Strona 1 z 1

Silnik dmuchawy z Legacy 04

: 19 mar 2012, o 12:02
autor: smp
Cześć,
czy wie ktoś może jak zdemontować/rozłożyć silnik z dmuchawy z Legacy 04 ?
Silnik już wymontowałem, ale nie mogę się do niego dobrać. Wygląda na to, że w pierwszej kolejności trzeba zdjąć sam "wiatrak" z osi, ale zrobiony jest z delikatnego tworzywa i wszelkie dzikie próby kończą się pozostawieniem śladów.
Może ma ktoś doświadczenia w tym zakresie ?

Silnik wymontowałem, bo zaczął strasznie hałasować. Co ciekawe uszkodził się po pozostawieniu na tydzień nie jeżdżenia na dużym mrozie. Przez klapkę w obudowie widać korozję na metalowej obudowie silnika i przypuszczam, że właśnie lód w łożysku mógł napsocić ( przy okazji jednocześnie padło mi też łożysko w rolce paska wieloklinowego - jakiś mroźny pogrom łożysk).

Dzięki i pozdrawiam,
bastek

Re: Silnik dmuchawy z Legacy 04

: 19 mar 2012, o 20:42
autor: gebolp
Daj spokój z rozbieraniem silnika, sam silnik nie przedstawia problemu, ale kłopotliwe jest zdjęcie wentylatora. Łatwo go połamać.
U mnie w firmie mamy do tego ściągacze. Nie chcę prowadzić autoreklamy, ale jeśli chcesz możesz pisać na prv.
Jeśli są ślady rdzy to radzę sprawdzić odpływy wody, wyjątkowy pech może sprawić że woda dostaje się do silnika dmuchawy przy drożnych odpływach.

Re: Silnik dmuchawy z Legacy 04

: 19 mar 2012, o 22:39
autor: Bergen
gebolp pisze: Nie chcę prowadzić autoreklamy,
A dlaczego nie?

Re: Silnik dmuchawy z Legacy 04

: 20 mar 2012, o 15:03
autor: smp
Na razie poddałem się z rozbieraniem, bo ryzyko uszkodzenia wentylatora było duże - tworzywo z którego jest zrobiony jest bardzo delikatne.
Póki co zamówiłem używany (koszt 100zl) ... niestety zamówiłem zanim przeczytałem ofertę pomocy od gebolp - ale dzięki.

O wilgoci w silnikach wentylatora czytałem już gdzieś wcześniej tak że chyba nie jest to odosobniony przypadek.

Dzięki za info i pozdrawiam,
bastek