Strona 1 z 2

ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 2 lip 2012, o 10:29
autor: alcyone
auto jeździ normalnie, ale rano po dopaleniu pojawił się napis ILL na liczniku kilometrów i zgasł, wczorajpo zatankowaniu i powrocie do domu jak zaparkowałem auto i przegazowałem to w momencie opadania obrotów słychać było metaliczne brzmienie na koncu, niewiem skad pochodzi dzwiek.
czy uszkodzę sondę lub silnik?

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 2 lip 2012, o 10:53
autor: jarmaj
Na pewno wyżej oktanowa beznyna nie zaszkodzi niczemu.

ILL to nie jest czasem od illumination? Jakis poziom jasnosci podświetlenia, czy coś? ;-)

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 2 lip 2012, o 19:51
autor: koziolek
Raczej powinno takie paliwko bardziej smakować ale...
ill to po anglijsku chory :-)

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 2 lip 2012, o 20:34
autor: okeyten
koziolek pisze:Raczej powinno takie paliwko bardziej smakować ale...
a niby dlaczego 98 ma bardziej smakowć do 138 KM SOHC, który fabrycznie "wystrojony" jest na PB95 ?
alcyone pisze: napis ILL na liczniku kilometrów i zgasł, wczorajpo zatankowaniu i powrocie do domu jak zaparkowałem auto i przegazowałem to w momencie opadania obrotów słychać było metaliczne brzmienie na koncu, niewiem skad pochodzi dzwiek.
napis ILL -Illumination brightness control - pojawia się jeżeli dokonujesz regulacji jasności oświetlenia deski, rerulacja jest 6 stopniowa od 0 do 5, działa przy włączonych świałach i dokonuje się jej "pokrętełkiem" z lewej strony deski, tuż obok wyboru lusterek L-R.

oczywiście ILL nie ma wpływu na metaliczne dzwięki wydostające się z auta :thumb:

Odp: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 2 lip 2012, o 22:49
autor: Alan, Alan, Alan!
Swego czasu byla taka panika na forum(ach) ze jak komus sie stop przepalal to wrozyli panweki. Takze nie wiem ;-)

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 2 lip 2012, o 23:29
autor: pablonas
Alan, Alan, Alan!, ale niektórym się to sprawdzało :lol:

: 3 lip 2012, o 08:32
autor: alcyone
ok a jaka jest zależnośc między oktanwością paliwa a lepkoscią oleju silnikowego wzgledem spalania stukowego i oszczeszania silnika , wiem ze zamulanie szzkodzi ,

5w30 a 95 pb i 98pb i wyzsze pb w aucie sohc non turbo

10w60 a 95 pb i 98pb i wyzsze pb w aucie sohc non turbo

i skladem oleju

np. HTHS, TBN itd)

ten ill sam się zapalił i zgasł, nic nie ruszalem wiec dziwne,

skoro wystrojony na 95pb to jak zaleje ponad 100pb to co sie stanie?

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 3 lip 2012, o 08:47
autor: okeyten
alcyone pisze:skoro wystrojony na 95pb to jak zaleje ponad 100pb to co sie stanie?
Paliwa 99+ to inna bajka niż zwykła 98. W paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 Do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu.
Zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnej mieszanki.W ostatecznym rozrachunku zwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc, czego nie uzyskamy na zwykłym paliwie PB98 w aucie "wystrojonym" na PB95
alcyone pisze:ok a jaka jest zależnośc między oktanwością paliwa a lepkoscią oleju silnikowego wzgledem spalania stukowego i oszczeszania silnika , wiem ze zamulanie szzkodzi ,
Tankując paliwo o wyższej liczbie oktanowej, powodujemy, że mniej chętnie się ono spala w silniku, a co za tym idzie, traci on na mocy. Mowa oczywiście o zwykłych paliwach PB98 I PB95

* Każda benzyna dostępna na stacjach charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami. Pierwsza to wartość opałowa (energetyczna), a więc ilość energii, jaką uzyskuje się w procesie spalenia określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów, odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe.
Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej.
Benzyna zaraz po procesie rafinacji charakteryzujesię niską liczbą oktanową - w granicach 70. Dopiero później, w trakcie uszlachetniania, oktanowość jest podnoszona przez zastosowanie specjalnych dodatków paliwowych, którymi są najczęściej węglowodory o wysokiej oktanowości. W zależności od proporcji mieszanki otrzymuje się finalny produkt o zadanej liczbie oktanów, który następnie trafia na stacje benzynowe.
Paliwo o wyższej liczbie oktanowej spala się z zasady wolniej od paliwa, które ma tę liczbę mniejszą. Idąc dalej, paliwo, które spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc.

* - na podst. WRC Magazyn

Re:

: 3 lip 2012, o 09:41
autor: jarmaj
alcyone pisze:ok a jaka jest zależnośc między oktanwością paliwa a lepkoscią oleju silnikowego

Żadna. Cos jak z tym wiatrakiem i piernikiem ;-)



Wartość wymaganej liczby oktanowej wynika z konstrukcji silnika (np stopień sprężania, kształt komory spalania itp, itd) i parametrów pracy silnika którymi steruje oprogramowanie.


Wymagana lepkość oleju (oraz inne jego parametry) zależy też od konstrukcji silnika, ale inne jego cechy są tu istotne, oraz stylu jazdy użytkownika i warynków eksploatacji samochodu.


Jedno z drugim nie ma żadnej bezpośredniej zależności.

: 3 lip 2012, o 16:36
autor: alcyone
mhm

czyli łagodniej to mniejsze zużycie mechaniczne silnika tak?i brak syfu w oleju?

Re:

: 3 lip 2012, o 18:28
autor: jarmaj
alcyone pisze:mhm

czyli łagodniej to mniejsze zużycie mechaniczne silnika tak?i brak syfu w oleju?

Silnik jest zaprojektowany do pracy w pewnym zakresie obrotów i używając ich jest ok. Oczywiście, że bardzo agresywna eksploatacja, typu na każdym biegu do odcinki, skróci mocno życie silnikowi, ale tak samo częste przeciążania silnika przy próbach przyspieszania z za małych obrotów, jest dla niego zabójcze (jest to destrukcyjne dla układu korbowego).

O zamulaniu ruchu i wk.... innych kierowców już w tym drugim przypadku nie wspomnę ;-)


Jeździć normalnie i się nie przejmować.

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 07:33
autor: alcyone
odp. mnie nie zwaliła z nóg,

więc jeszcze raz

codziennie rano mam odcinek 20km tam rano i 20 km powrót wieczorem, oba bez korków ale tez nie autostrada , czy silnikowi się coś stanie , jeżeli przy 4400 obrotach na min,czyli makx moment obrotowy,, zmieniam mu biegi, ale raczej od dwójki w zwyż, myslalem ze to paliwo vpower racing albo 98 jakoś pomaga nie skracać życia silnika który ma ponad 300,000 tys najechane, ale skoro tak t prosze ok. bede jezdzil do 3500 i lał 95, plus jakis 5w30 ecoenergy conserving, i jeszcze mu kupię zielone opo :razz: ny

żartuję,

więc chodzi mi tylko o jakość paliwa względem starego silnika i czy mapa wytrzyma 99pb plus tlen i dodatki


no chyba że katalizator od tego pada lub sonda lambda lub mapa silnika nie ogarnia to moze ktos cos wie

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 13:00
autor: Boombastic
alcyone pisze:odp. mnie nie zwaliła z nóg,
więc chodzi mi tylko o jakość paliwa względem starego silnika i czy mapa wytrzyma 99pb plus tlen i dodatki
Lepiej się zastanów czy wytrzyma to twój portfel. Lanie paliwa niedostosowanego do silnika niczego nie poprawi, może zwiększyć zużycie (98 jest mniej kaloryczna niż 95), a jedynie więcej kosztuje.

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 14:32
autor: alcyone
99+=ta sama jakość paliwa, temat zaknięty,
od początku mi niechodzilo o spalanie ,przyspieszenie, tylko o jakość, w końcu wybrałem subaru :-)

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 16:10
autor: jarmaj
alcyone pisze:99+=ta sama jakość paliwa, temat zaknięty,
od początku mi niechodzilo o spalanie ,przyspieszenie, tylko o jakość, w końcu wybrałem subaru :-)
Problem w tym, że chyba kompletnie nie zdajesz sobie sprawy, co oznaczają te oktany przy paliwie i te 0w30, 5w40 itp przy oleju.

To nie są oznaczenia jakości! Paliwo 98 oktan nie jest ani lepsze, ani gorsze od 95. Tak samo z olejami, to że olej ma wyższą liczbę po tym "w" nie znaczy że jest lepszy. I odwrotnie.



alcyone pisze:więc chodzi mi tylko o jakość paliwa względem starego silnika i czy mapa wytrzyma 99pb plus tlen i dodatki
Nie, nie wytrzyma. Mapa podrze się na kawałki, paliwo na skutek wadliwych parametrów pracy zamieni się w antymaterię i silnik ulegnie anihilacji. :evilgrin:

A tak serio, to na wszystkie swoje pytanie już otrzymałeś odpowiedź wcześniej w tym wątku. ;-)

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 17:10
autor: alcyone
tak a podobno silniki z mapami na 95 to na racingu mają wiecej koni i nm

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 17:16
autor: alcyone
przeciez to wyszlo w tej gazecie z tym fiatem cincuecento

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 17:17
autor: alcyone
ale sie poddaje wiecej sie nie dowiem :wall:

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 17:17
autor: alcyone
tak czy owak dzięki za info na watku

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 20:34
autor: WiS
alcyone pisze: sie poddaje wiecej sie nie dowiem
No, raczej nie będzie łatwo - taka karma 8-)

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 5 lip 2012, o 23:44
autor: Bilex
O Jezu... :o
Po co ja tu wchodziłem... :wall:

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 6 lip 2012, o 13:39
autor: maf1
Co się martwisz? Przecież za wejście nic się nie płaci. :lol:

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 6 lip 2012, o 13:52
autor: alcyone
byl taki test z tym siecento ze mial wiecej koni i momentu na 99racing i co?

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 6 lip 2012, o 14:10
autor: maf1
No wiesz, hmmm, były też testy z magnetyzerami :roll:

Re: ZATANKOWAŁEM PB98 DO WOLNOSSAKA SOHC 2.0 138 KM B13

: 6 lip 2012, o 14:18
autor: Bilex
maf1 pisze:Co się martwisz? Przecież za wejście nic się nie płaci. :lol:
chodzi ra zej o to, kto mnie zapłaci... Za szkody moralne... :-p