Strona 1 z 2
STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 2 cze 2012, o 08:55
autor: sti44
Spotkało kogoś coś takiego
1-dodajesz gazu i sciaga w lewo (brak luzów w zawieszeniu,cisnienie ok,obejmy przekladni ok, zbieznosc ok .katy ok ,buda ok )
2-przekladka opon nic nie daje 4 takie same
3-zbieznosc ttył i kąty ok
4-ruch jednostajny delikatnie ściąga naciskasz gaz i wyrzuca cię z drogi
5 -olej w przekladni i chlodnicy oleju ok
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 2 cze 2012, o 10:12
autor: ados
Z tego co piszesz to nie do uwierzenia, że ściąga skoro przyczyny niema, bo wymieniłeś chyba wszystko co można sprawdzić. Jeszcze mi się nasuwa zapieczone hamulce z jednej strony i jeszcze coś jako ekstremum, ale nie wiem czy to możliwie, a więc jakaś usterka z mechanizmem różnicowym przód lub tył, albo oba.

Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 2 cze 2012, o 10:21
autor: sti44
Tez nad tym myśle .
teraz jeszce raz ustawilem zbieznosc zmnieniłem 1- i sciaga w druga strone -więc

myśle nadal.Takiego przypadku moje cudo jeszcze nie zgotowało .
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 2 cze 2012, o 10:28
autor: dzixd
sti44 pisze:
2-przekladka opon nic nie daje 4 takie same
A felgi wyważone i proste?
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 2 cze 2012, o 11:06
autor: sti44
To było zrobione w pierwszej kolejnosci ,zmiana kól na inne tez nie pomogła
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 2 cze 2012, o 12:30
autor: Kubik
Mocowanie wahacza
Przegub
: 6 cze 2012, o 13:42
autor: subarka665
To tylko przy dodawaniu gazu?
Jeżeli tak to może wahacze są zespawane(jeżeli wcześniej tak Ci się
nie robiło to, to odpada),a luzy w kierownicy masz jakieś ??
Pytam o te luzy w kierze ,ponieważ w moim poprzednim Subaraku te luzy były i też ściągało.Jest jeszcze inna opcja tak zwana karosaż.Weź sprawdź górną śrubę amortyzatora bo może jest źle ustawiona na mimośrodzie. Wtedy popuść śrubę na dole i na górze nakrętkę ,a łubem śruby ustaw ten mimośród powinno pomóc ,ale jeżeli jeszcze nie to ,to ja nie wiem co to mogło by jeszcze być

Ale z tą moja ostatnią opcją to 99,9% pewności (to jest tak zwany własnie ustawienie karosażu,a zaznaczam że jest całkiem co innego od zbieżności),zbieżność ustawia się na końcówkach drążków
Jeżeli to pomogło to daj odpowiedź(chodzi o trzecią opcje)

Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 6 cze 2012, o 13:48
autor: So What!
subarka665 pisze:
To tylko przy dodawaniu gazu?
No właśnie. Ciekawe, jak to wygląda trakcie przyspieszania za pomocą pedału hamulca?

Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 6 cze 2012, o 13:57
autor: subarka665
So What! pisze:subarka665 pisze:
To tylko przy dodawaniu gazu?
No właśnie. Ciekawe, jak to wygląda trakcie przyspieszania za pomocą pedału hamulca?

No właśnie ciekawe

Ale tutaj to może nie ściąga.
So What!,Ty to po prostu mnie rozbrajasz swoimi pytaniami

Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 6 cze 2012, o 15:18
autor: naLeśnik
moją wannę bardzo często ściąga przy przyspieszaniu......
do stacji paliw

Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 6 cze 2012, o 15:33
autor: Azrael
Najczęściej winne są tuleje tylnych wahaczy wzdłużnych albo tylne tuleje przednich wahaczy, trudno te luzy wbrew pozorom zdiagnozowac i się wielu mechaników nabiera. Może być też problem problem w dyfrze, zdarza się to dość często.
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 6 cze 2012, o 18:03
autor: subarka665
Azrael pisze:Najczęściej winne są tuleje tylnych wahaczy wzdłużnych albo tylne tuleje przednich wahaczy, trudno te luzy wbrew pozorom zdiagnozowac i się wielu mechaników nabiera. Może być też problem problem w dyfrze, zdarza się to dość często.
sti44,mam do Ciebie dwa pytania czy wymieniłeś dyfer ?
I czy masz dobre tuleje ? Ponieważ tak jak pisał powyżej
Azrael tuleje też mogą być metalowo - gumowe czy jak im tam jeżeli guma się wyklepie to też będzie ściągało tutaj się zgodzę i dyfer jak będzie też do d*** skutki też takie mogą być choć u mnie dyfer wyje i nie ściąga no , ale u Ciebie może być inna sytuacja z dyfrem. Jeżeli dyfer wymieniłeś (bo kiedyś to chyba właśnie był wątek założony przez Ciebie na temat dyferencjału o ile dobrze pamiętam),jeżeli tulejki są ok , to wtedy co ja pisałam wyżej mogło pójść na mimośrodzie też to przerabiałam wraz z Zieleniakiem identyko było to samo. A może właśnie poszły te tylne lub przednie tuleje -nie wykluczone ,więc jak widać przyczyn może być sporo

Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 8 cze 2012, o 08:42
autor: sti44
Nie wymieniałem dyfra .
zawieszenie jest zrobione na żółtym flexie ,znalazlem delikatny luz na przekladni i jest troche lepiej .
Monitoring temperatury do cisnienia kół ma delikatny wpływ na śćiąganie (im wyższe to mniej ciągnie ).Oony inne taki sam objaw ,naz zimie troche lepiej .
Wachacze tył -brak luzu , kąty kół wszystkie w normie ,nadwozie nigdy nie miało żądnych draśnieć ani przycierek .
Zrobie jeszce raz zbieżność ,katy i zobaczymy .
Miłego dnia
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 8 cze 2012, o 12:26
autor: Alan, Alan, Alan!
Azrael pewno mnie doprecyzuje, ale ten samolot pod silnikiem czy cuś. Dodajesz gazu ściąga w jedną, odejmujesz ściąga w drugą. Chyba w Żabie coś z tym robiłem.
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 8 cze 2012, o 12:40
autor: Azrael
Alan, Alan, Alan!, moje wątpliwości budzi to "zrobienie na żółtym flexie", cokolwiek to znaczy. Widziałem już auta z czołowych teamów rajdowych ze źle wprasowanymi tulejami Ralliart, wiec rożne rzeczy mogą "nie wyjść". Niemniej jeżeli wszystko jest dobrze i auto ściąga, to nie jest dobrze i trzeba szukać jeszcze raz.
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 9 cze 2012, o 09:09
autor: sti44

Powerflex zawsze był dobry , a zwłaszcza te nowe z kanałami smarnymi .Może masz racje mi też nie podoba sie tuleja prawego przedniego wachacza tył tylna (zaczela skrzypieć) ale na szarpakach zero luzu .
Pozdrawiam
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 9 cze 2012, o 13:56
autor: Azrael
W Subaru nigdy nie miałem problem, w Evo ogromne problemy z Powerflexem, także nie są idealni, może coś nie tak.
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 14 cze 2012, o 21:55
autor: sti44
Wymiana tulei przekladni nic nie dała , ustwienie geometrii jeszce raz nic nie dało

dalej delikatnie sciaga w prawo ,sprawdzenie tulei wachaczy powtorne nic nie dało -brak luzu -albo za sztywno

moze mi to cos pomoze
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 19 cze 2012, o 07:14
autor: sti44
Tuleje wachaczy tył tez zmienione ,zbieznośc jeszce raz zrobiona i nic dalej nie wiadomo
felgi opony sprawdzone jeszce raz wywazone i dopompowane gazem
CDN.....
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 22 cze 2012, o 08:40
autor: booSTi
Brzmi jak niezłe SciFi...
Skoro auto proste, to może coś z napędami? Kiedy wciskasz gaz i kasują się luzy w napędach, a zaczynają się robić naprężenia, jeden z elementów stawia jakiś większy opór niż inne i przenosi inną (niesymetryczną) część napędu. W konsekwencji tego jedno koło toczy się wolniej i znosi auto na bok.
Dyfry były otwierane?
A może taki test da się przeprowadzić: podnosimy auto na podnośniku, zaznaczamy punkty odniesienia na kołach i patrzymy czy równo się kręcą, po jakimś czasie sprawdzamy czy punkty się nie rozjechały, jeśli nie to testujemy na większym boocie.
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 22 cze 2012, o 13:41
autor: sti44
WISIAL NA PODNOSNIKU NA PROSTYCH KOLACH ZNAKI IDA DOBRZE PODCZAS PRACY SILNIKA NA 2 BIEGU .
NA SUCHO TEZ KRECENIE LEWYM KOLEM I PRAWYM DAJE TAKI SAM REZULTAT.
PRZEKATNE W NORMIE ,ROZSTAW W NORMIE ,BRAK LUZÓW Z PRZODU I TYŁU ,KATY OK .
W PONIEDZIALEK JESZCE RAZ USTAWIE ZBIEZNOSC TAK JAK BYŁO .
Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 22 cze 2012, o 14:07
autor: So What!
sti44 pisze:WISIAL NA PODNOSNIKU NA PROSTYCH KOLACH ZNAKI IDA DOBRZE PODCZAS PRACY SILNIKA NA 2 BIEGU .
NA SUCHO TEZ KRECENIE LEWYM KOLEM I PRAWYM DAJE TAKI SAM REZULTAT.
PRZEKATNE W NORMIE ,ROZSTAW W NORMIE ,BRAK LUZÓW Z PRZODU I TYŁU ,KATY OK .
W PONIEDZIALEK JESZCE RAZ USTAWIE ZBIEZNOSC TAK JAK BYŁO .
Wygląda to na awarię Caps Lock'a

Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 22 cze 2012, o 15:09
autor: Kruszyn
So What! pisze:
Wygląda to na awarię Caps Lock'a
So What!,możesz oszczędzać monitory...

Re: STI ŚCIĄGA PRZY PRZYSPIESZANIU,
: 22 cze 2012, o 21:58
autor: booSTi
No to jak zwykle usterka nie wychodzi bez obciążenia. Chyba nie obejdzie się bez organoleptycznego dochodzenia wewnątrzdyferencjałowego.
: 29 cze 2012, o 17:30
autor: subarka665