Wątek olejowy - może się nada
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Wątek olejowy - może się nada
zalej firmowy i czesto zmieniaj. Tzn nie olewaj tematu i to najlepsza recepta dla cywila. Zajrzyj czasem na bagnet co by poziomu pilnowac i reszta jak piszesz 100% ps ja bym lal jednak "costam"w30 z racji ze lato idzie i ja nie wierze w oleje serii 0w20 jak juz to cos z koncowka "30"
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Wątek olejowy - może się nada
często czyli 10-15 choć lepiej bliżej pierwszego
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re:
Tak, o ile jesteś:pasterz pisze:zalecają 0W20.
a. ekozjebem, który ponad ochronę silnika stawia ideologię ratowania małych białych foczek o smutnych oczkach
b. ciotą drogową, która nigdy nie widzi korka na drodze (bo zawsze jedzie na jego początku)
W każdym innym przypadku co najmniej xxx w 30, albo lepiej 40..
Re: Wątek olejowy - może się nada
no właśnie, a gdzie Twoje foczki z podpisu?jarmaj pisze: małych białych foczek o smutnych oczkach
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Wątek olejowy - może się nada
Imageshack gdzie stał obrazek wywaliło go, a jestem już zbyt leniwy żeby szukać innej lokalizacji
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Wątek olejowy - może się nada
Ja po lekturze (nie reklamuje) forum zmienolej.pl nie pogardził bym 0w20 (w nowych konstrukcjach), nim też można trasę pyknąć,
P.S. To z tym wzrokiem prowadzącego peleton/korek dobre.
Pozdrawiam rozróżniających syntetyczny od niesyn.
P.S. To z tym wzrokiem prowadzącego peleton/korek dobre.
Pozdrawiam rozróżniających syntetyczny od niesyn.
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.
-
majkel8614
- 0 gwiazdek
- Auto: Legacy
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wątek olejowy - może się nada
Witam
Przejrzałem już sporo postów, goglowałem ale nie widzę nigdzie odpowiedzi.
Skłaniam się ku amsoil 5w40 european car formula - czy taki olej będzie odpowiedni do mojego auta?
Wcześnie miałem millersa trident 5w40 ale teraz chce coś lepszego spróbować.
Legacy 2005r 2.0 137km SOHC.
Przejrzałem już sporo postów, goglowałem ale nie widzę nigdzie odpowiedzi.
Skłaniam się ku amsoil 5w40 european car formula - czy taki olej będzie odpowiedni do mojego auta?
Wcześnie miałem millersa trident 5w40 ale teraz chce coś lepszego spróbować.
Legacy 2005r 2.0 137km SOHC.
Re: Wątek olejowy - może się nada
A co Ci nie pasuje w tridencie (jeden z zalecanych olejów do tego auta)? Zaraz mnie zjedzą, ale do n/a nie ma co wychodzi ponad millersa czy motula i to ze średniej półki.
-
majkel8614
- 0 gwiazdek
- Auto: Legacy
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wątek olejowy - może się nada
Zaczęło mi brać olej niedawno, różnica cenowa między tridentem a amsoil nie jest kolosalna więc chciałbym po prostu potestować czy coś się zmieni.
Tak więc raczej czysta ciekawość niż jakieś konkrety.
Tak więc raczej czysta ciekawość niż jakieś konkrety.
Re: Wątek olejowy - może się nada
czy0w40 x-max ma takie same ciśnienie płynięcia oleju jak 0w40 v300?
Re: Wątek olejowy - może się nada
odgrzebię wątek olejowy. pacjent to Forester 2.0X, 2003, wolny ssak. sprawdzałem dziś poziom oleju silnikowego i jest pomiędzy L i H, ale już jakby bliżej mu do L więc niedługo pewnie będzie jakaś dolewka. na etykiecie widnieje, że jest to Castrol 5W40 i chciałbym dolać taki sam a przynajmniej tego samego producenta. problem w tym, że chcąc zorientować się w temacie znalazłem kilka olejów Castrol 5W40. kontakt z poprzednim właścicielem będzie niestety dopiero za jakieś 2 tygodnie. czy bez stresu w razie czego mogę dolać Castrol 5W40 Magnatec lub Castrol 5W40 Edge?
http://allegro.pl/i5111044258.html
http://allegro.pl/i6024128747.html
pozdrawiam
geos
http://allegro.pl/i5111044258.html
http://allegro.pl/i6024128747.html
pozdrawiam
geos
Re: Wątek olejowy - może się nada
Kupiłeś auto - zmień olej. Na dolewkę możesz dolać cokolwiek. Każde 5w40 będzie o.k. Jak wiedziałbym, że poprzedni właściciel zalewał castrola zmieniłbym olej natychmiast na bardziej subarowy
Poziom pomiędzy l i h jest jak najbardziej o.k. O ile pamiętam pomiędzy wskazaniami mieści się 1 litr oleju ...
Poziom pomiędzy l i h jest jak najbardziej o.k. O ile pamiętam pomiędzy wskazaniami mieści się 1 litr oleju ...
Re: Wątek olejowy - może się nada
Szybka piłka do zawodników:
MOTUL MOTYLGEAR 75W90 czy
MOTUL 300 GEAR 75W90 ???
Legacy 2001 - po rozgrzaniu jedynka potrafi zgrzytnąć przy szybkim wrzucaniu.
MOTUL MOTYLGEAR 75W90 czy
MOTUL 300 GEAR 75W90 ???
Legacy 2001 - po rozgrzaniu jedynka potrafi zgrzytnąć przy szybkim wrzucaniu.
Re: Wątek olejowy - może się nada
dcd84 pisze: MOTUL MOTYLGEAR 75W90
miałem, drugi raz bym nie zalał.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wątek olejowy - może się nada
Millers TRX Synth - nie płynie na mrozie tak jak Gear 300, ale jest lepkością najbardziej zbliżony do produkowanego dla Subaru oleju Shell Gear SL. W wersji dla upalczy: CRX 75w90 NT.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Wątek olejowy - może się nada
geos, w moim egzemplarzu (pamiętasz, że nasze Forki z taśmy zeszły niedaleko po sobie? ) mam wg wpisu serwisu to, co polecają na forum, czyli Millers 10W40. Lekka różnica w klasie zdaje się wynika z wieku silnika. Ja nie mam gazu, jakby co.
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wątek olejowy - może się nada
Sorry, ale klasa 10w40 (półsyntetyk) nie ma żadnego uzasadnienia, poza finansowym. Jest dopuszczalna w pewnych warunkach, ale do Subaru bym nie lał. Jak ktoś garażuje w zimie, to 10w jeszcze ujdzie. Ale 40 leje się jak ktoś ma bardzo ciężką nogę, lub silnik połyka dużo 5w30. Ale jak ktoś ma ciężką nogę, to wyklucza półsyntetyk.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Wątek olejowy - może się nada
@Panther, od zmiany oleju minęło niecałe 2000km, więc chyba na razie nie będę zmieniał. wg. kartki z przebiegiem następna zmiana ma być za 13000km (czyli po 15tys.) i gdy będę bliżej tego przebiegu to wtedy zmienię. tak na przyszłość aby wiedzieć - jaki jest "bardziej subarowy" olej? pacjent to Forek 2.0X 2003 wolny ssak + LPG.
TOMA52, czyli jaki lać do Forka 2.0X 2003 wolny ssak + LPG?
komor, pamiętam, pamiętam, ciągle nie mogę otrząsnąć się z tego zbiegu okoliczności Ten Millers 10W40 to syntetyk, półsyntetyk? o co chodzi też z różnicą w klasie wynikającą z wieku silnika? na liczniku jest 189000, samochód 13 letni - trzeba jakoś dobierać olej do przebiegu?
pozdrawiam
geos
TOMA52, czyli jaki lać do Forka 2.0X 2003 wolny ssak + LPG?
komor, pamiętam, pamiętam, ciągle nie mogę otrząsnąć się z tego zbiegu okoliczności Ten Millers 10W40 to syntetyk, półsyntetyk? o co chodzi też z różnicą w klasie wynikającą z wieku silnika? na liczniku jest 189000, samochód 13 letni - trzeba jakoś dobierać olej do przebiegu?
pozdrawiam
geos
Re: Wątek olejowy - może się nada
No byłem ciekaw opinii. Moje auto akurat jest garażowane, poza tym niespecjalnie coś ostatnio jest zima, czyli 10W jest OK? Co do drugiej liczby, to co masz na myśli z tym uzasadnieniem finansowym? Że analogiczny 40 jest tańszy od 30? Tak patrzę po sklepie, to trochę tych odmian Millersów jest.
Millers Oils Trident 5w30 Longlife 5l – 175,00 zł
Millers Oils EE Semi Synthetic 10w40 5l – 170,00 zł
Czy mój silnik zjada olej, to dopiero się przekonam, na razie za krótko jeżdżę, ale jak depnę to nie widzę za sobą chmury, więc może nie jest źle. Czyli co, TOMA52, sugerujesz wymianę za jakiś czas na 5W30? Ten Trident będzie OK? Są jeszcze jakieś Longlife C2, C3, ale to chyba do klekotów? Droższe są już tylko takie z oznaczeniem Motorsport, ale to chyba dla mnie bez sensu?
Millers Oils Trident 5w30 Longlife 5l – 175,00 zł
Millers Oils EE Semi Synthetic 10w40 5l – 170,00 zł
Czy mój silnik zjada olej, to dopiero się przekonam, na razie za krótko jeżdżę, ale jak depnę to nie widzę za sobą chmury, więc może nie jest źle. Czyli co, TOMA52, sugerujesz wymianę za jakiś czas na 5W30? Ten Trident będzie OK? Są jeszcze jakieś Longlife C2, C3, ale to chyba do klekotów? Droższe są już tylko takie z oznaczeniem Motorsport, ale to chyba dla mnie bez sensu?
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wątek olejowy - może się nada
Moim zdaniem - popartym użytkowaniem Forka i instrukcją - do forka N/A wyjściowym olejem jest 5w30 o niskim HTHS (czyli ACEA A5/B5/C2). Jak mamy zużyty silnik (bierze olej), jeździmy cały czas po autostradach (4500 obrotów przy 150 km/h wg GPS), lub LPG to zwiększamy lepkość, czyli dajemy 5w30 o wysokim HTHS (ACEA A3/B4/C3). Do N/A w wyjątkowych przypadkach można zalać 5w40 (bardzo bierze olej). Większej lepkości zimowej niż 5w bym w PL nie lał na cały rok.
Prawie każdy olej syntetyczny Millersa i Motula w lepkości 30 ma normę ACEA C2 lub C3 (za wyjątkiem 0w30 i olejów z normami Forda). To nie są oleje do klekota, ale także do klekota (z DPF-em). Profil wydajności tego oleju jest wyższy niż analogicznego oleju bez literki C - porównajcie sobie na stronie https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html normy odpowiednio: ACEA A5/B5 z C2 oraz A3/B4 z C3. Cytowany przez komora, Trident także spełnia normy C2 i C3.
Jak porównujesz oleje z serii EE, to także 5w40, czy 5w30 będzie droższy od 10w40.
geos, jak masz LPG (które zawiera 50x więcej siarki niż etylina), to siarka z niespalonym LPG przedostaje się do oleju. Olej w nocy łapie wilgoć z powietrza i tworzy się kwas siarkowy. Olej do LPG musi mieć wysoką zasadowość (TBN), aby neutralizować kwasowość. Z definicji wysoki TBN (> 10) mają oleje ACEA A3/B4 (czyli np. Trident 5w40, X-Cess 5w40, X-max 0w40 itp.). Z 5w30 najwyższy ma Motul X-Clean 5w30 (nie X-Clean+, ani nie X-Clean FE), z Millersa XF Longlife C3 5w30 / EE longlife C3 5w30. Millers ma ciut więcej od Motula.
Prawie każdy olej syntetyczny Millersa i Motula w lepkości 30 ma normę ACEA C2 lub C3 (za wyjątkiem 0w30 i olejów z normami Forda). To nie są oleje do klekota, ale także do klekota (z DPF-em). Profil wydajności tego oleju jest wyższy niż analogicznego oleju bez literki C - porównajcie sobie na stronie https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html normy odpowiednio: ACEA A5/B5 z C2 oraz A3/B4 z C3. Cytowany przez komora, Trident także spełnia normy C2 i C3.
Jak porównujesz oleje z serii EE, to także 5w40, czy 5w30 będzie droższy od 10w40.
geos, jak masz LPG (które zawiera 50x więcej siarki niż etylina), to siarka z niespalonym LPG przedostaje się do oleju. Olej w nocy łapie wilgoć z powietrza i tworzy się kwas siarkowy. Olej do LPG musi mieć wysoką zasadowość (TBN), aby neutralizować kwasowość. Z definicji wysoki TBN (> 10) mają oleje ACEA A3/B4 (czyli np. Trident 5w40, X-Cess 5w40, X-max 0w40 itp.). Z 5w30 najwyższy ma Motul X-Clean 5w30 (nie X-Clean+, ani nie X-Clean FE), z Millersa XF Longlife C3 5w30 / EE longlife C3 5w30. Millers ma ciut więcej od Motula.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wątek olejowy - może się nada
Aha, mój do 159000 i 12 lat jeździł na 5w30, nowy właściciel dostał zapas 0w30 na kolejną wymianę.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Wątek olejowy - może się nada
TOMA52, dzięki za wyczerpujące wyjaśnienia. Sprawdzę niedługo co tam u mnie na bagnecie i jeśli będzie uciekać, to będziemy myśleć – o dolewce czy wymianie. Na dolewkę koniecznie to samo, co wlane, czy można dolać coś w „prawidłowym kierunku”, czyli 5W30 czy nawet 0W30?
Tak jeszcze podrążę, ale w instrukcji jest takie coś: Czy to oznacza, że przy wyższych temperaturach jednak ten 10W40 w ogóle jest dopuszczalny?
Tak jeszcze podrążę, ale w instrukcji jest takie coś: Czy to oznacza, że przy wyższych temperaturach jednak ten 10W40 w ogóle jest dopuszczalny?