MOC I MOMENTalnie setka jest

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

MOC I MOMENTalnie setka jest

Post 18 lip 2008, o 07:40

Moc i moment podaja wszelakie katalogi pojadów oferowanych na naszym rynku, nie znalazłem jednak nigdzie informacji, jakie to wartości producenci wpisuja w foldery, moc i moment na kołach czy tez na jednym kole lecz zamachowym :?

Bergen, jak to jest ?

no chyba ze ktos inny też może wiarygodne info mi podac ?



EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: MOC I MOMENTalnie setka jest

Post 18 lip 2008, o 07:57

Na pewno nie podają na kołach, bo by nie ładnie wyglądało w folderach. Poza tym podają moment obrotowy silnika, a nie kół.




Zgadłem? : D

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: MOC I MOMENTalnie setka jest

Post 18 lip 2008, o 08:29

Zdecydowanie "na silniku", zarówno moc jak i moment.

Z tym że pomiary mogą być dokonywane wg różnych norm. Najpopularniejsze to SAE (silnik bez osprzętu) i DIN (z osprzętem). Wyniki pomiarów wg normy SAE będą zawsze wyższe. Kiedyś amerykańscy producenci mierzyli bez osprzętu, pozostali mierzyli stosując normy DIN lub CUNA, z osprzętem. Teraz nie jest to takie oczywiste. Żeby było ciekawiej, Subaru mierzy swoje silniki wg japońskiej normy JIS, która określa podobne warunki pomiaru jak DIN, jednak nie są one identyczne - moc wg JIS jest odrobinę wyższa niż wg DIN.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: MOC I MOMENTalnie setka jest

Post 19 lip 2008, o 12:49

Bergen pisze: Zdecydowanie "na silniku", zarówno moc jak i moment.

Bergen, dzieki serdeczne, Twoja odpowiedź wyczerpała moją ciekawość w tym temacie ;-)

ODPOWIEDZ