Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Winger
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback 2.5 (2006)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 19:04

Bry,

Dzisiaj odebrałem auto od gazownika, po przejechaniu ok. 100km pojawił się dość głośny stukot/klekot (silnik 2.5 w Outbacku). Pojawia się przy wyższych obrotach, na niższych po paru chwilach ustaje. Nagrałem jak to wygląda:



Jutro rano jadę z powrotem do serwisu który zakładał gaz, ale chciałbym przed wizytą uzbroić się w jakąś wiedzę, czy ktoś wie co może powodować stukot?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

P.S. Instalacja to Landi Renzo Omegas

--
Pozdrawiam,
Winger
Kraków



bujak27
4 gwiazdki
Auto: wrx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 19:17

Panewkowo to brzmi

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 20:00

A przypadkiem jak przewiercali kolektor ssący nie wpadło coś do silnika ?

koziolek
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Forester XT 2.5
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 20:16

Moje kondolencje :-(
Panewkowo i jakby zaworowo hałasuje

Winger
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback 2.5 (2006)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 20:51

Dobrze rozumuję myśląc, że przy padniętej panewce klekot powinien być stały? Obecnie momentami jest lepiej, innymi gorzej, ewidentnie po przygazowaniu jest źle, na niższych obrotach są takie chwile że klekot praktycznie zanika, co też na filmiku widać (w 11 sekundzie nagle się intensyfikuje, w 27 sekundzie prawie zanika).

EDIT: jeśli panewki, to jakie mogą być koszta naprawy (poza wiadomym faktem, że wysokie)?

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 20:56

Winger pisze: EDIT: jeśli panewki, to jakie mogą być koszta naprawy (poza wiadomym faktem, że wysokie)?
kilka tysięcy z częsciami pewnie
strzelam optymistycznie że od 4kpln ............ w górę,
wyrazy

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 21:06

esilon, jeszcze nie słyszałem o remoncie silnika w Subaru za 4 kPLN ;)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Kubik
4 gwiazdki
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 21:32

Chloru pisze:esilon, jeszcze nie słyszałem o remoncie silnika w Subaru za 4 kPLN ;)
A ja tak i jeździ już 3 lata :thumb:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 21:34

Chloru, troche optymizmu nigdy nie zaszkodzi ale faktycznie znane mi najnizsze ceny startowały od 6 tysięcy
ale interesowałem sie tylko wersjami turbo a tu wiadomo że " musi" byc drożej
przy konieczności rozbierania silnika najgorsze jest to że dopiero sekcja powie ile ostatecznie właściciel pacjenta zapłaci

Winger
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback 2.5 (2006)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 21:52

Hm, niedobrze to wygląda... Zawczasu zapytam, gdzie najlepiej w Krakowie (lub najbliższej okolicy) się z takim czymś zgłosić, są jacyś polecani przez forumowiczów mechanicy?
Zakład, w którym zakładali instalację gazową, ma dość dobre opinie, a i niesamowicie przyjazny w kontaktach, tak więc nie posądzałbym ich o sknocenie roboty. Chociaż wszelakie objawy pojawiły się w dniu odebrania samochodu po montażu, nietypowe jak na zbieg okoliczności...

leinad
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: już z Polski
Auto: impreza wrx,legacy diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 21:56

Winger przyjmij wyrazy, na Twoim miejscu pojechałbym do gazownika i zapytał się co spieprzył :x . Jeżeli robiłby problemy to jedź do jakiegoś konkretnego mechanika, który stwierdzi przyczyny tego stukotu i
jeżeli będzie to wina gazownika to zostaje ciąganie się po sądach. Miejmy nadzieję, że wszystko skończy się dobrze :thumb: .

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 21:56

Kubik, masz turbo? Z ciekawości - co robiłeś w silniku?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Kubik
4 gwiazdki
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:01

Chloru, Chloru - ja nie mam juz subaru . :-p
Bez turbo 2,5 kosztowało poniżej 4000zł ale nie moje auto

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:02

Kubik, a co było robione?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Winger
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback 2.5 (2006)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:10

Kubik pisze:Bez turbo 2,5 kosztowało poniżej 4000zł ale nie moje auto
Moje bez turbo, więc tyle dobrze... Nic to, jutro będzie coś więcej wiadomo. Nie omieszkam zdać relacji.

Kubik
4 gwiazdki
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:25

Chloru, Nie pamietam ale panewka stukała i głowice były planowane .
Drugie auto to Apal - miała wymieniany silnik na taki po regeneracji . Poprzedni poszedł na śmietnik i dostała drugi za niewiele drożej .Nie moge o tym gadać a ona sama wiele nie powie .

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:26

Winger, jeżeli z silnikiem katastrofa to może poszukaj silnika.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:28

Kubik pisze: Drugie auto to Apal - miała wymieniany silnik na taki po regeneracji . Poprzedni poszedł na śmietnik i dostała drugi za niewiele drożej .Nie moge o tym gadać a ona sama wiele nie powie .

Strasznie tajemnicze te tanie remonty :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

mpsoft
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester MY06 2.5 XT AT LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:28

wyrazy współczucia :o
strach mnie obleciał - w poniedzialek gazuję swojego 2.5 XT 06MY ;-(
też niby u najlepszego gazownika w okolicy ale ... wiórki z kolektora ssącego mogą się nie polubić z wirujacymi tłokami/zaworami :(
Kupię stalowe 17"
"Po pierwszym zakręcie wiesz, że nie ma takiej siły, która wyciągnęłaby cię z tego auta. Po drugim masz nadzieję, że świat o tobie zapomni. Na jakiś miesiąc. Po trzecim jest już wszystko jedno, bo o świecie zapominasz ty."

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:30

Winger pisze:Hm, niedobrze to wygląda... Zawczasu zapytam, gdzie najlepiej w Krakowie (lub najbliższej okolicy) się z takim czymś zgłosić, są jacyś polecani przez forumowiczów mechanicy?
Zakład, w którym zakładali instalację gazową, ma dość dobre opinie, a i niesamowicie przyjazny w kontaktach, tak więc nie posądzałbym ich o sknocenie roboty. Chociaż wszelakie objawy pojawiły się w dniu odebrania samochodu po montażu, nietypowe jak na zbieg okoliczności...
http://subaru.krakow.pl/
http://agserwis.net/

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:32

mpsoft,
nie martw nic, różnych związków przyczynowo-skutkowych można doszukiwać się między zasilaniem LPG a fuckupami silnikowymi ale na pewno na panewki LPG wpływu nie ma :mrgreen:

Winger, dramatyczna panewka. Na jakim oleju jeździłeś i czy miałeś zwyczaj w miarę częstego i regularnego sprawdzania jego poziomu ? Tak, czy siak, współczuję. I strzelam orientacyjnie 8-10 tys. PLN. Niestety.


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

mpsoft
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester MY06 2.5 XT AT LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 22:46

mój (2.5 XT) od początku (Dawoj Wawa) śmiga na Castrol 10W60 (dziś 88 tyś.km.) - jedno ASO mówi zmień, inne "jak nic się nie dzieje i dotąd jeździł to nic nie ruszać" - i badź tu mądry ;-(
tak sie zastanawiam, jakie szkody moze poczynic taki wiórek w kolektorze ssącym jak wleci do wnętrza ? ;-(
wiertło wywala wióry na zewnatrza ale gwintownik ... ? :-(
ponoć powinny wyparować w wysokiej temperaturze - tak twierdzą na forach LPG
ale im nie przyjdzie rachunek na 10 tysi ;-(
Kupię stalowe 17"
"Po pierwszym zakręcie wiesz, że nie ma takiej siły, która wyciągnęłaby cię z tego auta. Po drugim masz nadzieję, że świat o tobie zapomni. Na jakiś miesiąc. Po trzecim jest już wszystko jedno, bo o świecie zapominasz ty."

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 23:13

mpsoft,
najlepszym zabezpieczeniem a zarazem naprawdę kanonem robienia odwiertów w kolektorze dolotowym są :
- demontaż kolektora na czas odwiertów (później mocne przedmuchanie sprężonym powietrzem, wygładzenie gładzi otworów) ,
- prawidłowe wykątowanie odwiertów, czyli z tzw. włosem. Odwiert nie powinien być zrobiony prostopadle ani tym bardziej pod włos (czyli wtrysk gazu w kierunku napływu napływu powietrza w kolektorze). Odwiert robimy tak aby wtrysk gazu był z kierunkiem jak najbardziej zbieżnym do kierunku wpływu powietrza.
Dopilnuj tego, bądź przy montażu i uprzykrzaj się ile wlezie :mrgreen:

Wiórek może poczynić istotne straty, od porysowania gładzi tulei po zniszczenie sprężarki; zależy czy go zassa, czy go wypchnie i jak duży jest :mrgreen:

Olej zmień, ten Castrol to śmietnik. Motul (i do EJ255 to bym śmiało na lato lał 15W-50 Competition, na zimę 5W-40 Power) z serii 300V (uważaj na podróby, tylko oficjalni dystrybutorzy) albo Millers seria CFS (uwaga : lepkości 15W-50 nie ma ale jest 10W-60).
Koniecznie, często-gęsto sprawdzać poziom. Ja jestem nieco upośledzony umysłowo, więc sprawdzam po każdej jeździe 8-)


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 23:27

mpsoft pisze:mój (2.5 XT) od początku (Dawoj Wawa) śmiga na Castrol 10W60 (dziś 88 tyś.km.)
"jak nic się nie dzieje i dotąd jeździł to nic nie ruszać"
:!:

mpsoft
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester MY06 2.5 XT AT LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 28 cze 2012, o 23:47

Grzesiek_67

czy dobrze zrozumiałem ? :

Obrazek
Kupię stalowe 17"
"Po pierwszym zakręcie wiesz, że nie ma takiej siły, która wyciągnęłaby cię z tego auta. Po drugim masz nadzieję, że świat o tobie zapomni. Na jakiś miesiąc. Po trzecim jest już wszystko jedno, bo o świecie zapominasz ty."

ODPOWIEDZ