Strona 1 z 2
CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 08:45
autor: citan
Pisałem na tym innym forum*, a może ktoś z szanownych forumowiczów będzie miał choćby cień podejrzeń, co to mogło być, i na ile to prawdopodobne:
pojechaliśmy dzisiaj z rodzinką na 2 subaraki do Wrocławia (200km w jedną stronę). Ja jechałem Imprezą '07 N/A, brat jechał Imprezą '97 N/A. W drodze powrotnej, jakieś 170km od Wrocławia stało się coś dziwnego. Zapalił mi się CE, ale był to jedyny objaw, że coś złego dzieje się z autem. Około minuty później dzwoni do mnie brat i mówi, że jemu też zapalił się CE - przejechał w tym czasie może ze 2km więcej (wcześniej zwolniłem, a on pojechał dalej). W '97 CE zgasł po 10km, natomiast u mnie po odłączeniu klemy z aku.
Dla jasności - miejsce, na którym zapalił mi się CE przejechaliśmy w odstępie ~10s, ja przejechałem 1. po CE zwolniłem, a u brata zapalił się niecałe 2km dalej (może ma wolniejszy komputer ).
Rzeczy wspólne to:
- miejsce
- czas
- model, choć rocznikowo różne
i teraz pytanie, co spowodowało CE:
- zanieczyszczenie powietrza,
- pole elektromagnetyczne,
- przypadek,
- ...
czy ktorakolwiek z tych wersji jest prawdopodobna?
Jeżeli chodzi o przypadek, to w '97 CE pokazywał się swego czasu, do wymiany czujnika spalania stukowego, od tamtej pory spokój, w '07 do tej pory CE nie stwierdzono.
* czy tutaj lecą paski za promowanie forów konkurencyjnych?
dzięki
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 09:31
autor: deLux
<joke> porwało was UFO i zapomnieli skasować błędy po analizie subaraków. nie przejmuj się nie chodziło im o pasażerów tylko o pojazdy. </joke>
a może świeżo obaj zatankowaliście benzynę w przygodnym lokalu ?
zamiast odpinać klemę lepiej odczytać najpierw kod błędu

i takich pytań byś prawdopodobnie nie miał
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 09:39
autor: citan
deLux, d*pa mnie nie boli, więc jak coś badali, to chyba głowę.
Jeden pojazd na LPG drugi na PB95 - tankowane w różnych renomowanych (podobno) stacjach. Nigdy nie tankujemy u pana Zenka.
Z '97 postaram się odczytać dzisiaj, czy jest możliwy odczyt kodów błędów w Imprezie N/A US-spec? Widziałem tam tylko zielone wtyczki. Zrobiłem już parę km i na razie nic się nie wyświetliło. Ciekawi mnie strasznie co to mogło być.
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 09:49
autor: Bergen
Czarne wtyczki też tam muszą gdzieś być, poszukaj - czekamy niecierpliwie na wyniki odczytu.
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 09:55
autor: citan
Bergen, po tym jak wypiąłem klemę chyba nic już tam nie będzie. Czy zapisywane jest ta historia w jakiejś nieulotnej pamięci?
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 10:16
autor: Konto usunięte
Jeśli to nie paliwo, to z pewnością trójkąt bermudzki

Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 10:58
autor: deLux
citan, no widzisz ciebie nie a subaraki tak. na bank chodziło im o wozidła.
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 11:01
autor: vibowit
Skoro już jesteśmy przy cennych sugestiach to moim zdaniem przyczyna leży w podpisie
citana.

Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 11:10
autor: Bergen
ZTCW historia błędów jest nieulotna.
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 11:12
autor: deLux
Bergen pisze:ZTCW historia błędów jest nieulotna.
zatem obd2 w tym nowszym wyciągnie co trzeba
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 13:49
autor: EterycznyŻołądź
citan pisze:
- pole elektromagnetyczne,
Niemcy baaardzi dziwne rzeczy testowali. Jest kilka raportów jak w alianckich samolotach rozpoznawczych kiedy podczas lotu nad Rzeszą nagle elektronika pokładowa przestała działać.
W Imprezach jest takie zjawisko włączania się CELa podczas dłuższej wolnej jazdy na trasie, ale to tyczy nieseryjnych wydechów i
chyba tylko turbo.
citan, czy jeśli kiedyś znowu będziesz przejeżdżał przez Wrocław to pochwalisz mi się tą swoją niebrzydką czarną walizką?

Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 13:54
autor: citan
EterycznyŻołądź, jak będę jechał, to się odezwę, jest szansa, że się wybiorę na Chlejady, niewielka, ale jest.
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 15:50
autor: deLux
EterycznyŻołądź, a jaki kod związany jest ze wspomnianym zjawiskiem?
trudno porównywać, ale miałem w podobnych warunkach cela w gdi i był to cylinder misfire po prostu, który zniknął po jakimś czasie sam.
z tego co pamiętam automatykę odb to silnik skasuje cel m. in. jeśli natrafi na warunki zbliżone do tych, w których problem wystąpił i nie wystąpi on ponownie.
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 17:46
autor: citan
Impreza '97 - wymigało 24 Air control valve or circuit, czyli przepływomierz. Filtr powietrza został wymieniony przed wakacjami, zrobił 3000-4000km.
Niestety US-spec '07 posiada tylko zielone kabelki, więc nie wiem, co jego bolało.
Czy mogło być coś w powietrzu, co "ogłupiło" przepływomierz w obu autach?
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 17:59
autor: Piter 35
Może plemniki

Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 18:07
autor: citan
Piter 35, plemniki nie latają.

Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 23 lip 2008, o 18:22
autor: Alan, Alan, Alan!
-Jaka ta dzisiejsza mlodziez rozrzutna - powiedzial plemnik do plemnika splywajac po scianie.
czyli lataja...
i plywaja

Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 26 lip 2008, o 01:20
autor: jako
citan, na prawdę..., co ty opowiadasz. Jaka przepływka?.......
Sainsfikszyn zrobiłeś z tematu przez barbarzyńskie odłączenie klemy.
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 26 lip 2008, o 09:04
autor: citan
Jako, 24 wymigało mi w GLu z '97r. tam nie było nic odpinane - CEL zgasło samo. Niestety odpiąłem klemę w tym drugim - nie miałem jak zczytać kodu błędu.

Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 26 lip 2008, o 14:13
autor: jako
"24 Air control valve or circuit" dotyczy zaworu odpowiedzialnego za wolne obroty. Jeżeli w twoim US jest elektryczna przepustnica, to nie ma szans na jednakowy błąd.

Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 26 lip 2008, o 15:09
autor: citan
Jako, dzięki za informację.

Czy w GLu '97 błąd 24 mógł z jakichś rozsądnych powodów pojawić się podczas jazdy 90-100km/h?
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 26 lip 2008, o 15:53
autor: EterycznyŻołądź
citan, wszystkie szanujące się Subaraki psują się od zbyt wolnej jazdy. To jest fakt niepodważalny! Nie żadne powiedzonko!
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 5 sie 2008, o 08:34
autor: citan
EterycznyŻołądź pisze:citan, wszystkie szanujące się Subaraki psują się od zbyt wolnej jazdy. To jest fakt niepodważalny! Nie żadne powiedzonko!
No i sobie zasłużyłem, bo żech dzisiaj jechał znów jak kapelusz i zapalił się CEL. Tym razem nie zrażony (czyt. wyposażony w kabelek i ecuExplorer

) przed resetem ECU odczytałem błąd. Był to
P0442, czyli mały wyciek oparów benzyny. Korek zawsze dokręcem póki nie zapstryka kilka razy, nie wiem, co jeszcze mogę zrobić.
PS1. Czy jest jakaś możliwość skasowania błędu (np. ecuExplorerem) inna niż reset ECU (to chyba jedyna opcja do kasowania błędów w tym sofcie)?
PS2. Błąd był już w historic trouble a nie w current trouble list.
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 5 sie 2008, o 22:24
autor: jako
W piątek będę miał podobny samochód, więc przyjżę się dokładnie systemowi oparów paliwa w takim aucie.
Najlepszy sposób na zgaszenie checka to usunięcie przyczyny jego występowania.
W subaru, niezależnie od softu, wykasowanie błędów najczęściej powoduje utratę wyuczonych adaptacji.
Re: CE w dwóch pojazdach jednocześnie?
: 6 sie 2008, o 08:26
autor: citan
Jako pisze:W piątek będę miał podobny samochód, więc przyjżę się dokładnie systemowi oparów paliwa w takim aucie.
U mnie wygląda to dość skomplikowanie. :) Gdybyś miał jakieś uwagi to będę wdzięczny.
Jako pisze:Najlepszy sposób na zgaszenie checka to usunięcie przyczyny jego występowania.
W sobotę zajrzę pod auto i postaram się posprawdzać łączenia tych wszystkich rurek... tyle, że mam dwie lewe ręce, więc nie wiem na ile to będzie skuteczne.
Jako pisze:W subaru, niezależnie od softu, wykasowanie błędów najczęściej powoduje utratę wyuczonych adaptacji.
Tak, wydaje mi się nawet, że skrzynia AT, która wcześniej ładnie mnie słuchała teraz robi wszystko po swojemu. Znów będziemy musieli się poznawać. ;)
Tak jeszcze mi się przypomniało... W GLu '97 po odkręceniu korka wlewu paliwa słychać było dźwięk zasysania powietrza - nawet dość mocno. W '07 nic takiego nie ma miejsca.
Dzięki
Jako 