Strona 1 z 1

Check Engine a wentylator

: 22 sty 2008, o 12:35
autor: sherif
Witam !

Mam strasznie skomplikowany problem z wentylatorem od klimy, a mianowicie nie zalacza sie :oops:. Lewy wentylator (glowny) dziala ok, problem powstaje jak: wlaczy sie klime lub jezeli temp silnika dojdzie tak wysoko, iz powinien odpalic sie drugi wentylator. Komp probuje go odpalic i ... wywala checka :evil: .
Sam wentylator jest sprawny, bezpiecznik i przekazniki ok, instalacje tez z grubsza sprawdzilem. ASO stwierdzilo, iz jest padniety komp, drugi serwis to potwierdzil :evilgrin:.
Poki co szkoda mi wywalac pieniadze na kasowanie bledow.
Jeszcze ku woli wyjasnienia, auto mialo uszkodzona ta czesc instalacji, gdzie siedza przekazniki, aczkolwiek cala puszka zostala wymieniona i wszytsko inne dziala ok, bardzo mozliwe ze w momencie uszkodzenia doszlo do jakiegos zwarcia.

Pytanie mam takie, czy ktos moze spotkal sie, slyszal o takim problemie ?
Czy ktos moze orientuje sie gdzie takiego kompa mozna naprawic ?
Jeden serwis powiedzial, mi, iz kiedys mieli taki przypadek i odeslali go do Grabowskiego. Zaklad Grabowskiego niestety nie chcial sie podjac tej naprawy, ale podal kontakt do osoby co sie tym zajmuje, no i podobno ta osoba naprawila kompa.
Za wszelkie info z gory dzieki.

: 22 sty 2008, o 14:09
autor: Grzesiek_67
sherif, nie do końca rozumiem - jeżdzisz z padniętym ECU ??? :shock:

: 22 sty 2008, o 14:47
autor: sherif
Grzesiek_67 pisze:sherif, nie do końca rozumiem - jeżdzisz z padniętym ECU ??? :shock:
Jezdze, bo samochod zachowuje sie jak najbardziej normalnie, jedynie jest problem, gdy chce zalaczyc drugi wentylator to wywala blad, ktory zapala checka, choc samochod dalej jezdzi normalnie. Uszkodzana jest tak jakby czesc odpowiedzialna za sterowanie wentylatorem.

: 22 sty 2008, o 15:36
autor: Grzesiek_67
A auto nie jeżdzi właśnie w jakimś trybie awaryjnym ? Nic nie kumkam .
Co steruje w Twoim aucie obecnie choćby takimi parametrami jak zapłon, wyprzedzenie zapłonu, czasy otwarcia wtrysków ?

G.

: 22 sty 2008, o 17:11
autor: sherif
Grzesiek_67 pisze:A auto nie jeżdzi właśnie w jakimś trybie awaryjnym ? Nic nie kumkam .
Co steruje w Twoim aucie obecnie choćby takimi parametrami jak zapłon, wyprzedzenie zapłonu, czasy otwarcia wtrysków ?
G.
Auto jezdzi caly czas normalnie, silnikiem steruje oczywiscie ECU najnormalniej w swiecie, problem sie pojawia gdy ECU stwierdzi, ze musi odpalic drugi wiatrak i tu sie pojawia blad, nie wiem czemu ale nie moze go odpalic, wiec wywala checka, samochod jedzie dalej jak jechal, wszystko jest w normie.
ECU steruje wieloma urzedzedziami i to, ze ma problem z jednym nieoznacza, ze wywala "niebieski ekran" :mrgreen: i wogle odmawia wpsolpracy.

: 22 sty 2008, o 19:41
autor: Grzesiek_67
sherif,
Marcin, ja tam się oczywiście nie znam ni kuku ale jak piszesz padnięte ECU to dla mnie całe jest upadłe ;-)))

Dziwne, u mnie w Forku S-Turbo odpalają się chyba dwa wentylatory naraz, muszę sprawdzić.

Do miłego

: 22 sty 2008, o 21:59
autor: sherif
Grzesiek_67 pisze:sherif,
Marcin, ja tam się oczywiście nie znam ni kuku ale jak piszesz padnięte ECU to dla mnie całe jest upadłe ;-)))

Dziwne, u mnie w Forku S-Turbo odpalają się chyba dwa wentylatory naraz, muszę sprawdzić.

Do miłego
Wiesz, jak ci padnie CD-TOM w kompie to nie znaczy, ze kompa nie da sie odpalic i jest na smietnik, nawet jezeli to laptop :mrgreen:

Wracajac do Subaru, to w moim, po przenalizowaniu schematow z serwisowki, doszedlem do wniosku ze sa trzy tryby pracy wiatrakow poprzez rozne wysterowanie przekaznikow:
- pracuje jeden, glowny wentylator z pelna predkoscia
- pracuja oba na wolnych obrotach
- pracuja oba na pelnej predkosci
Oczywiscie przekaznikami steruje ECU i to u mnie zawodzi.

: 26 sty 2008, o 09:31
autor: Bergen
sherif, spróbuj podmienić przekaźniki i czujnik temperatury - jakoś nie chcę mi się wierzyć, że to ECU jest sprawcą zamieszania. Układy sterowania mają to do siebie, że albo działają, albo nie - więc jeśli taki układ "trochę nie działa", może oznaczać, że albo dostaje niepełne dane (wysiadł jakiś czujnik) albo sterowanie wiatrakami ginie gdzieś "po drodze" do wiatraków.

To tylko takie moje gdybanie, ale ja bym właśnie poszedł w takim kierunku...

: 26 sty 2008, o 22:39
autor: carfit
dokładnie, wątpei żeby to był ECU, często w ASO mówią że padła komputer , bo nie widzą jak do tego dojść, więc mówią klientowi Panie komputer padł, o to bedzie ok 5tys. zł itd, lepiej z tym jeździć, stara śpiewka kazdego ASO. N aTwoim miejscu pojechał bym do jakiegoś kumatego elektryka ze schematem instalacji klimy, wentylatorów

: 28 sty 2008, o 16:28
autor: sherif
carfit pisze:dokładnie, wątpei żeby to był ECU, często w ASO mówią że padła komputer , bo nie widzą jak do tego dojść, więc mówią klientowi Panie komputer padł, o to bedzie ok 5tys. zł itd, lepiej z tym jeździć, stara śpiewka kazdego ASO. N aTwoim miejscu pojechał bym do jakiegoś kumatego elektryka ze schematem instalacji klimy, wentylatorów
Tez mialem taka nadzieje, aczkoliek sprawdzalem to w aSO, diagnoza padniete ECU, nie wierzac w to, pojechalem wlasnie do kumatego elektryka wraz ze schematami, niestety potwierdzil to, nastepnie pojechalem do serwisu Subaru (nie ASO) diagnoza ta sama :-( , no i w koncu sam sie za to zabralem, po sprawdzeniu wszystkiego wychodzi na to ze to ECU, w momencie kiedy powinen wystawic mase na przekaznik, ECU, raz daje, pozniej nie, pojawia sie dziwna opornosc. Same polaczenia, przekazniki, itd sa sprawdzone. Czujnik temp tez wyglada na ok, bo w egzaminerze mozna dokladnie odczytac temp. Dziwne to w sumie, iz pada ECU, ale chyba niestety wszytskie fakty nato wskazuja :cry:

: 28 sty 2008, o 17:15
autor: Bergen
sherif, najprościej "na próbę" podmienić ECU. Może ktoś z forumowiczów jednych czy drugich pomoże ci znaleźć odpowiednie ECU do pożyczenia.

: 28 sty 2008, o 17:44
autor: sherif
Bergen pisze:sherif, najprościej "na próbę" podmienić ECU. Może ktoś z forumowiczów jednych czy drugich pomoże ci znaleźć odpowiednie ECU do pożyczenia.
Tez o tym myslalem, jednak jak sie okazalo nie jest to proste, poniewaz wersje EU (w odroznieniu od US) maja prodramowalene immobilaizery w ECU, zeby go podmienic, trzeba by zakodowac inne ECU, zeby zadzialalo, a to podobno jest to dosc kosztowne :-( prosciej bedzie zawiesc ECU do serwisu zajmujacego sie naprawa takich rzeczy.

: 30 sty 2008, o 14:15
autor: Piskoor
Podjedź do Piotrka Dremela w Piasecznie...
On to ogarnie

: 30 sty 2008, o 16:44
autor: esilon
a takie głupie pytanie, czy słyszycie ze środka jak sie załącza wiatrak ( nie chodzi mi o turbine :-P ) ?

: 30 sty 2008, o 16:51
autor: Piskoor
Myslę że wiatrak nawet bardziej niż turbinkę słychać

: 31 sty 2008, o 00:19
autor: Konto usunięte
U mnie w ogóle turbiny nie słychać, cichutko :mrgreen:

: 1 lut 2008, o 00:18
autor: sherif
Piskoor pisze:Podjedź do Piotrka Dremela w Piasecznie...
On to ogarnie
Masz jakis kontakt, co to za firma ?

: 1 lut 2008, o 11:33
autor: Piskoor
601 221 904

Jeden z najlepszych elektryków o jakich słyszałem

: 1 lut 2008, o 11:35
autor: michal
Piotrek ogarnia temat, jest myślący i lubi wyzwania.