Strona 1 z 1
wypadanie zapłonu subaru outback 2007 2.5
: 14 mar 2012, o 00:32
autor: kowczarek
witam jestem nowym posiadaczem subaru outback 2.5 2007rok kupiłem autko w kompletnej rozsypce zatartym silnikiem zrobiłem remont i wszystko wydawało się ok ale po diagnozie wyszło wypadanie zapłonu na 3i4 cylindrze robiłem już cuda wymieniłem świece przewody wysokiego napięcia cewkę regulowałem zawory s20 w30 co nie pomogło to nie pomogło zauważyłem ze silnik grzechocz przy obrotach 2700 do 3000 wygląda to mi na na zawory mierzyłem ciśnienie oleju na wolnych obrotach to ma 0,5 bara a na wysokich 5 bara ciśnienie na zmiennej fazie rozrządu przy obrotach 3000 4 bary mierzyłem łagrze ciśnieni sprężania ma 14 na każdym już byłem nawet w aso tam mnie wykasowali i nic nie pomogli jestem dalej w punkcie wyjścia prowadzę warsztat od kilku lat i nigdy nie miałem tak zaklętego samochodu czy ktoś może mi pomóc
[email protected]
502663497
Re: wypadanie zapłonu subaru outback 2007 2.5
: 14 mar 2012, o 00:54
autor: gebolp
moje ulubione pytanie o stan świec- odpowiedź już jest. Moje drugie ulubione pytanie, co z instalacją paliwową, mam na myśli wtryskiwacze, czy mają taką samą wydajność i czy są prawidłowo sterowane?
I jeszcze jedno, jaki objaw tego wypadania?
: 14 mar 2012, o 01:59
autor: kowczarek
świece nowe kupiłem w inter cars instalacja paliwowa jest sprawdzona zmontowałem nawet gaz i dalej to samo objaw wypadania to błędy odczytałem dominatorem check engine zapala sie przy ok 2700 obrotów
Re: wypadanie zapłonu subaru outback 2007 2.5
: 14 mar 2012, o 11:16
autor: pablonas
kowczarek, miałem kiedyś walkę z 2,5 DOHC co prawda. Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Co się okazało to uszczelka głowicy puszczała odrobinę płynu do tego cylindra. Może test CO2 zrób?
Rozrząd na 100% dobrze?
: 14 mar 2012, o 11:54
autor: kowczarek
nie pobiera płynu wiec myślę że jest to niemożliwe mam przyrząd do co2 wiec sprawdzę dla pewności
Re: wypadanie zapłonu subaru outback 2007 2.5
: 15 mar 2012, o 22:01
autor: gebolp
Ustalmy co za silnik, sam mam outbacka 2.5 model 2007, silnik SOHC. Jakie zmienne fazy? Bo rozumiem, że twój silnik ma jeden wałek w głowicy?
Mechanizm zmiany skoku jednego zaworu dolotowego jest w twoim aucie? W moim jeszcze nie ma.
Jeśli problem występuje dla 3 i 4 cylindra to nie jest to problem ustawienia rozrządu. Kolejność pracy cylindrów jest 1-3-2-4. Cylindry 3 i 4 mają wspólną cewkę zapłonową

- jedno uzwojenie wysokonapięciowe na oba cylindry. Cewka wymieniona na nową czy używkę?
Jeszce jedno, dużo może pomóc obserwacja oscyloskopowa sygnałów sterujących cewkami.