Check Engine a wentylator

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Check Engine a wentylator

Post 22 sty 2008, o 12:35

Witam !

Mam strasznie skomplikowany problem z wentylatorem od klimy, a mianowicie nie zalacza sie :oops:. Lewy wentylator (glowny) dziala ok, problem powstaje jak: wlaczy sie klime lub jezeli temp silnika dojdzie tak wysoko, iz powinien odpalic sie drugi wentylator. Komp probuje go odpalic i ... wywala checka :evil: .
Sam wentylator jest sprawny, bezpiecznik i przekazniki ok, instalacje tez z grubsza sprawdzilem. ASO stwierdzilo, iz jest padniety komp, drugi serwis to potwierdzil :evilgrin:.
Poki co szkoda mi wywalac pieniadze na kasowanie bledow.
Jeszcze ku woli wyjasnienia, auto mialo uszkodzona ta czesc instalacji, gdzie siedza przekazniki, aczkolwiek cala puszka zostala wymieniona i wszytsko inne dziala ok, bardzo mozliwe ze w momencie uszkodzenia doszlo do jakiegos zwarcia.

Pytanie mam takie, czy ktos moze spotkal sie, slyszal o takim problemie ?
Czy ktos moze orientuje sie gdzie takiego kompa mozna naprawic ?
Jeden serwis powiedzial, mi, iz kiedys mieli taki przypadek i odeslali go do Grabowskiego. Zaklad Grabowskiego niestety nie chcial sie podjac tej naprawy, ale podal kontakt do osoby co sie tym zajmuje, no i podobno ta osoba naprawila kompa.
Za wszelkie info z gory dzieki.
Ostatnio zmieniony 1 lut 2008, o 22:30 przez sherif, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Marcin

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 sty 2008, o 14:09

sherif, nie do końca rozumiem - jeżdzisz z padniętym ECU ??? :shock:
Brak podpisu.

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 sty 2008, o 14:47

Grzesiek_67 pisze:sherif, nie do końca rozumiem - jeżdzisz z padniętym ECU ??? :shock:
Jezdze, bo samochod zachowuje sie jak najbardziej normalnie, jedynie jest problem, gdy chce zalaczyc drugi wentylator to wywala blad, ktory zapala checka, choc samochod dalej jezdzi normalnie. Uszkodzana jest tak jakby czesc odpowiedzialna za sterowanie wentylatorem.
Pozdrawiam
Marcin

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 sty 2008, o 15:36

A auto nie jeżdzi właśnie w jakimś trybie awaryjnym ? Nic nie kumkam .
Co steruje w Twoim aucie obecnie choćby takimi parametrami jak zapłon, wyprzedzenie zapłonu, czasy otwarcia wtrysków ?

G.
Brak podpisu.

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 sty 2008, o 17:11

Grzesiek_67 pisze:A auto nie jeżdzi właśnie w jakimś trybie awaryjnym ? Nic nie kumkam .
Co steruje w Twoim aucie obecnie choćby takimi parametrami jak zapłon, wyprzedzenie zapłonu, czasy otwarcia wtrysków ?
G.
Auto jezdzi caly czas normalnie, silnikiem steruje oczywiscie ECU najnormalniej w swiecie, problem sie pojawia gdy ECU stwierdzi, ze musi odpalic drugi wiatrak i tu sie pojawia blad, nie wiem czemu ale nie moze go odpalic, wiec wywala checka, samochod jedzie dalej jak jechal, wszystko jest w normie.
ECU steruje wieloma urzedzedziami i to, ze ma problem z jednym nieoznacza, ze wywala "niebieski ekran" :mrgreen: i wogle odmawia wpsolpracy.
Pozdrawiam
Marcin

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 sty 2008, o 19:41

sherif,
Marcin, ja tam się oczywiście nie znam ni kuku ale jak piszesz padnięte ECU to dla mnie całe jest upadłe ;-)))

Dziwne, u mnie w Forku S-Turbo odpalają się chyba dwa wentylatory naraz, muszę sprawdzić.

Do miłego
Brak podpisu.

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 sty 2008, o 21:59

Grzesiek_67 pisze:sherif,
Marcin, ja tam się oczywiście nie znam ni kuku ale jak piszesz padnięte ECU to dla mnie całe jest upadłe ;-)))

Dziwne, u mnie w Forku S-Turbo odpalają się chyba dwa wentylatory naraz, muszę sprawdzić.

Do miłego
Wiesz, jak ci padnie CD-TOM w kompie to nie znaczy, ze kompa nie da sie odpalic i jest na smietnik, nawet jezeli to laptop :mrgreen:

Wracajac do Subaru, to w moim, po przenalizowaniu schematow z serwisowki, doszedlem do wniosku ze sa trzy tryby pracy wiatrakow poprzez rozne wysterowanie przekaznikow:
- pracuje jeden, glowny wentylator z pelna predkoscia
- pracuja oba na wolnych obrotach
- pracuja oba na pelnej predkosci
Oczywiscie przekaznikami steruje ECU i to u mnie zawodzi.
Pozdrawiam
Marcin

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 26 sty 2008, o 09:31

sherif, spróbuj podmienić przekaźniki i czujnik temperatury - jakoś nie chcę mi się wierzyć, że to ECU jest sprawcą zamieszania. Układy sterowania mają to do siebie, że albo działają, albo nie - więc jeśli taki układ "trochę nie działa", może oznaczać, że albo dostaje niepełne dane (wysiadł jakiś czujnik) albo sterowanie wiatrakami ginie gdzieś "po drodze" do wiatraków.

To tylko takie moje gdybanie, ale ja bym właśnie poszedł w takim kierunku...

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 26 sty 2008, o 22:39

dokładnie, wątpei żeby to był ECU, często w ASO mówią że padła komputer , bo nie widzą jak do tego dojść, więc mówią klientowi Panie komputer padł, o to bedzie ok 5tys. zł itd, lepiej z tym jeździć, stara śpiewka kazdego ASO. N aTwoim miejscu pojechał bym do jakiegoś kumatego elektryka ze schematem instalacji klimy, wentylatorów

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 28 sty 2008, o 16:28

carfit pisze:dokładnie, wątpei żeby to był ECU, często w ASO mówią że padła komputer , bo nie widzą jak do tego dojść, więc mówią klientowi Panie komputer padł, o to bedzie ok 5tys. zł itd, lepiej z tym jeździć, stara śpiewka kazdego ASO. N aTwoim miejscu pojechał bym do jakiegoś kumatego elektryka ze schematem instalacji klimy, wentylatorów
Tez mialem taka nadzieje, aczkoliek sprawdzalem to w aSO, diagnoza padniete ECU, nie wierzac w to, pojechalem wlasnie do kumatego elektryka wraz ze schematami, niestety potwierdzil to, nastepnie pojechalem do serwisu Subaru (nie ASO) diagnoza ta sama :-( , no i w koncu sam sie za to zabralem, po sprawdzeniu wszystkiego wychodzi na to ze to ECU, w momencie kiedy powinen wystawic mase na przekaznik, ECU, raz daje, pozniej nie, pojawia sie dziwna opornosc. Same polaczenia, przekazniki, itd sa sprawdzone. Czujnik temp tez wyglada na ok, bo w egzaminerze mozna dokladnie odczytac temp. Dziwne to w sumie, iz pada ECU, ale chyba niestety wszytskie fakty nato wskazuja :cry:
Pozdrawiam
Marcin

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 28 sty 2008, o 17:15

sherif, najprościej "na próbę" podmienić ECU. Może ktoś z forumowiczów jednych czy drugich pomoże ci znaleźć odpowiednie ECU do pożyczenia.

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 28 sty 2008, o 17:44

Bergen pisze:sherif, najprościej "na próbę" podmienić ECU. Może ktoś z forumowiczów jednych czy drugich pomoże ci znaleźć odpowiednie ECU do pożyczenia.
Tez o tym myslalem, jednak jak sie okazalo nie jest to proste, poniewaz wersje EU (w odroznieniu od US) maja prodramowalene immobilaizery w ECU, zeby go podmienic, trzeba by zakodowac inne ECU, zeby zadzialalo, a to podobno jest to dosc kosztowne :-( prosciej bedzie zawiesc ECU do serwisu zajmujacego sie naprawa takich rzeczy.
Pozdrawiam
Marcin

Piskoor
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester S-Turbo 2002 / Outback 2.5 2008 Viessmann Edition By Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 30 sty 2008, o 14:15

Podjedź do Piotrka Dremela w Piasecznie...
On to ogarnie
One cappucino per favore - Danke

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Post 30 sty 2008, o 16:44

a takie głupie pytanie, czy słyszycie ze środka jak sie załącza wiatrak ( nie chodzi mi o turbine :-P ) ?

Piskoor
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester S-Turbo 2002 / Outback 2.5 2008 Viessmann Edition By Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 30 sty 2008, o 16:51

Myslę że wiatrak nawet bardziej niż turbinkę słychać
One cappucino per favore - Danke

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 31 sty 2008, o 00:19

U mnie w ogóle turbiny nie słychać, cichutko :mrgreen:

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 1 lut 2008, o 00:18

Piskoor pisze:Podjedź do Piotrka Dremela w Piasecznie...
On to ogarnie
Masz jakis kontakt, co to za firma ?
Pozdrawiam
Marcin

Piskoor
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester S-Turbo 2002 / Outback 2.5 2008 Viessmann Edition By Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 1 lut 2008, o 11:33

601 221 904

Jeden z najlepszych elektryków o jakich słyszałem
One cappucino per favore - Danke

michal
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Radom
Polubił: 57 razy
Polubione posty: 13 razy

Post 1 lut 2008, o 11:35

Piotrek ogarnia temat, jest myślący i lubi wyzwania.

ODPOWIEDZ