Wątek olejowy - może się nada

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
TOMA52
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Lublin
Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 1 lut 2017, o 09:38

To tu macie jak wygląda silnik BMW, przebieg ponad 200 tyś. na Tridencie 5w40:
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=59440D42


http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407

Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 1 lut 2017, o 14:02

Może ktoś coś wie czy i ewentualnie kiedy ukażą się nowe oleje Millersa?

TOMA52
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Lublin
Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 1 lut 2017, o 14:10

Czekamy.
Na razie wyprzedaż starych:
http://motoroils.pl/sklep/product_info. ... cts_id=313
http://motoroils.pl/sklep/product_info. ... cts_id=400

Same oleje - nie w "zestawach" - ceny na PW.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 1 lut 2017, o 14:33

Jak patrzę na ceny, skusiłbym się na X-max 0w/40.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 1 lut 2017, o 14:59

@TOMA52: Mam takie pytanie. Dostaje mianowicie piany w kwestii filtra kabiny w OBK'12. Sprawa polega na tym, że wkład Filtrona lata w obudowie luźno i są "boczne przecieki" smrodu ulicznego. Nominalnie wkład ten ma std rozmiar jaki powinien mieć. Pytanie jest takie - czy jest to normalny objaw, a może inne wkłady siedzą solidnie?

http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=19283
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

TOMA52
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Lublin
Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 1 lut 2017, o 15:06

Napisałem w tamtym wątku.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407

panther_epa
0 gwiazdek
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Forester 2.0 XT '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 6 maja 2017, o 23:16

TOMA52 pisze:Moim zdaniem - popartym użytkowaniem Forka i instrukcją - do forka N/A wyjściowym olejem jest 5w30 o niskim HTHS (czyli ACEA A5/B5/C2). Jak mamy zużyty silnik (bierze olej), jeździmy cały czas po autostradach (4500 obrotów przy 150 km/h wg GPS), lub LPG to zwiększamy lepkość, czyli dajemy 5w30 o wysokim HTHS (ACEA A3/B4/C3). Do N/A w wyjątkowych przypadkach można zalać 5w40 (bardzo bierze olej). Większej lepkości zimowej niż 5w bym w PL nie lał na cały rok.

Prawie każdy olej syntetyczny Millersa i Motula w lepkości 30 ma normę ACEA C2 lub C3 (za wyjątkiem 0w30 i olejów z normami Forda). To nie są oleje do klekota, ale także do klekota (z DPF-em). Profil wydajności tego oleju jest wyższy niż analogicznego oleju bez literki C - porównajcie sobie na stronie https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html normy odpowiednio: ACEA A5/B5 z C2 oraz A3/B4 z C3. Cytowany przez komora, Trident także spełnia normy C2 i C3.
Jak porównujesz oleje z serii EE, to także 5w40, czy 5w30 będzie droższy od 10w40.

geos, jak masz LPG (które zawiera 50x więcej siarki niż etylina), to siarka z niespalonym LPG przedostaje się do oleju. Olej w nocy łapie wilgoć z powietrza i tworzy się kwas siarkowy. Olej do LPG musi mieć wysoką zasadowość (TBN), aby neutralizować kwasowość. Z definicji wysoki TBN (> 10) mają oleje ACEA A3/B4 (czyli np. Trident 5w40, X-Cess 5w40, X-max 0w40 itp.). Z 5w30 najwyższy ma Motul X-Clean 5w30 (nie X-Clean+, ani nie X-Clean FE), z Millersa XF Longlife C3 5w30 / EE longlife C3 5w30. Millers ma ciut więcej od Motula.
Witam serdecznie,

kupiłem niedawno forka 2.0 turbo z 2003r. Jezdzi na millersie 5w30. Ciezku u mnie z tym olejem a nie chce kupować przez neta od niesprawdzonych sprzedawcow.
Moj forek ma nalatane 298tys. Troche lyka olej ale jeszcze nie wiem dokladnie ile. Po wymianie oleju bede dokladnie wiedzial.
Pytanko jest takie, czy moge zalac Motula MOTUL 8100 X-clean C3 5w30. Czy może coś innego z motylu polecacie. Uparłem się na motula ponieważ mam do niego dobry dostęp. Dodam tylko, że autko hula na LPG.

Z góry dziekuje.

Pozdrawiam
Łukasz

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 7 maja 2017, o 11:38

panther_epa pisze: nie chce kupować przez neta od niesprawdzonych sprzedawcow
panther_epa, to masz sprawdzonego sprzedawcę TOMA52, poczytaj trochę wstecz ten wątek i zamów i niego.

panther_epa
0 gwiazdek
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Forester 2.0 XT '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 7 maja 2017, o 15:55

Dzięki komor, czytałem trochę. Widzę że TOMA52 jest zaufanym sprzedawcą i co najważniejsze ma wiedzę. Chciałem zalać motula, ponieważ ma go w trochę innych cenach niż sprzedawcy. Tylko dokładnie nie wiem, którego motula kupić. Przebieg nie jest niski, dodatkowo LPG na pokładzie.

otome
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 7 maja 2017, o 19:34

Ciezku u mnie z tym olejem a nie chce kupować przez neta od niesprawdzonych sprzedawcow.
To kup od sprawdzonego - są w necie przecież opinie o sprzedawcach.
Pytanko jest takie, czy moge zalac Motula MOTUL 8100 X-clean C3 5w30.
Możesz.

Co do LPG - zaleca się po prostu wymieniać olej częściej wtedy.

panther_epa
0 gwiazdek
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Forester 2.0 XT '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 7 maja 2017, o 20:45

otome, konkretnie polecasz tego motula czy może któryś inny? Wchodziłem na stronę motula, aby zobaczyć co jest zalecane przez producenta do forka i tam jest kilka tych modeli. Nie wiem, którego najlepiej wybrać.

geos
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.0X 2003
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 43 razy

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 7 maja 2017, o 21:10

panther_epa, mi do LPG TOMA52 polecał olej z wysokim KOH >= 10. ten, o którym wspominasz, ma 7.4-7.9 więc do LPG będzie raczej "nieoptymalnie" chociaż z tego posta wynika, że to i tak najlepiej wśród 5w30:

viewtopic.php?f=3&t=8258&st=0&sk=t&sd=a ... 25#p492378

panther_epa
0 gwiazdek
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Forester 2.0 XT '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 7 maja 2017, o 22:08

Porownalem specyfikacje Millers Longlife ECO 5w30 i Motula 8100 ECO-NERGY 5W-30.
Wychodzi na to, że są bardzo zbliżone. Post, który zacytowałeś jest sprzed ponad roku. Może jeszcze nie było tych olejów co teraz?

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 02:10

panther_epa, ja lałem do turbo 300v power (5w40). Ten 8100 też mi kiedyś zalali w MTS i olej jak olej. Był, jeździł, nie ubywało. Przy następnej wymianie akurat od wtedy wlałem Millersa, bo był pod ręką. A jak się przeprowadziłem to z kolei łatwiej było o Motula i taki lałem. Generalnie to zmierzam do tego, że wlej dobry olej (z tych dwóch marek bym wybrał najdroższy za jaki zgodzisz się zapłacić - ceny oleju i tak nie robią większej różnicy w rocznym rozrachunku).

Toma52 Ci powie jaki najlepiej, biorąc pod uwagę i przebieg i LPG, ale też nie ma co się stresować - byle nie podrabiany! ;-)

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 07:50

Czy olej Millers EE Longlife C3 5w30 Flowcontrol bedzie okej do Outbacka 2,5 wolnegossaka? Te Millersy CFS sa strasznie drogie(39 f za EE w porownaniu do jakichś 65 za CFS), plus nie znalazlem 5w30 - dlatego zachodzi pytanie czy jest sens wlewac takiego CFSa czy raczej nie? Pytam bo w Polsce moj Forek jezdzil na Castrolu Edge który juz teraz chyba wycofali i zastapili jakimś nowym(calkiem inna butelka), a w krainie Albionu ten Castrol kosztuje z 55-60 f tez za banke :)
"Non homo sed vero mentula magna minax."

TOMA52
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Lublin
Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 08:48

@Rommel, nie ma sensu lać CFS-a do cywilnego auta. EE C3 będzie bardzo dobry.

@panther_epa - oleje Millers XF / EE Eco czy Motul Eco-nergy (ACEA A5/B5) mają niski HTHS. Do silnika turbo z gazem lałbym jednak coś grubszego, czyli np. właśnie X-Clean'a lub XF / EE C3. Tu należy spojrzeć właśnie na zasadowość (TBN) i wziąć olej z jak największą. I nie jest tak, że olej który ma 7.4 się nie nadaje, on po prostu szybciej skwaśnieje od oleju z TBN-em 10 mg KOH/g, ale wolniej od oleju z TBN-em 6. Przy sprawnej instalacji LPG zmiana co 10-12, a nawet 15 tyś km. nie powinna być problemem. Choć słyszałem opinię, że powinno skracać się interwał o 30%, czyli w naszym przypadku 10,5 tyś. km. Ale to chyba bardzo zachowawcze podejście - choć na pewno nie zaszkodzi. Idealnie byłoby mierzyć pH oleju i nie dopuścić do zmiany odczynu na kwasowy.

Wielkości TBN:
oleje ACEA A3/B4/A5/B5: z norm >= 8 lub 10 - są to oleje xw40 oraz 0w30, 5w30 z niskim HTHS. Do niedawna były dostępne oleje 0w30 z wysokim HTHS (Motul X-lite), ale obecnie wycofane. Czyli obecnie: Motul X-cess 5w40, X-max 0w40, Eco-nergy 5w30, Millers Tridnt 5w40, XF longlife 0w30/0w40, XF Eco 5w30, EE Eco 5w30.

Jeśli potrzebujemy oleju 5w30 z wysokim HTHS - zostaje nam ACEA C3, TBN z norm >= 6. Najwyższe wartości z "moich" marek mają Millers XF / EE C3: 7,85, z Motula X-Clean (bez plusa): 7.4 mg KOH/g
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 09:23

TOMA52 pisze: 5w30 z niskim HTHS. Do niedawna były dostępne oleje 0w30 z wysokim HTHS (Motul X-lite), ale obecnie wycofane.
Ale z tego co pamiętam to HTHS to parametr mechaniczny, a nie chemiczny i oznacza trwałość węglowodorów na ścinanie (skracanie, rozrywanie) w warunkach wysokiej temperatury i ścierania/cięcia.
A rwanie węglowodorów powoduje degradację oleju w kierunku wody ... czyli ze specyfiką LPG to nie ma związku.

Zawsze należy dbać o to żeby olej miał jak najwyższe HTHS, bo to znaczy że będzie dłużej olejem, po prostu jest lepszy.

Inna sprawa, że coraz mniej producentów (bo czasy są "low wszystko") podaje HTHS w parametrach ...
Ścigali się w czasach gdy olej syntetyczny był rzeczywiście syntetyczny (PAO).
Obecnie większość europejskich "syntetyków" to produkty procesu zwanego hydrocracking i np w stanach nie można ich nazywać syntetykami.
A te mają niższe HTHS więc producenci zapominają podawać :)

wytłumaczenie HTHS, ale niestety po Angielsku.
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... er=1229927
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

TOMA52
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Lublin
Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 09:56

@paku - ale ma znaczenie, bo gaz ma wyższą temperaturę spalania. Czyli olej bardziej płynie. Dlatego lepiej dać grubszy olej (z wyższym HTHS). Poza tym sam parametr nie oznacza odporności oleju na zniszczenie, tylko jego wartość lepkości dynamicznej w 150 stopniach. W artykule, który przytoczyłeś jest mowa o mechanicznym niszczeniu modyfikatorów lepkości - tu zgoda, im lepszy olej (więcej bazy syntetycznej) tym mniej modyfikatorów musi być użytych. Z czasem te modyfikatory są niszczone i olej traci lepkość - często na tańszych olejach jest efekt, że np. przez pierwsze 5 tyś km od wymiany dolewamy 100 ml / 1000 km, a po kolejnym tysiącu trzeba dolać już 300-400 ml. To znaczy, że modyfikatory uległy uszkodzeniu, olej stracił lepkość (nawet może zmienić klasę lepkości, np. 40->30) i ja bym taki olej zmienił, a nie dolewał ubytki.

A t modyfikatory mogą mieć postać nitek, lub formacji gwiaździstych. Jak jest zimno, zwijają się w ciasne kulki. Jak olej się rozgrzewa, rozwijają się, tworząc sieć i powodują, że olej jest bardziej lepki. Z czasem są cięte mechanicznie i nie działają jak powinny i olej robi się "rzadszy". Dlatego lepiej stosować pełne syntetyki, gdzie sama baza olejowa zapewnia wysokoą lepkośc na gorąco i nie trzeba dodawać dużo modyfikatorów. A wyglądac mogą tak:
Obrazek

A co do wartości HTHS, to nawet jeśli producenci jej nie podają, to jest on określony normami:
Wysoki HTHS >= 3.5 maja oleje: A3/B3/B4/C3/C4
Niski HTHS <= 3.5 maja oleje: A1/B1/A5/B5/C2/C1
Teraz od niedawna jest norma ACEA C5 2016: HTHS 2.6-2.9

I nie masz racji pisząc, że olej HC ma niższy HTHS. Olej HC z normą C3 będzie miał wyższy, z taki z normą C2 będzie miał niższy.
I nie zawsze olej z wyższym HTHS-em jest lepszy - owszem chroni lepiej w cięższych warunkach, ale jak ktoś ma np. automat, czy hybrydę, nie jest konieczny, za to zwiększa spalanie. Np. w mojej imprezie GH z automatem rzadko widzę w jeździe miejskiej obroty pow. 3000 (a jeździ tylko po mieście).
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407

panther_epa
0 gwiazdek
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Forester 2.0 XT '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 11:34

TOMA52, dzięki za obszerne wyjaśnienie. Nie jestem specem od olei i nadal nie wiem co wybrać. Na markę się zdecydowałem i będzie to motul. Teraz pytanie czy 5w30 czy może 5w40? Możesz dokładnie napisać, który wybrać i jaki model?

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 11:37

TOMA52 pisze: I nie zawsze olej z wyższym HTHS-em jest lepszy - owszem chroni lepiej w cięższych warunkach,
.. Cóż dodać ... więc jest lepszy :)
TOMA52 pisze: Czyli olej bardziej płynie. Dlatego lepiej dać grubszy olej (z wyższym HTHS).
Czekaj, to lepiej czy nie lepiej ... bo się gubię.
TOMA52 pisze: Poza tym sam parametr nie oznacza odporności oleju na zniszczenie, tylko jego wartość lepkości dynamicznej w 150 stopniach. W artykule, który przytoczyłeś jest mowa o mechanicznym niszczeniu modyfikatorów lepkości
i jak one są zniszczone to lepkość spada ... to ja wole taki co ma je bardziej trwałe i nie daje się "niszczyć"


A tu coś dobrego i dla gazowników

http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/fs ... kacje#tabs
Ostatnio zmieniony 8 maja 2017, o 11:45 przez paku, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

TOMA52
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Lublin
Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 11:41

Zależy jak jeździsz - miasto, krótkie dystanse, delikatnie: X-Clean 5w30
Trasy ekspresowe, autostrady, dynamicznie, dłuższy czas wysokie obroty: X-max 0w40, ew. jak za drogi to X-cess 5w40.
Monitorować zużycie oleju, np. co 1000 km. Jak zacznie brać więcej - zmienić olej. Nie przekraczać 1 rok / 12000 z wymianą.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407

TOMA52
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Lublin
Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 11:55

@paku - ale nie ma modyfikatorów lepkości bardziej i mniej trwałych. W dobrym oleju potrzeba ich mniej, a w gorszym więcej, aby zachować wymaganą lepkość w niskich i wysokich temperaturach.
A wyjaśniłem Ci, gdzie i w czym niski HTHS jest lepszy od wysokiego. Istnieją silniki niewysilone, które nie potrzebują bardzo "lepkiego" oleju do pracy.
Lepkość oleju maleje wraz ze wzrostem temperatury. Jeśli silnik jest projektowany pod olej o lepkości rzędu 10 cSt w 100 stopniach, to jeśli zastosujesz LPG i temperatura oleju wzrośnie o kilka stopni, wtedy lepiej dać olej, który w 100 stopniach (pisze o 100 stopniach, bo producenci podają lepkość w tej temp. w danych) ma np. 13-14 cSt, bo w temperaturze wyższej będzie miał właśnie optymalną lepkość 10 cSt. Natomiast jeśli silnik pracuje sobie spokojnie, to 13-14 cSt będzie o 30-40% zbyt lepki, będzie za wolno krążył w układzie smarowania, a co gorsza, będzie za wysokie ciśnienie i zawór by-pass w filtrze oleju będzie częściej otwarty i olej nie będzie filtrowany.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407

panther_epa
0 gwiazdek
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Forester 2.0 XT '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 12:17

TOMA52, odcinki różne. W jedną stronę do pracy mam 10 km i po pracy rownież gdzieś się śmiga. Weekendowo rownież lubię sobie gdzieś polatać. Autostrady to parę razy w miesiącu ale to nie długie odcinki po 30 km. Nie wiem czy nie skusić się na tego 5w40 może konsumpcja oleju zmaleje. Już jestem głupi. Do drugiego auta (astra h) leje motula w formule dexos2 i nie ma problemu a do forka sam już nie wiem co lać.

geos
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.0X 2003
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 43 razy

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 12:43

panther_epa pisze:a do forka sam już nie wiem co lać.
wszystko masz napisane.. wybrałeś motula - niech bedzie motul. popatrz na specyfikacje, szczególnie na zasadowość, przeczytaj jeszcze raz co napisał TOMA52, popatrz w portfel i kup :) wielkiej filozofii w tym nie ma.

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Wątek olejowy - może się nada

Post 8 maja 2017, o 12:53

Kupiłem H6 3.6 zalewany Motulem od zawsze.

Pytam właściciela ... A po co ta butelka w bagażniku ??? No bo trzeba dolewać, odpowiedział.
No dobra jak tak mówi.. Przejeździłem do wymiany niecałe 10kkm. W tym czasie wlałem to co było w bagażniku i jeszcze kupiłem literka w międzyczasie szukając w panice sklepu Motula na trasie.

Przyszło do wymiany. Podrapałem się w głowę i zalałem to na czym przejechałem w moich różnych samochodach z 500kkm (bez awarii oczywiście).
Jak to z Subaryną - do bagażnika włożyłem literka na trasy.

Auto ma teraz 102kkm, do wymiany po 15kkm jeszcze 2-3kkm i tak się zastanawiam po jakiego wuja wożę tego litra. Nawet go nie otworzyłem, a na bagnecie zużycie 30% między znaczkami.

Dlatego dalej będę jeździł na tym co zawsze. ament.

Motula - tak używałem, wtedy gdy robili to na czym wyrośli czyli oleje estrowe i do tego do czego były robione czyli do sportu (temperatura i mały przebieg bo olej szybko "spadał"), czy wysokich obrotów (np. używałem w motorze - kilka tysięcy km w sezonie i 7-8k obrotów, w sam raz dla estrów).

Teraz Motul w większości to nie estry a zwykłe HC. Są lepsi od tego typu smarowideł.

PS. Sorki, jedną awarię silnika miałem. Złamałem wał mianowicie, a dokładniej to wał nie wytrzymał skoku. Olej ten sam co zawsze. Dlatego spokojnie dojechałem do warsztatu z silnikiem w wersji dwa - wały po dwa cylindry :) Może trochę bujało ...

@TOMA52 nie bierz tego tekstu osobiście, to sprawa czysto techniczna.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

ODPOWIEDZ