problem z obrotami legacy MY 05
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
problem z obrotami legacy MY 05
Witam wszystkich subaruholików:). Mam pewien problem z Legacy '05 (138HP). Po standardowym przeglądzie przy 165kkm zaobserwowałem że:
- po dojeździe np: do skrzyżowania i wysprzęgleniu obroty rosną do 2000(pomimo ciepłego silnika) i po kilku 3-4sek dopiero spadają do właściwej wartości (700-800obr/min)
- -dziś jeszcze zauważyłem że jadąc (po wysprzęgleniu-tzn jazda na luzie ) falowanie też występuje w granicach 800-1100...
- w skutek tego spalanie wzrosło o około 1,5 litra :/
Na przeglądzie była czyszczona przepustnica....od przeglądu przejechałem 350km i nadal to samo...z tego co wiem to przepustnica musi się zaadoptować po czyszczeniu- ale żeby tak długo to trwało???....podpinałem kompa w serwisie i też nie wykazał żadnych błędów....
Macie jakiś pomysł?Miał ktoś podobny problem???
Dzieki z góry za odpowiedzi i podpowiedzi
pozdro
- po dojeździe np: do skrzyżowania i wysprzęgleniu obroty rosną do 2000(pomimo ciepłego silnika) i po kilku 3-4sek dopiero spadają do właściwej wartości (700-800obr/min)
- -dziś jeszcze zauważyłem że jadąc (po wysprzęgleniu-tzn jazda na luzie ) falowanie też występuje w granicach 800-1100...
- w skutek tego spalanie wzrosło o około 1,5 litra :/
Na przeglądzie była czyszczona przepustnica....od przeglądu przejechałem 350km i nadal to samo...z tego co wiem to przepustnica musi się zaadoptować po czyszczeniu- ale żeby tak długo to trwało???....podpinałem kompa w serwisie i też nie wykazał żadnych błędów....
Macie jakiś pomysł?Miał ktoś podobny problem???
Dzieki z góry za odpowiedzi i podpowiedzi
pozdro
Re: problem z obrotami legacy MY 05
kropi68, nie wiem jak dawno byłeś na przeglądzie, ale jeśli niedawno i odpinany był akumulator, to teraz komputer na nowo musi się tego "nauczyć". Powinno przejść samo w niedługim czasie.
Czarownica prawdę Ci powie :D
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: problem z obrotami legacy MY 05
Miałem podobne objawy przy padniętym czujniku położenia przepustnicy tylko że czasami wyświetlał się błąd.
Re: problem z obrotami legacy MY 05
kropi68, u mnie nauczenie się wolnych obrotów raz trwało aż 1000 km. Cierpliwości.
Re: problem z obrotami legacy MY 05
dziekuje za odpowiedzi.....tak więc cierpliwość wskazana....:)..1000km to długo....ale cóż zrobić...trzeba czekać....jakby był czujnik to jakiś błąd by się pozakywał powiadasz....wczoraj sprawdzałem i na razie nic nie pokazuje.....sprawdze za jakiś czas jakby nie przeszły objawy...Dwa tygodnie temu byłem na przeglądzie.....
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: problem z obrotami legacy MY 05
Witam, już prawie 1400km przejechane i nadal to samo:(.... nie wiem co dalej z tym robić?Macie jeakieś pomysły???pozdro for ALL:)
Re: problem z obrotami legacy MY 05
Nie ciągnie fałszywki?
A styk sprzęgła?
tempomat działa (a jest?)?
W tym silniku zdaje się nie ma przepływki, ważna jest szczelność kolektora dolotowego i wszystkiego co do niego podłączone. przy czyszczeniu nie zgubiono O-ringa czujnika ciśnienia (MAP)?
Pytanie o tempomat i jednocześnie styk sprzęgła, czy tempomat działa, jeśli jest.
Przepustnica jest sterowana elektrycznie i adaptacja nie jest konieczna jeśli jej nie wymieniamy.
A styk sprzęgła?
tempomat działa (a jest?)?
W tym silniku zdaje się nie ma przepływki, ważna jest szczelność kolektora dolotowego i wszystkiego co do niego podłączone. przy czyszczeniu nie zgubiono O-ringa czujnika ciśnienia (MAP)?
Pytanie o tempomat i jednocześnie styk sprzęgła, czy tempomat działa, jeśli jest.
Przepustnica jest sterowana elektrycznie i adaptacja nie jest konieczna jeśli jej nie wymieniamy.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: problem z obrotami legacy MY 05
gebolp pisze:Nie ciągnie fałszywki?
A styk sprzęgła?
tempomat działa (a jest?)?
W tym silniku zdaje się nie ma przepływki, ważna jest szczelność kolektora dolotowego i wszystkiego co do niego podłączone. przy czyszczeniu nie zgubiono O-ringa czujnika ciśnienia (MAP)?
Pytanie o tempomat i jednocześnie styk sprzęgła, czy tempomat działa, jeśli jest.
Przepustnica jest sterowana elektrycznie i adaptacja nie jest konieczna jeśli jej nie wymieniamy.
Witam, tempomat jest i działa bardzo dobrze.....w serwisie po około 400km sprawdzał na urządzeniu do badania spalin czy legaś dostaje odpowiednią mieszankę("czy go nie zalewa") i wszystko wyszło OK....być może wtedy sprawdzał czujnik ciśnienia MAP???
we wtorek postaram się dotrzeć do serwisu na diagnozę....taką dokładniejszą....mam nadzieje ze znajdą te usterke.
Oco chodzi z tym stykiem sprzęgła???
Re: problem z obrotami legacy MY 05
żeby sterownik wiedział, czy ma już zwiększyć dawkę paliwa czy nie gdy np. podczas hamowania silnikiem (w pewnym zakresie obrotów odcinane jest wtryskiwanie paliwa) wciśniemy sprzęgło aby silnik utrzymał obroty biegu jałowego.kropi68 pisze: Oco chodzi z tym stykiem sprzęgła???
kropi68
Ważniejsze, żeby sprawdzić czy MAP działa poprawnie (podpinając do kolektora stosowny manometr) oraz czy na biegu jałowym podciśnienie przyjmuje poprawne wartości.kropi68 pisze: na urządzeniu do badania spalin czy legaś dostaje odpowiednią mieszankę("czy go nie zalewa") i wszystko wyszło OK....być może wtedy sprawdzał czujnik ciśnienia MAP???
To że skład spalin jest poprawny może równie dobrze świadczyć o tym że sterownik koryguje skład mieszanki, mimo przesunięcia odczytu MAP.
Regulator ciśnienia paliwa ma wężyk podpięty do kolektora?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: problem z obrotami legacy MY 05
Witam,
Dziś chciałbym zakończyć ten temat ponieważ udałem sie do ASO po 1700km jazdy ze zwiększonymi obrotami przy wysprzęglaniu (przebieg usterki w poprzednich wpisach).....trafiłem na tego samego diagnoste co ostatnio ale do sprawy podszedł bardziej rzetelnie gdyż udało mu się w końcu naprawić Legasia..:)))obserwowałem wszystko z miejsca oczekiwań dla klientów....wiadomo najpierw podpiął kompa....póżniej skosultował się z szefem i udał się na jazdę próbną i po jeździe wziął się do roboty zdjął cały dolot powietrza i wykęcił kompletną przepustnicę....czyścił(mył) ją chyba z 20 minut i wszystko pięknie poskręcał.Następnie podłączył subaraka to dużego diagnostycznego urządzenia(nie wiem jak się to ustrojstwo nazywa;-)..po badaniu..udał się na jazdę adaptacyjną wrócił okazało się że wszystko jest OK!!!
Gruntowne czyszczenie przepustnicy pomogło....adaptacja się udała (przejechał może ze 2km ) i teraz znów mogę cieszyć się jazdą!!!!:-)
Pozdrawiam wszystkich subaromaniaków
P.S szerokości i przyczepności!!!!
Dziś chciałbym zakończyć ten temat ponieważ udałem sie do ASO po 1700km jazdy ze zwiększonymi obrotami przy wysprzęglaniu (przebieg usterki w poprzednich wpisach).....trafiłem na tego samego diagnoste co ostatnio ale do sprawy podszedł bardziej rzetelnie gdyż udało mu się w końcu naprawić Legasia..:)))obserwowałem wszystko z miejsca oczekiwań dla klientów....wiadomo najpierw podpiął kompa....póżniej skosultował się z szefem i udał się na jazdę próbną i po jeździe wziął się do roboty zdjął cały dolot powietrza i wykęcił kompletną przepustnicę....czyścił(mył) ją chyba z 20 minut i wszystko pięknie poskręcał.Następnie podłączył subaraka to dużego diagnostycznego urządzenia(nie wiem jak się to ustrojstwo nazywa;-)..po badaniu..udał się na jazdę adaptacyjną wrócił okazało się że wszystko jest OK!!!
Gruntowne czyszczenie przepustnicy pomogło....adaptacja się udała (przejechał może ze 2km ) i teraz znów mogę cieszyć się jazdą!!!!:-)
Pozdrawiam wszystkich subaromaniaków
P.S szerokości i przyczepności!!!!
Re: problem z obrotami legacy MY 05
dokładnie freediver miałeś tzw. czuja:D....przepustnica była najbardziej podejrzana....teraz czerpię garściami przyjemność z jazdy;-D
Re: problem z obrotami legacy MY 05
Ja w swoim świeżo zakupionym Legacy MY04 2.0 MT również miałem problem z obrotami. Szczególnie przy starcie i manewrowaniu na wstecznym potrafił gasnąć, a czasem po uruchomieniu falowały obroty. Komputer nie miał żadnych błędów itd. Przekopałem dużo wątków na temat obrotów i zrobiłem w pierwszej kolejności to co mogłem zrobić bez kosztowo. Zdjąłem elementy układu dolotowego i spojrzałem na przepustnicę. Była brudna i miała trochę czarnego porostu na brzegach. Szmatką i odtłuszczaczem oczyściłem co mogłem bez jej zdejmowania.
Pomogło. Teraz Legas nie gaśnie i nie ma poprzednich objawów.
Prośba jakby ktoś kumaty mógł rozpisać jak bezpiecznie zdjąć przepustnicę i później ją zmontować było by super bo nigdzie nie znalazłem rzetelnego opisu. A zdecydowanie po jej zdjęciu można dokładniej oczyścić cały syf i nie nabawić się bólu pleców od 30min wiszenia nad komorą silnika.
Chodzi o szczegóły, krok po kroku:). Począwszy od pierwszych kroków do sklepu w celu zakupu uszczelki, jak po zdjęciu bezpiecznie ją otworzyć, po odłączenie układu chłodzenia, spuszczenie płynu, ponowne podłączenie napełnienie, odpowietrzenie czy ewentualną konieczność adaptacji/regulacji przepustnicy i czy da się to zrobić w domowych warunkach.
Da radę?
Pomogło. Teraz Legas nie gaśnie i nie ma poprzednich objawów.
Prośba jakby ktoś kumaty mógł rozpisać jak bezpiecznie zdjąć przepustnicę i później ją zmontować było by super bo nigdzie nie znalazłem rzetelnego opisu. A zdecydowanie po jej zdjęciu można dokładniej oczyścić cały syf i nie nabawić się bólu pleców od 30min wiszenia nad komorą silnika.
Chodzi o szczegóły, krok po kroku:). Począwszy od pierwszych kroków do sklepu w celu zakupu uszczelki, jak po zdjęciu bezpiecznie ją otworzyć, po odłączenie układu chłodzenia, spuszczenie płynu, ponowne podłączenie napełnienie, odpowietrzenie czy ewentualną konieczność adaptacji/regulacji przepustnicy i czy da się to zrobić w domowych warunkach.
Da radę?