Strona 1 z 1
Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 10 kwie 2012, o 22:08
autor: Excalibur
Cześć,
W tym tygodniu mojemu Subkowi stuknęło 150kkm
z tej okazji postanowiłem go przeglądnąć i dokonać koniecznych wymian.
Zastanawiałem się nad przekazaniem go do 4T, u których miałem przyjemność raz gościć
ale pokusa zrobienia tego wszystkiego samemu jest chyba silniejsza :) (nie licząc względów ekonomicznych)
Nigdy mnie to jakoś nie kręciło ale od kiedy mam ten samochód... ciągle myślę o weekendzie - i o tym żeby znów coś w nim
przejrzeć, wyczyścić... sfotografować :) - Subaroza?
Nie jestem mechanikiem, ba nigdy nie grzebałem w samochodach, na szczęście mój przyszły szwagier jest i będzie mi pomagać :)
wiec z góry przepraszam jeżeli coś palnę...
Ale do rzeczy:
Krok I - olej silnikowy
Poprzedni Właściciel lał: Castrol Magnatec 5W-40 do 50kkm, pozniej Mobil 1 ESP 5W-30
Chciałbym zmienić na: Motul 8100 Eco-Clean 5W-30
1. Myslicie że może być? czytałem w innych wątkach, że polecacie Motul x-cess 5W-40 jednak w manualu serwisowym zalecany jest 5W30... (?)
2. Do wymiany oleju potrzebuję jeszcze filtr oleju (std) i uszczelkę korka - czy coś jeszcze?
Krok II - płyn chłodzący
W manualu jest zalecany płyn SUBARU - brak zamiennika.
3. Zastanawiałem się nad płynami MOTUL - myślicie że mogę go wlać w miejsce oryginalnego?
cdn. ;)
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 10 kwie 2012, o 22:40
autor: gebolp
Excalibur pisze:
Krok II - płyn chłodzący
W manualu jest zalecany płyn SUBARU - brak zamiennika.
Z kilku rozmów telefonicznych z autoryzowanymi serwisami wyszło, że nikt nie stosuje oryginalnego płynu subaru, tylko wszystko inne.
Pogrzebałem w kartach katalogowych, część różnych firmowych koncentratów bazuje na GLYSANTINIE BASFA. Odpowiednim jest koncentrat G30. Dwa półtoralitrowe opakowania koncentratu wystarczą do przygotowania roztworu. Wcześniej warto przepłukać układ 2-3 razy wodą demineralizowaną/destylowaną.
Przy okazji podkładka pod korek spustowy miski olejowej jest typową znormalizowaną podkładką, kosztuje grosze.
Co do Motula, hm nie mam zdania,ale mój kolega który był w ekipie serwisowej jednego z naszych mistrzów rajdowych na słowo Motul doznaje dziwnych grymasów i wydaje dziwne odgłosy przeplatane słowami uznawanymi za niecenzuralne

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 10 kwie 2012, o 22:44
autor: Excalibur
dzieki za odpowiedz :)
ale jeżeli nie Motul to co? ;)
gebolp pisze:Excalibur pisze:
Krok II - płyn chłodzący
W manualu jest zalecany płyn SUBARU - brak zamiennika.
Z kilku rozmów telefonicznych z autoryzowanymi serwisami wyszło, że nikt nie stosuje oryginalnego płynu subaru, tylko wszystko inne.
Pogrzebałem w kartach katalogowych, część różnych firmowych koncentratów bazuje na GLYSANTINIE BASFA. Odpowiednim jest koncentrat G30. Dwa półtoralitrowe opakowania koncentratu wystarczą do przygotowania roztworu. Wcześniej warto przepłukać układ 2-3 razy wodą demineralizowaną/destylowaną.
Przy okazji podkładka pod korek spustowy miski olejowej jest typową znormalizowaną podkładką, kosztuje grosze.
Co do Motula, hm nie mam zdania,ale mój kolega który był w ekipie serwisowej jednego z naszych mistrzów rajdowych na słowo Motul doznaje dziwnych grymasów i wydaje dziwne odgłosy przeplatane słowami uznawanymi za niecenzuralne

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 11 kwie 2012, o 11:04
autor: lokiee
Excalibur pisze:
ale jeżeli nie Motul to co? ;)
Myślę że jak jeździsz 'normalnie' to moze być i Motul albo kazdy inny 5w40 ( te 5w30 to ponoć wymyślone dla ekologów ;)
Sam jezdze na x-cessie, ale czy to mega super olej czy starszny syf to nie wiem - po prostu olej jak olej, problemów nie ma.
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 11 kwie 2012, o 17:55
autor: gebolp
lokiee pisze:
Myślę że jak jeździsz 'normalnie' to moze być i Motul albo kazdy inny 5w40 ( te 5w30 to ponoć wymyślone dla ekologów ;)
Racja i do tego fakt, że olej wymienia się co 15000km, a nie 20000km czy 30000km jak w innych markach.
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 12 kwie 2012, o 15:17
autor: Excalibur
Dzięki za odpowiedz.
Wybrałem: MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
Filtry i uszczelki oryginalne z 4T
Tylko się zastanawiam jak wymienić filtr przeciwpyłkowy? ;) w manualu nie ma o tym słowa...
Robił ktoś?
Chciałbym też zrobić przegląd i czyszczenie klimatyzacji, możecie polecić jakiś serwis który się tym zajmuje
w okolicach Gliwice - Katowice?
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 12 kwie 2012, o 15:21
autor: Godlik
Excalibur pisze:
Tylko się zastanawiam jak wymienić filtr przeciwpyłkowy? ;) w manualu nie ma o tym słowa...
Robił ktoś?
Mam co prawda 2004, ale to pewnie to samo. To chyba będzie najprostsze :)
Otwierasz prawe drzwi, zdejmujesz zaślepkę z prawej strony deski i ten sznureczek na którym opuszcza się schowek. Opuszczasz schowek, żeby mieć dostęp do półeczki. Zdejmujesz ją i masz przed sobą ramkę z filtrem. Wyjmujesz, wymieniasz i powtarzasz wszystko w odwrotnej kolejności
To tak w dużym uproszczeniu. Oczywiście musisz uważać na wszystkie bolce, spinki po drodze :)
Ale jak masz zamiar i tak czyścić klimę, to chyba bez sensu wcześniej zmieniać filtr.
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 13 kwie 2012, o 00:27
autor: Excalibur
Dzięki!
W weekend zrobię podejście do filtra :)
Teraz II cz. przeglądu:
1. Wymiana oleju w skrzyni na: Motul Motylgear 75W90
2. Wymiana płynu hłodniczego na: Motul Inugel Optimal Ultra G12
3. Wymiana płynu hamulcowego na: Motul RBF 600 (DOT 4)
Co myslicie o tych materialach?
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 13 kwie 2012, o 08:34
autor: piotruś
Excalibur, poszukaj jeszcze "zakresu czynności" jaki powineneś przeprowadzić przy tym przebiegu. Płyny i filtry to nie wszystko. Ktoś tutaj (albo na kropce) zamieszczał taki zakres czynności, co przy danym przebiegu należy zrobić
PZDR

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 13 kwie 2012, o 08:39
autor: Godlik
Zakres czynności powinien mieć w instrukcji.
Excalibur, a co zrobisz ze zużytymi płynami...?

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 13 kwie 2012, o 10:45
autor: Excalibur
Godlik pisze:Zakres czynności powinien mieć w instrukcji.
Excalibur, a co zrobisz ze zużytymi płynami...?

Dokładnie, zakres jest w manualu serwisowym wraz z instrukcją krok po kroku
Nie mam zamiaru wylewać ich do kanalizacji oczywiscie...
Jak juz wspomnialem bede robic przeglad z moim przyszlym Szwagrem - mechanikiem
na warsztacie wiec olej trafi do beczki do utylizacji...
a płyny... pewnie nie sa biodegradowalne wiec tez napewno jest jakis zbiornik na nie...
W kazdym razie na pewno nie do kanalizacji czy ziemi

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 13 kwie 2012, o 13:09
autor: lokiee
Excalibur pisze:Dzięki!
3. Wymiana płynu hamulcowego na: Motul RBF 600 (DOT 4)
Co myslicie o tych materialach?
Myśle że zwykły dot 4 by wystarczył ;)
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 13 kwie 2012, o 13:55
autor: Chloru
Excalibur, te bardziejsze sportowe płyny trzeba zmieniać co 6 miesięcy. Nie żeby to jakoś strasznie drogie było, po prostu może być lekko upierdliwe.
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 23 kwie 2012, o 22:55
autor: Excalibur
lokiee pisze:Excalibur pisze:Dzięki!
3. Wymiana płynu hamulcowego na: Motul RBF 600 (DOT 4)
Co myslicie o tych materialach?
Myśle że zwykły dot 4 by wystarczył ;)
Hmm.. myślałem, że to jest DOT 4... (?)
Chloru pisze:Excalibur, te bardziejsze sportowe płyny trzeba zmieniać co 6 miesięcy. Nie żeby to jakoś strasznie drogie było, po prostu może być lekko upierdliwe.
Powiedzmy, że spodobąło mi się to "grzebanie" w Subku... ;)
Wymieniłem filtr powietrza... łatwizna :) Na wolnych obrotach, obroty spadły o połowę !! - chyba był już zapchany ;)
Olej i flitr oleju zmienię ze szwagrem, jednak po lekturze manuala serwisowego postanowiłem wymiane oleju w skrzyni, płynu hamulcowego i chłodniczego zrobić w ASO albo 4T. Jest z tym trochę zabawy... może w przysżłości jak poznam lepiej auto... :)
Mam do was jeszcze jedno pytanie, co sądzicie o używaniu preparatów Engine Clean. Zakupiłem taki Motula, ale opinie są różne... Czy taki preparat może coś uszkodzić w silniku?
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 24 kwie 2012, o 08:47
autor: Excalibur
Hmm.. No i jest pierwszy problem. Dziura w gazie przy 2-3 k obr.
Panowie z 4T uprzedzali mnie, że kiedyś może to nastąpić i że należy wtedy zresetować kompa. Próbowałem - nie pomogło, ale może było zbyt krótko... Jak długo trzeba czekać po zdjęciu klemy na reset?
Zastanawiam się co mogło mieć wpływ na taką sytuację:
1. Reset kompa (podczas wymiany filtra powietrza aku był odłączony)
2. Czytałem coś o zabrudzonym przepływomierzu - mogło do tego dojść podczas wymiany filtra, ale raczej uważałem i wszystko przeczyściłem
3. Użycie preparatu fuel system clean - do paliwa, ale z drugiej strony zrobiłem już po tym 1000 km bez problemów
Macie może jakieś pomysły?
Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm
: 24 kwie 2012, o 21:44
autor: Excalibur
Odłączyłem akumulator na 10 min i zastosowałem trik wyczytany na jednym forum - załączyłem trzy razy zapłon zanim zapaliłem silnik. Brzmi to trochę jak czary ale pomogło.. ciekawe tylko na jak długo. Z tego co czytałem to nie na długo...
To chyba tyle w temacie przeglądu.
Dzięki wszystkim.