Strona 1 z 3

Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:23
autor: mały 5150
Przymierzam się powoli do tego momentu żeby dłubnąć swojego WRX'a. Nie bardzo wiem co można zrobić z serią 2,5 żeby nie spsuć. Poczytałem trochę o remapie u nas na forum ale wszędzie zaczyna się awantura i epitety i nie chce mi się dalej czytać próbując wyłowić coś sensownego :roll:
Interesuje mnie sensowny remap jak dla tego typu silnika i jakieś wskazówki krok po kroku co powinienem kupić. Trochę już wiem ale chcę to sobie usystematyzować i zacząć zbierać części. Chętnie posłucham zarówno fachowców jak i tych, którzy już może zrobili remap w WRX'ie 2,5 8-)

P.S. Jak będziecie się kłócić to jak bonie dydy poproszę Alana żeby wyp...ł ten wątek w kosmos :evilgrin:

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:31
autor: jarmaj
Tu nie ma co zgadywać, skontaktuj się z 4t w Katowicach i pogadaj z Łukaszem (pewnie Azrael pomoże w kontaktach ;-) ). Lepszego, bardziej dopasowanego do Twoich potrzeb i sposobu użytkowania auta programu chyba nikt Ci nie zrobi.

Tyle że z ryzykiem trzeba się liczyć, to jest 2.5....
Chyba, że liczysz się z koniecznością podłubania trochę w bebechach silnika ;-)

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:34
autor: esilon
wydech trzeba kupic wczesniej i to jest jakieś tam zagadnienie

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:35
autor: mały 5150
jarmaj pisze: Chyba, że liczysz się z koniecznością podłubania trochę w bebechach silnika ;-)
jarmaj, niewykluczone, bo i tak prawdopodobnie potrzebne będą wzmocnione szpilki, nie wiem :roll:

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:36
autor: mały 5150
esilon, wydech wiem, pompa też ale zmienić turbo czy zostawić seryjne :roll:

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:39
autor: esilon
mały 5150, ja to po tych wszystkich lekturach( tez się remapem 2,5T interesuję :evilgrin: ) wiem jedno, limitem jest skrzynia biegów a do tego punktu ponoc seryjna turbina wystarczająca

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:40
autor: jarmaj
mały 5150 pisze: jarmaj, niewykluczone, bo i tak prawdopodobnie potrzebne będą wzmocnione szpilki, nie wiem :roll:
Wiesz, gdybyś tylko czasem chciał polansować sie spod świateł i odwinąć sobie do następnych, albo wyprzedzić kogoś na trasie, to pól biedy. Ale z tego co kojarzę, to upalasz na jakichś Ułężach, Kielcach itp.

Lepiej zrobić teraz silnik, niż potem go naprawiać. Będzie taniej. Chociaż nie tanio.


Czy ktoś już napisał, zmień na STi? :razz:

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:49
autor: esilon
jarmaj pisze: Będzie taniej. Chociaż nie tanio.

a budżet na: wydech, pompę, remap, "zrobienie silnika" trzeba rezerwować w okolicach 20kpln ( na starej turbinie)

i dalej jest "długa" maglownica, kiepskie fotele no i czekoladowa skrzynia................ czyli taniej zmienic na STi :-)

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:51
autor: mały 5150
jarmaj pisze: Ale z tego co kojarzę, to upalasz na jakichś Ułężach, Kielcach itp.
Łee, 2-3 razy do roku i raczej nie nazwałbym tego upalaniem, szkoda mi go zawsze :oops:
jarmaj pisze: Lepiej zrobić teraz silnik, niż potem go naprawiać. Będzie taniej. Chociaż nie tanio.
jarmaj, ok zgadzam się, tylko co ja mam w tym silniku zrobić żeby było w miarę i żebym obierków nie jadł przez następny rok?
jarmaj pisze: Czy ktoś już napisał, zmień na STi? :razz:
Wszyscy, tysiące razy :mrgreen:

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:57
autor: Kruszyn
mały 5150, szkoda fajnego auta, Kup gt pogrzeb i katuj go na torze. Wpakujesz się w zbrojenie i ciągle Ci będzie mało, kasy utopisz a i tak STi będzie objeżdżać zło .

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 22:57
autor: jarmaj
mały 5150 pisze:tylko co ja mam w tym silniku zrobić żeby było w miarę i żebym obierków nie jadł przez następny rok?
To zagadnij u źródła, co se tu będziemy teoretyzować.

Pogadaj z 4t, z Carfitem, z Kocarem. Wybierz zakres modów który Cię interesuje i na który masz kasę i do roboty. ;-)


EDIT

Kruszyn tak ogólnie to ma rację ;-)

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 23:09
autor: Azrael
Kruszyn, a gdzie to dobre GT znaleźć? W muzeum?

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 23:11
autor: jarmaj
Azrael, jak chcesz modzić, to w sumie bez znaczenia czy dobre. I tak wszystko trzeba zrobić. Że kosztuje krocie? Taka natura takiej zabawy ;-)

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 23:19
autor: esilon
Kruszyn pisze: kasy utopisz a i tak STi będzie objeżdżać zło
ale to chyba nie o to chodzi w tym konkretnym przypadku

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 23:20
autor: Azrael
jarmaj, no ale fajnie by mieć jakąs bazę żeby buta nie była pognita i pokrzywiona itp. Z resztą nie posądzam Małego o aż takie ambicje żeby wybudować auto od zera. Mały powinien zmienić na STI zamiast modzić WRXa ale go do tego nie przekonasz raczej.

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 23:20
autor: barbie
mały 5150, ja tam się nie znam, ale powiem Ci że pojeździj se tydzień golfem. Potem będziesz znowu przez rok sikał wsiadając do WRX ;-)

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 23:26
autor: Alan, Alan, Alan!
Kruszyn pisze: mały 5150, szkoda fajnego auta, Kup gt pogrzeb i katuj go na torze. Wpakujesz się w zbrojenie i ciągle Ci będzie mało, kasy utopisz a i tak STi będzie objeżdżać zło .
GT:
20+ kpln
10 kpln remont (prawdopodobny, bo to stare auta)
5 bo gumki, bo hebelki, bo końcówki drążka latają
+ewentualnie graty do remapu,
+ubezpieczenia
i w przypadku Małego - zawsze znajdzie coś do roboty, bo lubi mieć auto w fajnym stanie.

Sugerujesz, że remap za ~7kpln (+ewentualne szpilki) jest droższy? ;-)

No i GT będzie na 3 razy do roku na torze. A Mały chce codzienne auto mocniejsze, więc zaraz dołoży i do niego ;-)

Sam rozważałem GT + diesel, ale Wiśnia w każdym przypadku będzie tańsza, nawet jeżeli kilka razy się przejadę do Bielawki za dwa baki 98. ;-)

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 23:28
autor: jarmaj
Azrael pisze:Mały powinien zmienić na STI zamiast modzić WRXa ale go do tego nie przekonasz raczej.
Dokładnie tak napisałem trochę powyżej. ;-)

WRX to świetne auto, ale jak komuś zaczyna być mało, to tylko jedna droga ma sens.


No chyba, że nie da się auta sprzedać za cholerę - to można zrobić mocno nieopłacalną konwersję WRX'a na kompletne STi. ;-)

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 23:34
autor: Kruszyn
Alan, Alan, Alan! pisze: Sugerujesz, że remap za ~7kpln (+ewentualne szpilki) jest droższy? ;-)
sugerujesz ,że 7 kpln wystarczy ??

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 23 lip 2012, o 23:38
autor: Konto usunięte
barbie pisze: mały 5150, ja tam się nie znam, ale powiem Ci że pojeździj se tydzień golfem. Potem będziesz znowu przez rok sikał wsiadając do WRX

:thumb: :thumb: :thumb:

Ja mogę mu pożyczyć Hyundaia żony :mrgreen:

mały 5150, ja sobie myślę tak: żeby zrobić remap na w miarę seryjnym WRXie, to wiele go nie dłubniesz. Więc zaczniesz go patroszyć i mapować w górę. I jeszcze trochę. I jeszcze trochę. Chyba, że się w którymś momencie zatrzymasz, ale nie wydaje mi się. I w którymś momencie okaże się, że władujesz tyle kasy, że kupiłbyś STi i jeszcze z KonSTi na Hawaje pojechał, a dalej masz WRXa.

W każdym razie na pewno będziesz miał kupę zabawy, i jeśli tylko o to chodzi, to rób ze Złem co chcesz.

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 24 lip 2012, o 00:16
autor: esilon
no i widzisz maly, bardzoo blisko jest wniosek :nie zawracaj dupy tylko kup se evo

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 24 lip 2012, o 01:25
autor: danikl
Alan, Alan, Alan! pisze:

Sam rozważałem GT + diesel
Uważam, że to jest najlepsza opcja. Oczywiście nie musi to być koniecznie Diesel (choć ja akurat nie narzekam). Dupowóz do codziennej jazdy (koszty paliwa, funkcjonalność wnętrza,komfort jazdy) i zabawka, która nawet jeśli się zepsuje, rozbije nie powoduje paraliżu codziennego życia. Jesli jest kasa to naprawiamy i jedziemy dalej, jesli nie ma stoi i czeka na lepsze czasy. Paradoksalnie to może być nawet tańsze w utrzymaniu niż codzienne jeżdźenie WRX, STI. Jeszcze jedna sprawa - nie dostaję ataków szału w przypadku otarć, wgnieceń, stłuczek. Na GT-eku mam parę śladów po nadmiernie rozbujanej fantazji i zaufaniu do własnych możliwości. Zostały jako przestroga i przypominają mi, że do Colina jeszcze troche brakuje ;-) .

Z drugiej strony mały pierdol wszystkie porady i rób to co czujesz :mrgreen:

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 24 lip 2012, o 01:43
autor: Alan, Alan, Alan!
danikl pisze: Paradoksalnie to może być nawet tańsze w utrzymaniu niż codzienne jeżdźenie WRX, STI.
liczyłem. Nie jest w moim przypadku i raczej nie będzie ;-)

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 24 lip 2012, o 02:10
autor: danikl
Alan, Alan, Alan!, oczywiście wszystko zależy od przebiegów rocznych. Kiedyś liczyłem, że przy moich przebiegach dieslem przez 3 lata prawie zaoszczedziłem na GT-eka w porównamiu do H6, które pierwotnie chciałem kupić. W sumie sie cieszę, że nie kupiłem bo pewnie nie miałbym teraz tej fajnej zabawki, a H6 tez jakoś zajebistą zabawką nie jest ;-) . Celowo pomijam koszty utrzymania bo w moim przypadku był to zakup nowego auta (wprawdzie rocznikowo do tyłu) i koszty serwisu są podobne, a że diesel wbrew panującej opinii mi sie nie rozsypał więc nie mam co narzekać :-)

Re: Remap ZŁA - WRX MY07

: 24 lip 2012, o 07:00
autor: Konto usunięte
barbie pisze:mały 5150, ja tam się nie znam, ale powiem Ci że pojeździj se tydzień golfem. Potem będziesz znowu przez rok sikał wsiadając do WRX ;-)
Święte słowa :thumb: