Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
MolonLabe
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester MY03 SpecUS 2,5XS + podtlenek od Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 14 cze 2012, o 22:08

Witam ,

Niebawem szykuję się do przejęcia Forestera SG 2004 2.5 XS spec US. Do przejęcia ponieważ droga tego auta jest dość zawiła :)
Kiedyś ja jeździłem daną sztuką jako autem służbowym , potem przez 3 lata żona znajomego. Teraz być może auto wróci do mnie.

I stąd mam do kolegów kilka pytań przed odbiorowych ;

- gdzie w Warszawie dobrze przetrzepią to auto i jaki jest orientacyjny koszt ?
- na co zwrócić szczególna uwagę ?
- jak sprawdzić stan automatycznej skrzyni biegów ?
- co dolega Foresterom lub co powinno być wymienione przy przebiegu około 130 tys km , wiem że to dość trudne pytanie ale załóżmy normalną eksploatację.
- czy gdzieś w internecie jest lista błędów pokazywanych przez Check Engine , niestety się pali.
- czym różni się ta wersja od europejskich , co na plus co na minus , słyszałem coś o innym systemie napędu ? :roll:

Z góry dziękuje za pomoc.


"Tylko umarli ujrzeli koniec wojny"

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 14 cze 2012, o 22:10

MolonLabe pisze: co dolega Foresterom lub co powinno być wymienione przy przebiegu około 130 tys km , wiem że to dość trudne pytanie ale załóżmy normalną eksploatację.

Rozrząd przy 105 tys. Amorki samopoziomujące, które padają gdzieś koło setki. To standard z drogich rzeczy.

MolonLabe
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester MY03 SpecUS 2,5XS + podtlenek od Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 14 cze 2012, o 22:21

Ok , rozumiem że 130 tys to przebieg przy którym mógł tego ktoś nie robić. Jaki jest orientacyjny koszt kompletu rozrządu i amorka za sztukę ?
Muszę sobie w razie czego policzyć ile mnie reanimacja będzie kosztowała :-)
"Tylko umarli ujrzeli koniec wojny"

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 08:53

MolonLabe, jeśli rozrząd nie został zrobiony przy 105 tysiącach, to oznacza, że właścicielka zwyczajnie nie dbała o auto. Koszt rozrządu ok 3500zł.
Amorki oryginalne z samopoziomowaniem - ok 1600zł za sztukę. Komplet 2 zamienników ze sprężynami (bo wtedy trzeba wymienić również sprężyny) - ok 1900-2000zł.

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 12:14

Konto usunięte pisze:Koszt rozrządu ok 3500zł.
:o Do WRX komplet to 1000-1200zł + robocizna, masakra jakaś..

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 12:35

freediver, to koszt z robocizną

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 12:47

To napisz w którym warsztacie wymiana rozrządu kosztuje 2500zł bo nie dowierzam :-d

neef
0 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: 205 gti/Forester MY03 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 13:55

Akurat trafiłem kumulację na omawiane tu naprawy..
W ostatnim miesiącu wymiana amorków oryginalnych na zamienniki (ze sprężynami) -
całość z robocizną zamknęła się w 1800 (z wiadomych powodów w punkcie nie autoryzowanym ;-)

W tym miesiącu jestem umówiony na rozrząd (co prawda 2,0 i manual, ale cena pewnie jest podobna):
części to jakieś 1500 + 350 robocizna do tego wymiana oleju jakieś 500.

Podobno przy 105tyś należy wymienić też olej w skrzyni i napędach, więc być może to się jeszcze ukrywa
we wspomnianych 3,5k..

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 13:58

freediver pisze: Konto usunięte napisał(a):
Koszt rozrządu ok 3500zł.


Do WRX komplet to 1000-1200zł + robocizna, masakra jakaś..

I to z pompą wody i uszczelniaczami na wałki :idea: (mowa o DOHC)
neef pisze: do tego wymiana oleju jakieś 500.
Jak sam silnikowy to kogoś nieźle ... :evil:
vel misza, Pozdrawiam!

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 14:27

freediver pisze:To napisz w którym warsztacie wymiana rozrządu kosztuje 2500zł bo nie dowierzam :-d
Faktycznie wyraziłem się nieprecyzyjnie. Cały przegląd po 105 tys z wymianą rozrządu ma kosztować 3500. Z fakturą.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 17:57

Konto usunięte pisze:Koszt rozrządu ok 3500zł.
Konto usunięte pisze:Cały przegląd po 105 tys z wymianą rozrządu ma kosztować 3500.
:giggle:

Subtelna różnica.

Coś jak:
Opona kosztuje 40 tyś zł.











Chodziło o cały samochód z oponami.

:mrgreen:

MolonLabe
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester MY03 SpecUS 2,5XS + podtlenek od Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 22:05

A ja się już zrobiłem lekko blady :) Dobrze że doczytałem do końca.
Rozumiem że w tych 3500 pln powinienem się zamknąć rozrząd-amory tył + robocizna o ile nie będę robił tego w ASO ?
Myślę nad bajeczną , chyba pojadę tam z nim na przegląd przed odbiorem. A jak jest z regulacją luzów zaworowych ? Jest jakiś termin po którym to trzeba robić , bo koszt z uszczelkami to 480 pln.
Przynajmniej tak mi dzisiaj na bajecznej powiedziano , stwierdzili też że przebieg 130 tys to nie jest jakoś dużo dla tego auta.
Co stracę przy wymianie amortyzatorów na nie regulowane ?
"Tylko umarli ujrzeli koniec wojny"

Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 15 cze 2012, o 23:29

Te 3.5 tPLN to bez amorów w ASO. :mrgreen:

MolonLabe
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester MY03 SpecUS 2,5XS + podtlenek od Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 16 cze 2012, o 17:23

Ponowię może głupie pytanie :)

Co stracę przy wymianie amortyzatorów na nie regulowane ?

Oprócz samoregulacji oczywiście :) Jakość jazdy ? Wyżej zawieszone auto ?
"Tylko umarli ujrzeli koniec wojny"

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 16 cze 2012, o 21:56

Będziesz miał nieco gorszy komfort jazdy zaladowanym autem. Jeśli jednak często tak jeździsz, to jest dostępny zestaw trochę twardszy (m.in. do aut ze zbiornikiem gazu w bagażniku). Wysokość zawieszenia powinna być ta sama w dobrze dobranym zestawie.

MolonLabe
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester MY03 SpecUS 2,5XS + podtlenek od Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 13:47

Właśnie taki twardszy będę pewnie potrzebował. Rozglądam się za częściami ale za wiele tego nie ma :)
"Tylko umarli ujrzeli koniec wojny"

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 14:16

MolonLabe, możesz szukać pojedynczych części i eksperymentować, albo kupić gotowe rozwiązanie w 4turbo. To ostatnie przynajmniej jest sprawdzone. Czy się lubi 4T czy nie lubi, to w tym zakresie zrobili dobrą robotę.

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 17:53

MolonLabe pisze:Ponowię może głupie pytanie :)

Co stracę przy wymianie amortyzatorów na nie regulowane ?

Oprócz samoregulacji oczywiście :) Jakość jazdy ? Wyżej zawieszone auto ?
Stracisz właśnie to, co jest ich zaletą - im bardziej załadowany samochód, tym zawieszenie staje się twardsze, a karoseria zachowuje poziom.
Żadnego "wleczenia d*** po asfalcie", koła nie obcierają, nie dobija na dziurach, garbach i wykrotach.
Jak dla mnie - warte dopłaty jak mało co innego i wymiana ich na "standardowe" to decyzja typu "kupię buty, które mnie uwierają, bo są o 100zł tańsze"...
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 18:38

Gal ma rację, choć się z nim nie zgadzam :-p. Jeśli przewidujesz wożenie ciężarów, to warto się szarpnąć pamiętając, że za 3-4 lata czeka Cię ponownie ten wydatek. Nietrwałość tych amorków na naszych drogach jest ich sporą wadą. A ich koszt w relacji do wartości starego auta też nie zachęca do zakupu.

Ja bym drugi raz nie instalował SLS-ów, bo od ponad roku nie jechałem tak załadowanym forkiem, żeby mi to przeszkadzało. Ale każdy ma swoje potrzeby i preferencje.

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 19:44

Uderz w stół... :mrgreen:
Jeżeli dobrze pamiętam, to właśnie Tobie "wleczenie d***" w Legacy nieco przeszkadzało.. 8-)
Do autora wątku: Jeżeli stać Cię na nieco większy wydatek - kup amortyzatory samopoziomujące. To jest naprawdę dobre ustrojstwo.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 20:04

Gal pisze: Jeżeli dobrze pamiętam, to właśnie Tobie "wleczenie d***" w Legacy nieco przeszkadzało.. 8-)

Dobrze pamiętasz :-) To przeszkadza w każdym aucie, a zwłaszcza w długich kombiakach. Dlatego jeśli planuje się częste wojaże z obciążeniem, to warto rozważyć SLS-y (choć płacenie 10% wartości auta za amorki to duża perwersja nawet gdy kogoś na to stać). Jeśli zaś się nie planuje, to szkoda się szarpać, ten komfort zwyczajnie nie jest wart tej ceny (oczywiście moim subiektywnym zdaniem :razz:).

srnk
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WAW
Auto: Forek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 20:22

Ja jeszcze dorzucę, że od jakiegoś czasu jest też opcja regeneracji tych amorków np. u Kopera. Kosztuje z tego co pamiętam ok 500zł/szt, nie wiem czy ktoś sprawdzał żywotność, ale nowe oryginały też potrafią niespodziewanie umrzeć, więc opcja chyba do rozważenia. Różnica w pracy zawieszenia jest bezsporna, pasażerowie z tylnej kanapy wolą SLS :-)
fitter happier more productive

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 22:21

Konto usunięte pisze: choć płacenie 10% wartości auta za amorki to duża perwersja nawet gdy kogoś na to stać

Straszne bzdury pisze kolega. Przykład - auto warte 10000 PLN, komplet amortyzatorów warty 1000 PLN. Nowych, normalnych, żaden tuning, super hiper. Stare są zużyte. To co dziadujemy używki z allegro po 120 PLN sztuka czy jednak komplet nowych. Tak dla bezpieczeństwa i własnego samopoczucia? :razz: :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

MolonLabe
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester MY03 SpecUS 2,5XS + podtlenek od Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 22:44

Tak sobie myślę nad tym , 90% czasu autem będę jeździł sam. Część z tych 90 % dajmy na to 20-30% to drogi nie asfaltowe , nie doły i off road ale drogi leśne i polne. Własnie dlatego chcę kupić Forka , bo to jedyne auto które dobrze jeździ po asfalcie a i z niego zjedzie. Boję się trochę tych delikatnych SLS. Na komforcie aż tak bardzo mi nie zależy to i tak wygodne auto. :)
"Tylko umarli ujrzeli koniec wojny"

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 17 cze 2012, o 23:08

Chloru pisze:
Konto usunięte pisze: choć płacenie 10% wartości auta za amorki to duża perwersja nawet gdy kogoś na to stać

Straszne bzdury pisze kolega. Przykład - auto warte 10000 PLN, komplet amortyzatorów warty 1000 PLN. Nowych, normalnych, żaden tuning, super hiper. Stare są zużyte. To co dziadujemy używki z allegro po 120 PLN sztuka czy jednak komplet nowych. Tak dla bezpieczeństwa i własnego samopoczucia? :razz: :mrgreen:
W wypadku forka nie mówimy o komplecie ale o połowie kompletu drogi kolego ;-)
Trudno mi powiedzieć co robią właściciele auta za 10 tys. Jakoś mi się nie chce wierzyć że kupują nowe amorki. Dla forestera wartego 10 tys komplet sls-ów to już wydatek rzędu 35% wartości auta. Więc chyba jednak używki :-P

ODPOWIEDZ