ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
auto jeździ normalnie, ale rano po dopaleniu pojawił się napis ILL na liczniku kilometrów i zgasł, wczorajpo zatankowaniu i powrocie do domu jak zaparkowałem auto i przegazowałem to w momencie opadania obrotów słychać było metaliczne brzmienie na koncu, niewiem skad pochodzi dzwiek.
czy uszkodzę sondę lub silnik?
czy uszkodzę sondę lub silnik?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
Na pewno wyżej oktanowa beznyna nie zaszkodzi niczemu.
ILL to nie jest czasem od illumination? Jakis poziom jasnosci podświetlenia, czy coś?
ILL to nie jest czasem od illumination? Jakis poziom jasnosci podświetlenia, czy coś?

- koziolek
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Forester XT 2.5
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
Raczej powinno takie paliwko bardziej smakować ale...
ill to po anglijsku chory
ill to po anglijsku chory

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
a niby dlaczego 98 ma bardziej smakowć do 138 KM SOHC, który fabrycznie "wystrojony" jest na PB95 ?koziolek pisze:Raczej powinno takie paliwko bardziej smakować ale...
napis ILL -Illumination brightness control - pojawia się jeżeli dokonujesz regulacji jasności oświetlenia deski, rerulacja jest 6 stopniowa od 0 do 5, działa przy włączonych świałach i dokonuje się jej "pokrętełkiem" z lewej strony deski, tuż obok wyboru lusterek L-R.alcyone pisze: napis ILL na liczniku kilometrów i zgasł, wczorajpo zatankowaniu i powrocie do domu jak zaparkowałem auto i przegazowałem to w momencie opadania obrotów słychać było metaliczne brzmienie na koncu, niewiem skad pochodzi dzwiek.
oczywiście ILL nie ma wpływu na metaliczne dzwięki wydostające się z auta

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Odp: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
Swego czasu byla taka panika na forum(ach) ze jak komus sie stop przepalal to wrozyli panweki. Takze nie wiem 

- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
Alan, Alan, Alan!, ale niektórym się to sprawdzało 

ok a jaka jest zależnośc między oktanwością paliwa a lepkoscią oleju silnikowego wzgledem spalania stukowego i oszczeszania silnika , wiem ze zamulanie szzkodzi ,
5w30 a 95 pb i 98pb i wyzsze pb w aucie sohc non turbo
10w60 a 95 pb i 98pb i wyzsze pb w aucie sohc non turbo
i skladem oleju
np. HTHS, TBN itd)
ten ill sam się zapalił i zgasł, nic nie ruszalem wiec dziwne,
skoro wystrojony na 95pb to jak zaleje ponad 100pb to co sie stanie?
5w30 a 95 pb i 98pb i wyzsze pb w aucie sohc non turbo
10w60 a 95 pb i 98pb i wyzsze pb w aucie sohc non turbo
i skladem oleju
np. HTHS, TBN itd)
ten ill sam się zapalił i zgasł, nic nie ruszalem wiec dziwne,
skoro wystrojony na 95pb to jak zaleje ponad 100pb to co sie stanie?
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
Paliwa 99+ to inna bajka niż zwykła 98. W paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 Do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu.alcyone pisze:skoro wystrojony na 95pb to jak zaleje ponad 100pb to co sie stanie?
Zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnej mieszanki.W ostatecznym rozrachunku zwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc, czego nie uzyskamy na zwykłym paliwie PB98 w aucie "wystrojonym" na PB95
Tankując paliwo o wyższej liczbie oktanowej, powodujemy, że mniej chętnie się ono spala w silniku, a co za tym idzie, traci on na mocy. Mowa oczywiście o zwykłych paliwach PB98 I PB95alcyone pisze:ok a jaka jest zależnośc między oktanwością paliwa a lepkoscią oleju silnikowego wzgledem spalania stukowego i oszczeszania silnika , wiem ze zamulanie szzkodzi ,
* Każda benzyna dostępna na stacjach charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami. Pierwsza to wartość opałowa (energetyczna), a więc ilość energii, jaką uzyskuje się w procesie spalenia określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów, odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe.
Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej.
Benzyna zaraz po procesie rafinacji charakteryzujesię niską liczbą oktanową - w granicach 70. Dopiero później, w trakcie uszlachetniania, oktanowość jest podnoszona przez zastosowanie specjalnych dodatków paliwowych, którymi są najczęściej węglowodory o wysokiej oktanowości. W zależności od proporcji mieszanki otrzymuje się finalny produkt o zadanej liczbie oktanów, który następnie trafia na stacje benzynowe.
Paliwo o wyższej liczbie oktanowej spala się z zasady wolniej od paliwa, które ma tę liczbę mniejszą. Idąc dalej, paliwo, które spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc.
* - na podst. WRC Magazyn
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re:
alcyone pisze:ok a jaka jest zależnośc między oktanwością paliwa a lepkoscią oleju silnikowego
Żadna. Cos jak z tym wiatrakiem i piernikiem

Wartość wymaganej liczby oktanowej wynika z konstrukcji silnika (np stopień sprężania, kształt komory spalania itp, itd) i parametrów pracy silnika którymi steruje oprogramowanie.
Wymagana lepkość oleju (oraz inne jego parametry) zależy też od konstrukcji silnika, ale inne jego cechy są tu istotne, oraz stylu jazdy użytkownika i warynków eksploatacji samochodu.
Jedno z drugim nie ma żadnej bezpośredniej zależności.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re:
alcyone pisze:mhm
czyli łagodniej to mniejsze zużycie mechaniczne silnika tak?i brak syfu w oleju?
Silnik jest zaprojektowany do pracy w pewnym zakresie obrotów i używając ich jest ok. Oczywiście, że bardzo agresywna eksploatacja, typu na każdym biegu do odcinki, skróci mocno życie silnikowi, ale tak samo częste przeciążania silnika przy próbach przyspieszania z za małych obrotów, jest dla niego zabójcze (jest to destrukcyjne dla układu korbowego).
O zamulaniu ruchu i wk.... innych kierowców już w tym drugim przypadku nie wspomnę

Jeździć normalnie i się nie przejmować.
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
odp. mnie nie zwaliła z nóg,
więc jeszcze raz
codziennie rano mam odcinek 20km tam rano i 20 km powrót wieczorem, oba bez korków ale tez nie autostrada , czy silnikowi się coś stanie , jeżeli przy 4400 obrotach na min,czyli makx moment obrotowy,, zmieniam mu biegi, ale raczej od dwójki w zwyż, myslalem ze to paliwo vpower racing albo 98 jakoś pomaga nie skracać życia silnika który ma ponad 300,000 tys najechane, ale skoro tak t prosze ok. bede jezdzil do 3500 i lał 95, plus jakis 5w30 ecoenergy conserving, i jeszcze mu kupię zielone opo
ny
żartuję,
więc chodzi mi tylko o jakość paliwa względem starego silnika i czy mapa wytrzyma 99pb plus tlen i dodatki
no chyba że katalizator od tego pada lub sonda lambda lub mapa silnika nie ogarnia to moze ktos cos wie
więc jeszcze raz
codziennie rano mam odcinek 20km tam rano i 20 km powrót wieczorem, oba bez korków ale tez nie autostrada , czy silnikowi się coś stanie , jeżeli przy 4400 obrotach na min,czyli makx moment obrotowy,, zmieniam mu biegi, ale raczej od dwójki w zwyż, myslalem ze to paliwo vpower racing albo 98 jakoś pomaga nie skracać życia silnika który ma ponad 300,000 tys najechane, ale skoro tak t prosze ok. bede jezdzil do 3500 i lał 95, plus jakis 5w30 ecoenergy conserving, i jeszcze mu kupię zielone opo

żartuję,
więc chodzi mi tylko o jakość paliwa względem starego silnika i czy mapa wytrzyma 99pb plus tlen i dodatki
no chyba że katalizator od tego pada lub sonda lambda lub mapa silnika nie ogarnia to moze ktos cos wie
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
Lepiej się zastanów czy wytrzyma to twój portfel. Lanie paliwa niedostosowanego do silnika niczego nie poprawi, może zwiększyć zużycie (98 jest mniej kaloryczna niż 95), a jedynie więcej kosztuje.alcyone pisze:odp. mnie nie zwaliła z nóg,
więc chodzi mi tylko o jakość paliwa względem starego silnika i czy mapa wytrzyma 99pb plus tlen i dodatki
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
99+=ta sama jakość paliwa, temat zaknięty,
od początku mi niechodzilo o spalanie ,przyspieszenie, tylko o jakość, w końcu wybrałem subaru
od początku mi niechodzilo o spalanie ,przyspieszenie, tylko o jakość, w końcu wybrałem subaru

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
Problem w tym, że chyba kompletnie nie zdajesz sobie sprawy, co oznaczają te oktany przy paliwie i te 0w30, 5w40 itp przy oleju.alcyone pisze:99+=ta sama jakość paliwa, temat zaknięty,
od początku mi niechodzilo o spalanie ,przyspieszenie, tylko o jakość, w końcu wybrałem subaru
To nie są oznaczenia jakości! Paliwo 98 oktan nie jest ani lepsze, ani gorsze od 95. Tak samo z olejami, to że olej ma wyższą liczbę po tym "w" nie znaczy że jest lepszy. I odwrotnie.
Nie, nie wytrzyma. Mapa podrze się na kawałki, paliwo na skutek wadliwych parametrów pracy zamieni się w antymaterię i silnik ulegnie anihilacji.alcyone pisze:więc chodzi mi tylko o jakość paliwa względem starego silnika i czy mapa wytrzyma 99pb plus tlen i dodatki

A tak serio, to na wszystkie swoje pytanie już otrzymałeś odpowiedź wcześniej w tym wątku.

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
tak a podobno silniki z mapami na 95 to na racingu mają wiecej koni i nm
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
przeciez to wyszlo w tej gazecie z tym fiatem cincuecento
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
No, raczej nie będzie łatwo - taka karmaalcyone pisze: sie poddaje wiecej sie nie dowiem

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
O Jezu...
Po co ja tu wchodziłem...

Po co ja tu wchodziłem...

Death ain't nothin' but a heartbeat away...
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
Co się martwisz? Przecież za wejście nic się nie płaci. 

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
byl taki test z tym siecento ze mial wiecej koni i momentu na 99racing i co?
Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
No wiesz, hmmm, były też testy z magnetyzerami 

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13
chodzi ra zej o to, kto mnie zapłaci... Za szkody moralne...maf1 pisze:Co się martwisz? Przecież za wejście nic się nie płaci.

Death ain't nothin' but a heartbeat away...