Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
neef
0 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: 205 gti/Forester MY03 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 3 wrz 2012, o 11:29

Witam,

Mój forek (MY03) od jakiegoś tygodnia zaczął lekko szarpać zaraz po odpaleniu (po chwili jazdy, przejechaniu paru km ten objaw zanika).
Wygląda to tak jakby się dławił nie mogąc wejść na wyższe obroty.
Dziś moja lepsza połówka poinformowała mnie, że zapaliła jej się 'pomarańczowa kontrolka na obrotomierzu' w drodze do pracy.

Czy ktoś się orientuje co może być przyczyną takiego zachowania?
I gdzie można podjechać we Wrocławiu, by ktoś kumaty się podpiął do niego i powiedział co go boli?


Pozdrawiam



12fasola12
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester '98 2.0 122KM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 3 wrz 2012, o 15:12

Do RM-AUTO pewnie nie pojedziesz, ale oni mają SSM i mogą odczytać Ci błąd(-y).

KamilP
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wars i Sawa
Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 3 wrz 2012, o 15:43

regulowales zawory?

neef
0 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: 205 gti/Forester MY03 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 3 wrz 2012, o 15:46

Nie regulowałem, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo, żebym regulował :)

Jest to standardowa operacja po iluś tam kilometrach? czy dopiero jak coś się dzieje?

KamilP
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wars i Sawa
Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 3 wrz 2012, o 16:57

ponoc co ok. 100000, ale przedzwon do serwisu Subaru, opisz co sie dzieje i zaptaj ile bedzie kosztowala naprawa. Na Bajecznej napewno udziela Ci informacji.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 3 wrz 2012, o 19:05

Jak jest z Wrocławia to jednak ma bliżej Dzierżoniów albo Katowice ;)

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 3 wrz 2012, o 20:23

Od kiedy do aut powyżej MY98 jest potrzebny SSM? Myślałem, że to idzie po KKLu...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 3 wrz 2012, o 21:03

Jeżeli ma tzw. ekologię w kolektorach dolotowych, to może być to...
Miałem tak w forku '07.
Demontaż i mycie tego syfu, który się tam osadził.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 3 wrz 2012, o 22:18

FUX, to może być ze 30 różnych rzeczy, myślę że tyle bym naliczył. Trzeba podpiąć, spojrzeć pod maskę i zdiagnozować, gdybanie przez internet jest kompletną stratą czasu.

siewcu pisze: Od kiedy do aut powyżej MY98 jest potrzebny SSM? Myślałem, że to idzie po KKLu...
Subaru mają słabo zaimplementowane uniwersalne protokoły, po SSMie można dowiedzieć się więcej.

KamilP
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wars i Sawa
Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 3 wrz 2012, o 23:27

Azrael pisze:Jak jest z Wrocławia to jednak ma bliżej Dzierżoniów albo Katowice ;)
Napisalem o Bajecznej, poniewaz tam chetnie rozmawiaja przez telefon o problemie, ale skoro mowisz, ze przyczyn moze byc 30 to chyba faktycznie lepiej podjechac bezposrednio do serwisu :)

neef
0 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: 205 gti/Forester MY03 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 4 wrz 2012, o 08:19

Umówiłem się już na diagnostykę, w piątek zobaczymy co powiedzą, przez telefon coś pytali o lanie kiepskiego paliwa:/
Mam nadzieję że ewentualne koszty nie będą za duże.. bo jeszcze trochę i zacznę wątpić w 'legendarną niezawodność Subaru' ;-)

Zastanawiam się tylko czy nie jest problemem to, że jadąc na diagnostykę auto będzie już rozgrzane,
a problem ten występuje w zasadzie po dłuższym postoju i zanika po jakiś 5 - 10 minutach jazdy.
Nie mam pojęcia czy dane o błędach są zapisywane jakoś i można później zobaczyć logi?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 4 wrz 2012, o 11:24

neef, zalogowany jest kod błedu, poza tym można sprawdzić poprawność pracy czujników i elementów wykonawczych.

KamilP
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wars i Sawa
Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 4 wrz 2012, o 11:24

albo zostaw samochod na caly dzien lub dluzej jezeli diagnoza tego wymaga..

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 4 wrz 2012, o 23:14

Azrael, ale w każdym roczniku SSM pokaże więcej?
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 4 wrz 2012, o 23:37

siewcu, tak

neef
0 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: 205 gti/Forester MY03 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpie po odpaleniu - diagnostyka we Wrocławiu

Post 11 wrz 2012, o 10:22

Wygląda na to, że sprawcą zamieszania były przewody wysokiego napięcia (jeden był dodatkowo zaizolowany z jakiegoś powodu
jeszcze przez poprzedniego właściciela, a dodatkowo pod maską są bardzo wyraźne ślady urzędowania jakiegoś gryzonia...)

Zobaczymy czy objawy ustąpią, czekam teraz na jakiś deszczowy, chłodny poranek, bo wtedy to szarpanie / przerywanie
było najbardziej odczuwalne.

Są jakieś zalecenia co ile się powinno wymieniać przewody? czy dopiero w momencie jak dają o sobie znać?

ODPOWIEDZ