Strona 1 z 1
Coś obciera na tyle - why ?
: 7 wrz 2012, o 19:19
autor: lokiee
Problem mam taki że po ostatniej jeździe przy pełnym załadowaniu, poobcierały "się" opony na tyle. Konkretnie to boczne ścianki. Nie po całości tylko tak z 1cm.
Tak się zastanawiam czy to moze być zbyt małe ET czy cos w zawieszeniu

Felgi mam team dynamic nie wiem jaki model i jakie ET, ale przy samotnej jeździe albo z 1. pasazerem
nic nigdy nie obierało. Pacjent to wrx blob kombi. Aha koła 205/55 r16. Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o info. I tak wybiore się pewnie z tym do mechanika, ale zawsze lepiej
coś wiedzieć wcześniej.

Z góry dzięki jakby co ;)
Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 10 wrz 2012, o 13:59
autor: SirCastic
Jak tylko przy obciążeniu znaczy zapewne geometria pochylenia do zrobienia /---\
Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 10 wrz 2012, o 14:06
autor: Piter 35
A nie czasem za mało powietrza

Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 10 wrz 2012, o 14:13
autor: adam.str
albo ET albo geometria.
Przy ET nie mniejszym jak 50 i z oponami 205/55 oraz z dobrze ustawioną geometrią, nawet jak załadujesz tonę to powinny koła schować się w nadkolu.
Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 10 wrz 2012, o 14:19
autor: TERZO
lokiee, ale czy Ty słyszysz obcieranie o nadkole, czy tylko widzisz na oponie ślady obcierania?
Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 10 wrz 2012, o 20:33
autor: lokiee
Piter 35 pisze:A nie czasem za mało powietrza

Raczej nie, może było 2.0 bara zamiast 2.2 Ale 0,2 bara by chyba takiej różnicy nie robiło... tak mi sie wydaje, pewien niczego nie jest

Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 10 wrz 2012, o 20:39
autor: lokiee
TERZO pisze:lokiee, ale czy Ty słyszysz obcieranie o nadkole, czy tylko widzisz na oponie ślady obcierania?
Słyszę że coś obciera, na ostrych zakrętach takich 90 stopni.
A ślady tez widze i to po obu stronach auta. Aha te ślady są po zewnętrznej stronie opony.
Co mnie zastanawia że skoro opony o coś szorują to oprócz opon powinienem mieć wytarte to, o co obcierają... a tam nic
W sumie nawet nie mam nadkoli z tyłu tylko błotniki, a na rancie guma, no i na tej gumie nic nie wytarte
Jest jeszcze taka opcja ze opony kładły by mi się w zakręcie no ale to wtedy chybaby nie obcierało, więc wykluczam taki wariant.
Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 10 wrz 2012, o 20:43
autor: lokiee
adam.str pisze:albo ET albo geometria.
Przy ET nie mniejszym jak 50 i z oponami 205/55 oraz z dobrze ustawioną geometrią, nawet jak załadujesz tonę to powinny koła schować się w nadkolu.
Hmm geo mialem ustawiane jakoś w kwietniu przy okazji darmowej wymiany wahaczy, w ASO
Ale nikomu nie mozna wierzyć a tym z tego aso to juz na pewno...

Odebrałem samochód z krzywo ustawioną kierownicą...poprawili ale
jeszcze musialem tłumaczyć gdzie jest krzywo

Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 11 wrz 2012, o 01:28
autor: Alan, Alan, Alan!
90% ET + (ewentualnie) rozmiar opony (+ ewentualnie geografia). Jeżeli seryjne koła to matkobosko pozytywy jak w niezaładowanym Kamazie.
Wrzuć fotę prawego lub lewego tyłu, tak z ciekawości.
Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 11 wrz 2012, o 21:23
autor: lokiee
Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 12 wrz 2012, o 13:08
autor: adam.str
sprawdź ET
Re: Coś obciera na tyle - why ?
: 15 paź 2012, o 11:47
autor: lokiee
Odgrzewam kotleta. Wydaje mi się że Ci którzy pisali o ET mieli racje
Co prawda z felg jednoznacznie nie odczytałem, bo na każdym ramieniu jakieś cyfry... 31, 38. Jestem skłonny uwierzyć w te 38.
Założyłem tez zimowe koło od GT 00' i widać że koło bardzie schowane w błotniku. Z jednej strony się ciesze że to tylko to, z 2. nie wiem czy nie wymienić felg

Niby ja pasażerów na tyle i z bagażami to wożę raz na rok, ale lubie mieć wszystko jak trzeba.
