Strona 1 z 1

Impreza WRX - zmiana hamulców na Złote Brembo

: 9 lut 2012, o 17:55
autor: smok
Cześć,

ponieważ po dłuższym czasie udało mi się zakończyć operację zamiany hamulców z WRX-owych na Złote Brembo, pomyślałem, że napiszę co i jak.
O ile z przodem właściwie nie ma problemu (ponieważ z prozdu nie ma ręcznego hamulca), to nieco więcej zabawy jest z hamulcami przy tylnej osi (ponieważ tam właśnie jest ręczny hamulec).

Samo przekręcenie zacisków i przełożenie tarcz to sprawa prosta, ale schody zaczynają się w momencie, kiedy dowiadujemy się, że operacja pchłonęła istnienie hamulca ręcznego na skutek faktu, że średnica tarczobębnów STi jest większa niż WRX i szczęki ręcznego nie sięgają do powierzchni roboczej bębnów.

Wyjściem z tej sytuacji może być zakup tarch hybrydowych dba (które mają mniejszą średnicę bębna taką jak w WRX a średnicę tarczy jak w STi) lub poszukanie szczęk i większym rozmiarze i zamontowanie ich do tarcz kotwicznych WRX. Jest też trzecie wyjście, które jest najbardziej skomplikowane i kosztowne. Jest to wyjście, które wybrałem, czyli przełożenie zwrotnic z tarczami kotwicznymi od STi. Jak się okazuje, nie jest to jedyny koszt, ponieważ trzeba wymienić półośki z wueriksowych na STi. Dopiero później okazuje się, że półośki z STi nie pasują do dyfra WRX (średnica wejścia WRX ok. 25.5 mm, STi 27.5 mm) i trzeba przełożyć także dyfer.

Piszę to dla tych wszystkich osób, które noszą się z zamiarem założenia Złotego Brembo do WRX, żeby za wczasu uwzględniły komplikacje z ręcznym (i to, że wymiana felg nie jest jedynym kosztem dodatkowym tej operacji).

: 9 lut 2012, o 19:48
autor: Krysztal
smok z pewnością pomoże to nie jednej osobie przed wpakowaniem się w koszty.

U mnie jest wariant najprostszy w zastosowaniu czyli tarcze hybrydy od DBA. Minusem takiego rozwiązania jest to że jesteśmy skazani na tarcze wyłącznie tego producenta.

Re: Impreza WRX - zmiana hamulców na Złote Brembo

: 10 lut 2012, o 01:06
autor: piter
Krysztal pisze:U mnie jest wariant najprostszy w zastosowaniu czyli tarcze hybrydy od DBA
najprostszy wariant, to jest zostawienie z tyłu seryjnego zacisku i ... klocek DS2500 ;-)

: 10 lut 2012, o 20:05
autor: Krysztal
piter tak ale jak chcemy żeby całość była złota :)

a co do DS2500 to chyba lepiej RC5+ :-)

Re:

: 11 lut 2012, o 03:15
autor: Ciara
Krysztal pisze:piter tak ale jak chcemy żeby całość była złota :)

a co do DS2500 to chyba lepiej RC5+ :-)

Zawsze mozna pomalowac pedzelkiem :-p

Re: Impreza WRX - zmiana hamulców na Złote Brembo

: 13 lut 2012, o 10:39
autor: smok
Należy jednak wspomineć, że jednakowoż odcień zacisków może odbiegać od odcienia złota na np. felgach ATS - mnie się to właśnie przydarzyło i nie wiem, jak sobie z tym poradzić... :-)