Gewru pisze:
RS są ekonomiczniejsze
Relatywnie, jak na Subaru
Gewru pisze:
czym sie różnia jakie maja napędy i jakie parametry, osiągi i jak to wygląda na papierze. Bo wszędzie gdzie wchodze to tylko podana moc bez momentu,
Rynkiem sprzedaży się róznią - Imprezy 2.0 są europejskie, 2.5 amerykańskie (ale wszystkie produkowane w Japonii).
Napędy takie same (chyba jedyna różnica dotyczy kombi - wolnossące wersje manual 2.5 z USA są bez reduktora, a europejskie 2.0 go mają).
Z tego co pamietam, 2.5 jest na papierze nieco szybszy do setki (bodaj 8.2 - przy 8.8 wersji 2.0, czyli w realnym świecie mało odczuwalne).
Uwaga: mówię tu o 2.0 po modernizacji (od 2006 wzwyż), bo wczesniejszy miał nieco inną konstrukcję i mniejszą moc (w Imprezie chyba 125 koni, i jechał nieco wolniej - do setki chyba w 10.2, czy jakoś tak).
2.5 ma oczywiście wyzszy moment maksymalny (225 przy niecałych 200 dla wersji 2.0 - rzucam z pamięci, plus-minus).
Szczegółowe dane - do odnalezienia (dla wersji EU najlepiej na subaru.de -> kundenservice -> prospektarchiv -> impreza, dla wersji US na cars101.com).
Gewru pisze:
jak to pali
Samochody generalnie palą tyle, ile kierownik zadysponuje

Przy porównywalnym stylu jazdy pomiędzy boxerami 2.5 a 2.0 nie będzie chyba jakiejś wielkiej rożnicy. Nieco mocniejszy silnik 2.5 (więc mozna nizej kręcić) vs nieco mniejo objetosci do napełnienia mieszanką... to się powinno równoważyc. Oba spalą pewnie o ten litr mniej niż turbo i o dwa więcej niż rzędowy wolny ssak o podobnej mocy, z napędem na jedną oś.
Wniosek - jesli wolnyssak Subaru Impreza, to nie napalałbym się na róznice między 2.0 a 2.5, tylko szukal po prostu dobrego egzemplarza. Podaż 2.0 pewnie będzie w Polsce większa.
Jesli natomiast chcialbym oszczędzić na paliwie, to jednak zrezygnowałbym z Subaru
