Strona 1 z 1

Hamulce GT 95 rok

: 26 kwie 2012, o 19:23
autor: Gewru
WItam mam takie pytanie :) to tylko pytanie więc prosze nie linczować mnie tutaj od razu. Czy można do imprezy GT 95 z dwu tłoczkowym zaciskiem z przodu załoyż tarczę 294mm?? i drugie pytanie czy z tyły można założyć zacisk dwu tłoczkowy bo jest jedno i tarczę do tego 276mm czy nie da się takiej konfiguracji jeśli tak to dlaczego TO TYLKO PYTANIE:P

Re: Hamulce GT 95 rok

: 26 kwie 2012, o 20:14
autor: Kubik
Da się ale na samych tarczach sie nie skończy . Dochodzę oczywiście zaciski i wieksze felgi . Nie pisze jakie felgi bo to zależy od zacisków jakie założysz . Jeśli zdecydujesz się na 4 tłoczkowe , to musisz mieć koła 16" i odpowiednie ET . Możesz szukać zacisków do Forestera turbo i wtedy jest jeszcze inaczej .

Re: Hamulce GT 95 rok

: 26 kwie 2012, o 20:17
autor: Gewru
Tak kolego mi chodzi o to czy do seryjnych dwu tłoczków mozna 294 zalozyc czy juz trzeba 4 tłoczek

Re: Hamulce GT 95 rok

: 26 kwie 2012, o 20:46
autor: AMI
Pewnie jakos sie da, ale po co kombinowac, skoro latwiej zalozyc pasujace od strzalu czterotloczki? :)

Re: Hamulce GT 95 rok

: 26 kwie 2012, o 23:13
autor: Grzesiek_67
AMI pisze: Pewnie jakos sie da

Co do przodu.
Moim zdaniem nie, jeżeli tarcza w serii GT95 jest mniejsza niż 294mm. Przecież zacisk jest zamknięty a nie przelotowy, trzeba by go jakoś odsadzić od piasty ale to rzeźba i syf okrutny.

Klocek w seryjnym zacisku będzie pracował tylko na powierzchni właściwej tarczy seryjnej.

Nie nawet mi się nie chce zastanawiać, jeżeli seryjna tarcza w GT95 jest mniejsza niż 294mm to to jest mega rzeźba popychana drutem.

Co do tyłu.
Może się dać ale jak powierzchnia pracy klocka "zgra" się z powierzchnią pracy tarczy 276mm to jedna wielka niewiadoma. Wiadomo natomiast, że klocek nie będzie pracował całą swoją powierzchnią.

Gewru, załatw gdzieś czterotłoczki (one nie są drogie) i sprawa będzie wyglądała zupełnie inaczej. Tył se daruj bo moim zdaniem ma on wymiar estetyczno-kosmetyczny :mrgreen:

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Hamulce GT 95 rok

: 26 kwie 2012, o 23:16
autor: AMI
Grzesiek, wiesz jak to jest w Polsce - "nie takie my rzeczy ze szwagrem robili... " :)

Na sile wszystko sie da. Choc naturalnie mam swiadomosc, ze moze nie pasowac tak naprawde - bo zaciski sa obliczone na jakis tam zakres srednic z reguly itp.

Co nie zmienia faktu, ze po prostu wygodniej, szybciej i lepiej bedzie zalozyc wspomniane juz parokrotnie nowsze, czterotloczkowe zaciski.

Re: Hamulce GT 95 rok

: 26 kwie 2012, o 23:20
autor: Grzesiek_67
AMI pisze: Grzesiek, wiesz jak to jest w Polsce - "nie takie my rzeczy ze szwagrem robili... " :)

A to-to Jacku wiem akurat, tylko w Subaru unikałbym takich rozwiązań. Tobie tego nie muszę tłumaczyć na szczęście :mrgreen:


Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Coraz więcej kosmicznych pomysłów się pojawia, coraz więcej Subarek jeździ, pewnie tak musi być.

Re: Hamulce GT 95 rok

: 27 kwie 2012, o 15:50
autor: Gewru
No tak pytałem tylko więc pewnie zainwestuję w 4 tłoczek i 294 a tył zostawię seryjny:)

Re: Hamulce GT 95 rok

: 27 kwie 2012, o 17:46
autor: jarmaj
Gewru pisze:więc pewnie zainwestuję w 4 tłoczek i 294 a tył zostawię seryjny:)
I to słuszna decyzja. Hamulec WRX'owy można dostać dość tanio, więc warto.

Re: Hamulce GT 95 rok

: 27 kwie 2012, o 21:33
autor: pablonas
Gewru pisze: Czy można do imprezy GT 95 z dwu tłoczkowym zaciskiem z przodu załoyż tarczę 294mm??
Nie można
Gewru pisze: czy z tyły można założyć zacisk dwu tłoczkowy bo jest jedno i tarczę do tego 276mm czy nie da się takiej konfiguracji jeśli tak to dlaczego
Też nie można.

Fizycznie niemożliwe. No i kompletnie bez sensu


A teraz co do wiecznego namawiania ludzi na przejście z dwutłoczków na czterotłoczki w starych GT. Ma pytanie Ilu z Was jeździło takim GT na zarówno jednym jak i drugim zestawie?

Ja jeździłem. Moim zdaniem nie warto. Auto wcale lepiej nie hamuje. Mnie było nieco trudniej zblokować hamulce przy czterotłoczkach - lepsze wyczucie.
Zarówno przy 2 i 4 tłoczkach miałem tarcze i klocki tego samego producenta więc można wykluczyć subiektywne odczucia związane z mniej/bardziej agresywnym zestawem.

Na plus czterotłoczków - większy wybór aftermarketowych produktów
Na plus dwutłoczków - zostajemy przy felgach 15 cali

Ja w Żabie 2 nie mam zamiaru na 4 tłoczki przechodzić.

Dziękuję za uwagę :-)

Re: Hamulce GT 95 rok

: 27 kwie 2012, o 21:41
autor: Grzesiek_67
pablonas pisze: A teraz co do wiecznego namawiania ludzi na przejście z dwutłoczków na czterotłoczki w starych GT. Ma pytanie Ilu z Was jeździło takim GT na zarówno jednym jak i drugim zestawie?

Uwaga odpowiedź będzie warunkowa :mrgreen:

Jeżeli zestaw dwutłoczkowy w starych GT jest równy dwutłoczkowemu zestawowi z S-turbo MY99 to owszem, ja :-)
I dalej, jeżeli pierwsze zdanie jest prawdziwe, to różnica w hamowaniu na czterotłoczku WRX (z tarczą 294mm) jest więcej niż odczuwalna. Nawet na nic nie wartych Kashyamkach (w czterotłoczku). Różnica tym bardziej odczuwalna im więcej "awaryjnych" hamowań.
pablonas pisze: Ja w Żabie 2 nie mam zamiaru na 4 tłoczki przechodzić.

Wiem Pan, mieliśmy tu takiego studenta. Niby w porządku, nawet bardzo w porządku...ale jednak nie. Nie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Hamulce GT 95 rok

: 27 kwie 2012, o 22:09
autor: LouCyphre
Kiedyś jechałem GT 98 na dwutłoczku z Azraelem w trakcie oględzin przedzakupowych i śmiem twierdzić, że te stare hamulce spisują sie równie dobrze co bębny w Camaro 69' ;-)

Re: Hamulce GT 95 rok

: 27 kwie 2012, o 22:20
autor: pablonas
Pewnie przy wielokrotnym hamowaniu z 200 do 0 będzie różnica. IMO w normalnym "życiu" różnica będzie pomijalna.

Sorry chłopaki ale może popsutymi autami jeździliście. Panowie, widzimy się w Mrągowie. Przejedziecie się ze mną i powiecie mi czy moje auto nie hamuje, oki?

Re: Hamulce GT 95 rok

: 27 kwie 2012, o 22:39
autor: AMI
Pablonas - mialem przyjemnosc i z takimi, i z takimi jezdzic - wole czterotloczki, bo nie udalo mi sie zagotowac w nich plynu jeszcze.
A dwutloczki mnie raz "zdradzily" :)
Ja wiem, ze to kwestia tez tego jak kto hamuje, jak czesto, z jakich predkosci itp. I wiem, ze np. Elek sobie chwali dwutloczki i pietnastki.
Ja widocznie hamowac nie umiem :)

Jezdzilem z dwutloczkami, czterotloczkami fabrycznymi i duzymi czterotloczkami wilwooda - i odczuwam roznice, przy czym w praktyce istotna
przy tak lajtowym uzytkowaniu, bo co ja tam upalam :), czulem tylko miedzy dwutloczkami i czterotloczkami subarowymi w gc8. I chyba ponad czterotloczki subarowe bym nie wyskakiwal w przypadku wiekszosci w miare normalnych uzytkownikow.

Faktem jest jednak tez, ze na codzien, do cywilnego uzytku, dwutloczki subarowe tez wystarcza. Da sie. Ale upgrade do czterotloczkow, jesli jest ku temu jakas dobra okazja - czemu nie?

Re: Hamulce GT 95 rok

: 27 kwie 2012, o 23:24
autor: LouCyphre
pablonas, w normalnym życiu (wybacz nie dodałem cydzysłowów) to hamulce są pomijalne w ogóle. bo w korku to można silnikiem hamować. Kwestia jest p.t. "kupuję auto typu performance, a projektant zapomniał dodać spowalniacze" GT 98 ma jakąś 1000% przewagę mocy nad hamulcami. Może na Mazurach do kościoła starczają i nawet tarcze nie biją, ale uczciwie nie nazwiesz tego dobrze dobranym zestawem do mocy tego toczydła hę ?

Re: Hamulce GT 95 rok

: 27 kwie 2012, o 23:47
autor: Grzesiek_67
LouCyphre,

Luc, Ty i dział techniczny ? I to z sensem ? :o

Świat oszalał i zniewieściał zupełnie :giggle:


Całusy
Grzegorz

PS. "...
LouCyphre pisze: że te stare hamulce spisują sie równie dobrze co bębny w Camaro 69' ;-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Hamulce GT 95 rok

: 28 kwie 2012, o 07:32
autor: pablonas
LouCyphre pisze: ale uczciwie nie nazwiesz tego dobrze dobranym zestawem do mocy tego toczydła hę ?
Przy mojej eksploatacji, szosowo/szutrowo/torowo/pojeżdżawkowej są w 100% wystarczające. Zgodzę się, że nigdy nie upalałem po górach - ale podejrzewam, że na mocnych spadaniach to i dwa i cztery tłoczki się skończą.

Sam gdy zmieniałem w pierwszej Żabie hamulce spodziewałem się Bóg wie czego (po lekturze forum oczywiście). Niestety lekko się tą zmianą rozczarowałem.
Pewnie sytuacja byłaby inna gdybym założył np brembo sti. Ale to już inna bajka.

A w ogóle to najlepiej wsadzić hamulce od porsche cayenne turbo. Widziałem takiego GTka na plejadach*. KAŻÐE hamowanie wiązało się z potężnymi blokami i kupą dymu z opon. Przy takim zestawie to nawet mój dwu tłoczek chyba też jest bardziej skuteczny :lol:

*ten user po plejadach hamulce z porsche wyrzucił i chyba w brembulce z sti poszedł.

Re: Hamulce GT 95 rok

: 8 maja 2012, o 12:55
autor: Gewru
A nie wiecie czy podejdą P&P zaciski z forestera S turbo pod tarcze 294mm do mojego GT??