
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 10:02
autor: galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 10:10
autor: citan
galtom, tutaj masz spalanie Imprezy 2.5l (z A/T):
http://www.spritmonitor.de/fr/detail/281706.html
Moja średnia to właśnie 10.6l/100km (jazda w ruchu mieszanym głównie).
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 10:17
autor: galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 10:21
autor: Chloru
galtom, o ile pamiętam rozmowy z rrosiakiem na temat spalania H6 w mieście to raczej trzeba liczyć 18+ (Warszawa).
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 10:27
autor: So What!
Chloru pisze:
galtom, o ile pamiętam rozmowy z rrosiakiem na temat spalania H6 w mieście to raczej trzeba liczyć 18+ (Warszawa).
Bez przesady. Raczej 17+

Sporo zależy od stopnia zakorkowania miasta.
Takiemu jednemu w Spec. B MT spala w mieście 11 l (z małym ogonkiem) na 100 km

ale moim zdaniem bez lawety jest to nierealne

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 10:54
autor: citan
galtom, spritmonitorem bardzo mocno bym się nie sugerował, podałem tylko link do swoich (bliskich rzeczywistości, danych). Są tam Imprezy 2.0l, które zimą palą poniżej 8l/100km.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/465597.html
Kiedyś widziałem tam odpowiednik swojego auta, tyle, że w DE i sporo po drogach ekspresowych. Spalanie było o 2l mniejsze niż u mnie. I w to byłem w stanie uwierzyć. Niestety u nas nie da się tego powtórzyć.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 11:43
autor: vibowit

3.0 zagazowane pali mniej niż benzyna. hehe..
Widzę, że tam swoje 3.0 raportował nasz forumowicz
wil3 i myślę, że jego pomiary są wiarygodne.
Średnio 3 litry więcej to mało nie jest, bo to 18 PLN na 100 km. Oczywiście mówię o benzynie.
Jeśli dla Ciebie nie jest to problem, gazowanie 3.0 i koszty obsługi tego też nie są kłopotem, to z pewnością nie ma sensu zerkać na 2.5.

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 15:46
autor: galtom
O jakich kosztach obslugi pieszesz? Tzn. cos innego niz luz zaworowy (bo te okazal sie byc przesadzonym problemem)?
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 16:13
autor: vibowit
galtom, koszty obsługi to zwykle: koszty paliwa + koszty serwisu + koszty ubezpieczenia itp.
Jak wspomniałem wcześniej. Widzę, że nie widzisz

z tym kłopotu, więc nie ma się nad czym zastanawiać.
Zresztą, ja się nie znam. Jeżdżę nieco innymi autami. Wydawało mi się, że tańszymi w utrzymaniu, ale założę się, że gdybyś zobaczył moje rachunki za serwisowanie tych powozów, to stwierdziłbyś, że daję się robić w balona.

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 16:23
autor: galtom
OC - czy obcne 2.4 czy potencjalne 2.5-3.0 - to roznica kosmetyczna

Paliwo: 2.5 na pewno mniej niz 3.0 palic bedzie ale wszystko wskazuje na to, ze 3.0 nie bedzie palic wiecej niz obecne 2.4 za to przyjemnosc z jazdy chyba znacznie wieksza?

Koszty serwisu: wydaja mis ie podobne w obu wersjach silnikowych (regulacja zaworow to koszt wg uzyskanej informacji od mechanika: 665 pln z uszczelkami -
http://www.rallycar.cba.pl/ - polecany przez kogos na forum).
Previe serwisuje od momentu przywiezienia z Nimiec tutaj:
http://www.astroserwis.pl/ i tez tanio nie jest ale da sie zyc. za to auto chodzi ja w zegarku

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 20:29
autor: busik
a ja odpowiem inaczej - znajdź najpierw auto takie które będzie warto kupić. Jak znajdziesz dwa - jeden 2.5 a drugi 3.0 to wtedy bedziesz miał dylemat.
Na razie nawet nie zastanawiasz się tylko szukasz w odpowiedziach potwierdzenia dla swojego wyboru... tylko czego? znalezienie auta wartego kupienia zajmie Ci parę miesięcy pewnie, a i tak jakiś szkielet pod maską będzie czekał. Tych aut nie ma za dużo na rynku, a Ty prowadzisz dywagacje, jakbyś nowe auto z salonu wybierał i miał tyyyyyyyyle opcji wyposażenia do wybrania.
Znajdź auto warte kupienia - wrzuć link, a wtedy dostaniesz feedback
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 20:35
autor: galtom
Tyz fakt

To niestety torche dolujace... pamietam jak szukalem obecnego - 7 miesiecy w 2008 roku.... ale warto bylo.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 23:41
autor: Artur
galtom,
Jak to czytam to widzę,że jesteś jednak optymistą

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 23:46
autor: galtom
Inaczej szklanym roweru

.
Do zakupu należycie przygotować. Np inf. O strasznym koszcie regulacji zawodów upadła. Więc zakładam, ze będzie OK.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
: 8 lut 2012, o 23:51
autor: citan
OBK H6, a jak u Ciebie ze spalaniem?