Strona 1 z 1
Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 20 maja 2012, o 09:57
autor: GT III
Z dnia na dzień pojawił się turkot
Link:
http://youtu.be/NBUUsyg4TJE. Turkot jest słyszalny tylko w kabinie po zamknięciu drzwi. Po stronie silnika dźwięku nie słychać. Dźwięk przypomina turkot diesla. Bylem już w czterech warsztatach słuchało tego pięciu mechaników, każdy mówi co innego ale raczej są to tylko zgadywanki.
Wyposażyłem się więc w pokrywkę od spraya i zacząłem obsłuchiwać poszczególne elementy. Udało mi się ustalić:
- dźwięk do kabiny przenosi się przez próg po stronie kierowcy - pierwsza myśl coś się obluzowało i stuka.
- rozebrałem plastiki progu naciągałem/naciskałem wszystko - bez żadnej reakcji jak turkotało tak turkoce - W progu idą dwa metalowe przewody paliwowe. Na jednym z nich wyczuwalne są wibracje które pasują do dźwięku.
- obsłuchuję moją zatyczką od spraya elementy w komorze silnika (te do których mogę dojść) - dźwięk jest bardzo mocno słyszalny na przewodzie dolotowym paliwa (tym bez filtra). Na przewodzie powrotnym dźwięk jest ale wytłumiony. Na innych elementach dźwięku nie zauważyłem.
Korzystam z
http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g12/type_5/ próbuję ustalić co znajduje się na końcach tego przewodu ale mam problem z ogarnięciem tego.
Bardzo proszę o pomoc. Może ktoś już miał taką usterkę?.

Na tym przewodzie słychać turkot.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 21 maja 2012, o 21:17
autor: GT III
Dzisiaj zauważyłem że turkot zanika zupełnie lub cichnie gdy włącza się sprężarka od klimy.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 22 maja 2012, o 10:10
autor: Azrael
No to pewnie winne jest sprzęgło od klimy.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 22 maja 2012, o 19:13
autor: GT III
Niby tak to wygląda, tylko dlaczego to przenosi się akurat na dolot paliwa? Zamówiłem stetoskop na allegro może uda się coś doprecyzować.
A przy okazji czy można jakoś poluzować pasek od klimy? Oglądałem rosyjską serwisówkę i nie bardzo widzę żeby się to jakoś regulowało. Serwisówka przykazuje przeciąć pasek w celu zdemontowania, a zakładanie odbywa się przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czy jest mniej drastyczny sposób?
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 22 maja 2012, o 21:44
autor: pablonas
Klucz 14 (albo 12 bo nie pamiętam) to chyba nie jest jakieś super specjalistyczne narzędzie?
Musisz poluzować oba napinacze zarówno od paska klimy jak i alternatora/pompy wspomagania, Wtedy faktycznie zdejmujesz oba, po czym zakładasz tylko ten od alternatora/pompy.
Naprawdę wielkiej filozofii w tym nie ma.
A jeżeli tyrkotanie pojawia się tylko w momencie załączenia kompresora to wypnij tylko wtyczkę która jest na sprężarce to kompresor przestanie się włączać.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 22 maja 2012, o 22:16
autor: GT III
Odwrotnie, tyrkotanie znika w momencie załączenia sprężarki.

Rysunek przedstawia montaż paska według serwisówki.
Czy możesz opisać gdzie znajduje się napinacz do sprężarki? Ten od alternatora jest po lewej stronie alternatora a od sprężarki?
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 22 maja 2012, o 23:24
autor: pablonas
Nr4.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 23 maja 2012, o 18:02
autor: GT III
No niestety, 4 to jest właśnie przyrząd specjalistyczny. Poniżej cały zestaw.

Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 23 maja 2012, o 19:05
autor: pablonas
Wrzuć fotkę silnika - taką żeby było widać paski.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 23 maja 2012, o 21:59
autor: gebolp
GT III pisze:Odwrotnie, tyrkotanie znika w momencie załączenia sprężarki.

Rysunek przedstawia montaż paska według serwisówki.
Czy możesz opisać gdzie znajduje się napinacz do sprężarki? Ten od alternatora jest po lewej stronie alternatora a od sprężarki?
Hałasuje łożysko sprzęgła sprężarki, w momencie włączenia sprężarki obie części sprzęgła przestają się obracać względem siebie - problem znika.
Co do elastycznych pasków bez napinacza- cóż subaru też dopadła ta zaraza. Specjalistyczne narzędzie można sobie zrobić z blachy, nawet kawałka jakim Inpost dociąża listy. Jego kształt nie jest krytyczny.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 23 maja 2012, o 23:03
autor: GT III
A jak poradzić sobie z tym czymś (nr3) do zaciągnięcia paska na wał?
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 24 maja 2012, o 06:46
autor: gebolp
GT III pisze:
A jak poradzić sobie z tym czymś (nr3) do zaciągnięcia paska na wał?
To coś zakłada się na część napędzającą alternator i pompę wspomagania.
Znam zestawy z łożone z wygiętego drutu zamiast nr4, który zapobiega zsunięciu się paska z kółka sprężarki.
Natomiast coś nr3, jego zadaniem jest uniknięcie styku paska z rowkami mniejszego koła pasowego, myślę że owinięcie mniejszego kółka starym paskiem rozwiąże problem.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 24 maja 2012, o 22:18
autor: GT III
Dzisiaj dostałem stetoskop. Na sprężarce jest cisza, słychać delikatny szum jakby przepływającej cieczy i nic więcej. Turkotanie jest słyszalne na wężu doprowadzającym paliwo (tym co zaznaczyłem na fotce w pierwszym poście), na odprowadzającym jest nieco wytłumiony. Najgłośniej jest na listwach wtryskiwaczy. Po obu stronach tak samo głośno. Czy wtryskiwacz może tak klepać?
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 24 maja 2012, o 23:38
autor: pablonas
Mogą.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 25 maja 2012, o 00:14
autor: GT III
A jak wykryć który to? Bo wszystkie na raz raczej się nie rozstukały.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 25 maja 2012, o 00:18
autor: pablonas
Stetoskopem?

Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 25 maja 2012, o 21:27
autor: GT III
Poddaje się

. Jak dla mnie wszystkie wtryski grają tak samo. Po stronie pasażera jest bardziej "basowo" ale poza tym wszystkie cztery stukają w stetoskopie tak samo. Na jutro umówiłem się w aso o nie najlepszej renomie. Zobaczymy czy coś wniosą do sprawy.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 28 maja 2012, o 22:07
autor: GT III
ASO zdiagnozowało ... ale mam wrażenie że sami nie wierzą w tą diagnozę. Podobno winny jest czarny zawór zainstalowany na przewodzie paliwowym widocznym na zdjęciu z pierwszego posta. Oby się nie mylili.
Re: Turkocze - piąty mechanik rozłożył ręce
: 15 cze 2012, o 20:23
autor: GT III
No i w tym temacie trafili. Po wymianie jest CISZA
Niestety drugiej usterki
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=8669 udają że nie widzą.