Strona 1 z 1

ISR w nowych subarakach

: 19 sie 2008, o 15:20
autor: Konto usunięte
A mię natchnęło, bo kumpel był dziś w jednym z salonów warszawskich. I handlowiec prawie go przekonał, że ISR wysyła sygnał GPS przez satelitę. Myślę sobie - co za cuda montują teraz w subarakach...

A to takie cuda...
http://www.autocentrum.pl/go/338__Intel ... 09406.html

Czy ktoś ma w aucie?

Re: ISR w nowych subarakach

: 19 sie 2008, o 16:11
autor: Gal
Ten tekst to taki marketingowy bełkot ;-)
"wyjątkowo precyzyjnym, dzięki użyciu w systemie najsprawniejszych, pracujących w technologii SiRF III, odbiorników GPS"
"określanie lokalizacji (pozycji geograficznej) z maksymalnym błędem nie przekraczającym 10 m;"
(obie informacje nieprawdziwe, ale napisane tak, by "coś" prawdy w tym było - najłagodniejsza interpretacja tego, co wyżej napisane, to "facet nie wie o czym pisze" 8-) )

Jak sądzę, wysyła sygnał po GPRS albo SMS-em. :lol:

Czy tam przypadkiem jakiegoś abonamentu nie ma...? :mrgreen:

Re: ISR w nowych subarakach

: 19 sie 2008, o 20:25
autor: rrosiak
Gal pisze: Jak sądzę, wysyła sygnał po GPRS albo SMS-em.
To akurat na początku napisali
"Informacja z pojazdu przesyłana jest dzięki usługom sieci GSM – Orange"
Gal pisze: "wyjątkowo precyzyjnym, dzięki użyciu w systemie najsprawniejszych, pracujących w technologii SiRF III, odbiorników GPS"
"określanie lokalizacji (pozycji geograficznej) z maksymalnym błędem nie przekraczającym 10 m;"
(obie informacje nieprawdziwe, ale napisane tak, by "coś" prawdy w tym było - najłagodniejsza interpretacja tego, co wyżej napisane, to "facet nie wie o czym pisze" )
A jakie są fakty :?:

Re: ISR w nowych subarakach

: 19 sie 2008, o 22:24
autor: Gal
rrosiak pisze: A jakie są fakty
1. SiRF Star III nie jest "wyjątkowo precyzyjny", a wręcz przeciwnie - jest wyjątkowo nieprecyzyjny, ale ma tę zaletę, że określa przybliżoną pozycję w warunkach skrajnie niekorzystnych (na podstawie sygnałów odbitych) - czego nie potrafi antena klasyczna. Ponadto, trudno nazwać go "najsprawniejszym" skoro to samo robi chip MTK albo Bravo. SS III jest na pewno najstarszym z nich.
Prawdą jest, że w sytuacji złej widoczności satelitów, SSIII wyznaczy "jakąś" pozycję, a antena klasyczna nie wyznaczy żadnej.
2. "Maksymalny błąd pozycji" jest równy brakowi pozycji - wszystko zależy od widoczności satelitów. W "danych" warunkach, GPS może
- nie mieć pozycji w ogóle
- mieć dokładność 100m
- mieć dokładność 1m (czysta teoria}
Uczciwym stwierdzeniem więc, byłoby "może osiągnąć w warunkach optymalnych dokładność poniżej 10m promienia"
Prawdą jest, że w optymalnych warunkach, błąd pozycji nie powinien przekraczać promienia 30ft (czyli ok. 10m.), ale nie ma to związku z SSIII, a z samym systemem GPS.

Re: ISR w nowych subarakach

: 19 sie 2008, o 22:31
autor: rrosiak
Gal pisze:
rrosiak pisze: A jakie są fakty
1. SiRF Star III nie jest "wyjątkowo precyzyjny", a wręcz przeciwnie - jest wyjątkowo nieprecyzyjny, ale ma tę zaletę, że określa przybliżoną pozycję w warunkach skrajnie niekorzystnych (na podstawie sygnałów odbitych) - czego nie potrafi antena klasyczna. Ponadto, trudno nazwać go "najsprawniejszym" skoro to samo robi chip MTK albo Bravo. SS III jest na pewno najstarszym z nich.
Prawdą jest, że w sytuacji złej widoczności satelitów, SSIII wyznaczy "jakąś" pozycję, a antena klasyczna nie wyznaczy żadnej.
2. "Maksymalny błąd pozycji" jest równy brakowi pozycji - wszystko zależy od widoczności satelitów. W "danych" warunkach, GPS może
- nie mieć pozycji w ogóle
- mieć dokładność 100m
- mieć dokładność 1m (czysta teoria}
Uczciwym stwierdzeniem więc, byłoby "może osiągnąć w warunkach optymalnych dokładność poniżej 10m promienia"
Prawdą jest, że w optymalnych warunkach, błąd pozycji nie powinien przekraczać promienia 30ft (czyli ok. 10m.), ale nie ma to związku z SSIII, a z samym systemem GPS.
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie myślałeś o jakimś doktoracie z technologii GPS :?: ;-)

Re: ISR w nowych subarakach

: 20 sie 2008, o 15:30
autor: marcyś
Czy ktoś ma w aucie?

ma.

Co prawda wszędzie piszą o namierzaniu za pomocą SIRFa i GPS, ale po odgłosach z auta - a dokładniej trzeszczeniu w głośnikach takim samym jak przy szalejącej komórce (nawet gdy takiej nie ma w aucie) stawiam raczej na namierzanie za pomocą sieci Orendża.

Z drugiej strony nie ma się co podniecać dokładnością lokalizacji, w razie wypadku czy poszukiwań auta, stumetrowy promień z zapasem pozwala na znalezienie w okolicy ofiar, czy ukrywanego subaraczka.

Co innego pewnie z sygnałem awaryjnym, obstawiałbym przesłanie tradycyjnym małoawaryjnym SMSem, ale nigdzie nie uświadczysz zbyt wielu szczegółów...

Re: ISR w nowych subarakach

: 20 sie 2008, o 15:51
autor: gregski
a co bedzie, jak subaraka zapakuja do kontenera ze stali ?

Re: ISR w nowych subarakach

: 20 sie 2008, o 18:40
autor: Tasior_Miedziak
gregski pisze:a co bedzie, jak subaraka zapakuja do kontenera ze stali ?
Bedzie po robocie. Na to nie ma mocnych. Klatka faradaya skutecznie wytlumi wszystko. Sygnal GPS, GSM, radiowy, itd.

Re: ISR w nowych subarakach

: 20 sie 2008, o 18:48
autor: Azrael
Gal pisze: - mieć dokładność 1m (czysta teoria}



Są systemy uzbrojenia sterowane GPS, więc musza chyba byc ultra dokładne? Czy może to rzeczywiscie granica możliwości?

Re: ISR w nowych subarakach

: 20 sie 2008, o 19:22
autor: So What!
Azrael, z tego, co czytałem to GPS dla systemów uzbrojenia ma większą dokładność od cywilnego. Udostępnili technologię cywilom tyle, że w gorszej, mniej dokładnej, wersji.

Re: ISR w nowych subarakach

: 20 sie 2008, o 19:33
autor: Azrael
AFAIR kilka lat temu odblokowali tę "wojskową" dokładność, ale nie wiem naile to rpawda i czy mam kompletne informacje, ale Gal napewno wie.

Są np. wersje niektórych rakiet przeciwpancernych naprowadzane GPS (np. do niszczenia bunkrów).

Re: ISR w nowych subarakach

: 20 sie 2008, o 19:39
autor: So What!
Azrael, odblokowali, ale chyba nie w pełni. Rzeczywiście Gal powinien wiedzieć najlepiej.

Re: ISR w nowych subarakach

: 20 sie 2008, o 20:59
autor: Gal
Azrael pisze:
Gal pisze: - mieć dokładność 1m (czysta teoria}



Są systemy uzbrojenia sterowane GPS, więc musza chyba byc ultra dokładne? Czy może to rzeczywiscie granica możliwości?
Nie wiem :mrgreen:
GPS to dla mnie rodzaj hobby - jednego z wielu. Absolutnie nie jestem ekspertem.
Z tego, co wiem, to "cywilny" GPS ma dokładność rzędu paru metrów (w idealnych warunkach). GPSy geodezyjne mogą mieć dokładność centymetrową, być może nawet milimetrową teraz, ale jest to osiągane a pomocą sprzętu kosztującego więcej niż samochód i ustawianego w danej pozycji na dzień. Potem, wyznaczając rodzaj "średniej" z setek tysięcy zliczonych podczas dnia pozycji, jest w stanie określić ją z taką precyzją.
Mimo, że amerykanie "uprecyzyjnili" cywilny GPS (chyba w 2000 roku), to nikt nie jest w stanie powiedzieć, jakie są prawdziwe różnice między rzeczywistą sprawnością wojskową a cywilną tego systemu.
To wiedzą tylko ci, którzy w tym siedzą. A oni nie dzielą się informacjami... 8-)
1m to czysta teoria w cywilnych GPSach.