Kolega ma OBK i doszlismy do wniosku, ze czas najwyzszy, zeby to auto zaczelo gadac jak Subarak. Oczywiscie przelotowy nie wchodzi w gre. Chodzi jedynie o glosniejszy (niz seria), boxerowy dzwiek.
Macie jakies typy?
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 12:26
autor: hogi
Wersja kawior czy pasztet?
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 12:33
autor: Alan, Alan, Alan!
hogi pisze:
Wersja kawior czy pasztet?
rozsadna
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 12:39
autor: Gal
remek pisze:
Kolega ma OBK i doszlismy do wniosku, ze czas najwyzszy, zeby to auto zaczelo gadac jak Subarak
Nie będzie.
remek pisze:
Chodzi jedynie o glosniejszy (niz seria), boxerowy dzwiek.
Głośniejszy może być, bokserowy - wątpię.
Oglądałeś przebieg układu wydechowego w H6...?
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 12:53
autor: Alan, Alan, Alan!
Gal pisze:
Oglądałeś przebieg układu wydechowego w H6...?
no wiem, ze 6 garnkow i inne takie, ale i tak trzeba to sprobowac troche naprawic
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 13:04
autor: Gal
remek pisze:
i inne takie
Dwa kolektory (jak w każdym bokserze), katalizatory i (chyba) tłumiki środkowe, rury się łączą w jedną o tej samej średnicy (40mm?), a następnie rozchodzą na dwa tłumiki końcowe.
Gdyby puścić dwie rury samodzielnie do zmienionych tłumików końcowych, to efekt mógłby być ciekawy, ale obawiam się, że tam na to miejsca nie ma, a oprócz tego, nie wiem jak to by wpłynęło na pracę silnika...
A przede wszystkim - OBK to kultularny samochód. Ma być cichy...
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 13:12
autor: So What!
Gal pisze:
Głośniejszy może być, bokserowy - wątpię.
Bardziej bokserowy też
Nie będzie oczywiście tak, jak w przypadku turbo, ale i tak warto.
Ja do Forka założyłem tłumik końcowy Prodrive
i jest to najfajniejszy prezent jaki sobie sprawiłem ostatnimi czasy
No i mam regulację głośności.
Szyby i szyber zamknięte - słychać, ale jest cicho i komfortowo.
Szyber otwarty, szyby zamknięte - trochę głośniej.
Otwarte tylne szyby - jeszcze głośniej (świetne do jazdy po mieście).
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 13:28
autor: radekk
So What! ale w OBK właśnie przez to jak jest zrobiony cały układ, tak jak Gal pisze sądzę że zmieniło by się coś jeśliby puścić 2 rury, a tak to co by nie zrobić to efekt będzie marny
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 13:51
autor: So What!
radekk pisze:
So What! ale w OBK właśnie przez to jak jest zrobiony cały układ, tak jak Gal pisze sądzę że zmieniło by się coś jeśliby puścić 2 rury, a tak to co by nie zrobić to efekt będzie marny
Oczywiście istnieje ryzyko, że przy wymianie samych tłumików efekt będzie marny, jednakże nie przesądzałbym, że tak właśnie będzie. Wiele też zależy od oczekiwań, subiektywnych odczuć. Na pewno przed podjęciem decyzji o określonych przeróbkach chciałbym posłuchać, co daje konkretna zmiana i czy efekt mnie satysfakcjonuje.
Sporo osób pisało, że zmiana wydechu w N/A nie ma sensu. Ja jednak miałem możliwość posłuchania tłumika końcowego Prodrive na żywo, w takim samym Forku, jak mój. Efekt mi się spodobał i kupiłem taki tłumik. Bez testu nie zdecydowałbym się na przeróbkę. Dalej jednak znajdą się pewnie osoby, dla których efekt jest marny
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 14:07
autor: Alan, Alan, Alan!
So What! pisze:
Dalej jednak znajdą się pewnie osoby, dla których efekt jest marny
...bo nie mozna porownywac przelotowek z uturbionych subarakow, do koncowego w n/a i efekt juz nie jest taki marny
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 14:14
autor: radekk
So What! pisze:
Sporo osób pisało, że zmiana wydechu w N/A nie ma sensu
Ja kiedyś jechałem za takim czarnym N/A który gadał lepiej niż mój, więc mówienie że nie ma sensu jest dla mnie bezpodstawny. Jednak jak chodzi o OBK uważam że efekt będzie dużo gorszy niż u Ciebie, bo jednak zawsze 2 rurki będą cichsze niż jedna, ale też zależy co chcę właściciel, bo może akurat tego będzie oczekiwał
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 14:51
autor: So What!
Gal pisze:
Gdyby puścić dwie rury samodzielnie do zmienionych tłumików końcowych, to efekt mógłby być ciekawy
Być może pomogła by zmiana kolektorów na różnoodległościowe (bulgot)
radekk pisze:
zależy co chcę właściciel
I to jest właśnie najważniejsze.
Swoją drogą słyszał ktoś z Was na żywo, jak gadają konkretne rozwiązania modyfikacji wydechu Legacy/OBK
Znalazłem coś takiego:
Czy legacy GT to w USA turbo
Ten mi się strasznie podoba:
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 14:58
autor: WRC fan
remek, ALEX swego czasu kombinował z wydechem właśnie w OBK H6 i... wrócił do serii. Kliknij do niego
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 15:05
autor: EterycznyŻołądź
A już myślałem, że Gal zmienia sobie wydech, bo...
Wydeszek So What! jest naprawdę przyjemny. Nie jest za głośny, ale soczysty i dokładnie taki jak trzeba.
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 15:46
autor: piotruś
So What!, bardzo ładnie gada Twój Forek . Też nie rozumiem tych opinii, że w N/A to "marny" efekt.... Mi sie zawsze podobała praca silnika typu bokser - i w moim BMW R12 (750ccm z 1939) i w VW mojego Ojca z 1966 i w kilkunastoletniej Alfie mojego kolegi Boxer jest Boxer Cieszę się, że mam 2,5XT z końcowym H&S, ale jakbym miał N/A, to też bym trochę "uwolnił wydech".
Myślę, że warto spróbować z H6. Nie sądzę, żeby ten układ wydechowy miał się nie nadawać do "podgłosnienia". remek, po prostu zdejmijcie na chwilę obie puszki i posłuchajcie jak jest głośno bez nich i będziecie wiedzieli czy warto i co założyć. Sześć przeciwsobnych tłoków - to musi pięknie gadać
Konto usunięte, piotruś dzięki Miło coś takiego przeczytać
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 21:24
autor: carfit
Przestrzegam przed kombinowaniem w wydechem w H6 !, Moze to się naprawde źle skończyć. Już pewien forumowicz doznał tego, i kosztowało go to ponad 5tys.
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 22:03
autor: Konto usunięte
carfit, a coś więcej?
Re: Wydech do OBK H6
: 24 lip 2008, o 22:29
autor: So What!
carfit, z całym wydechem, czy tylko z tłumikami końcowymi