Strona 1 z 1
Grzalka 2 sondy lambda
: 21 wrz 2012, o 12:37
autor: KamilP
Czy przy zimnym silniku (2.0 N/A) grzalka 2 sondy lambda powinna sie zalaczac od razu po rozruchu silnika czy po osiagniecie jakies temperatury?
Re: Grzalka 2 sondy lambda
: 21 wrz 2012, o 12:41
autor: Boombastic
Rozsądek podpowiada że po to wsadzono grzałkę do sondy lambda by ją podgrzewać jak jest zimna, więc pewnie powinna od razu grzać.
Re: Grzalka 2 sondy lambda
: 21 wrz 2012, o 12:42
autor: KamilP
no wlasnie rozsadek.. Mi sie zalacza po ok. 30sek.. Niestety w manualu nie moge znalezc odpowiedzi..
Re: Grzalka 2 sondy lambda
: 21 wrz 2012, o 14:18
autor: KamilP
justysia8282 pisze:to strasznie szybko, dziwne to przypadek.
?
Re: Grzalka 2 sondy lambda
: 21 wrz 2012, o 14:35
autor: Boombastic
KamilP pisze:no wlasnie rozsadek.. Mi sie zalacza po ok. 30sek.. Niestety w manualu nie moge znalezc odpowiedzi..
Jak w Civiku padła mi grzałka sondy lambda to na zimno check engine wyskakiwał mi po jakiś 5-10 sekundach od rozruchu, więc obstawiam że powinna grzać od razu. Ale piszesz o drugiej sondzie więc być może tam jest jakies opóźnienie. Zaraz pewnie mądrzejsi skończą pracę w warsztatach i sie wypowiedzą.
Re: Grzalka 2 sondy lambda
: 21 wrz 2012, o 14:42
autor: KamilP
Boombastic pisze:
Zaraz pewnie mądrzejsi skończą pracę w warsztatach i sie wypowiedzą.
nie ukrywam, ze licze na pomoc :)
Re: Grzalka 2 sondy lambda
: 6 paź 2012, o 00:58
autor: KamilP
na ktora sie niestety nie doczekalem ;)
Re: Grzalka 2 sondy lambda
: 6 paź 2012, o 08:31
autor: carfit
KamilP pisze:Czy przy zimnym silniku (2.0 N/A) grzalka 2 sondy lambda powinna sie zalaczac od razu po rozruchu silnika czy po osiagniecie jakies temperatury?
No i prawidłowo

, w autach z systemem dodatkowego napowietrzania przy rozruchu tak jest , i sonda AFR przez chwilę nie działa, moze to być 30sek., a moze to byc i 45 sek. w zależności o temp. zewn.

Re: Grzalka 2 sondy lambda
: 7 paź 2012, o 02:30
autor: KamilP
carfit, moje Legacy 2.0 n/a przy rozruchu (zimny silnik) podlaczony byl do komputera diagnostycznego. Przez ok. 30-40 sek. grzalka sie nie zalacza dodatkowo obroty faluja w przedziale 1200-1700 + auto zalewa sie podajac zbyt duzo paliwa (osmolone swiece, kopci). Dodam, ze tylko na zimnym silniku, gdy jest rozgrzany nie ma najmniejszych problemow.
Po zalaczeniu sie grzalki obroty spadaja do ~700 i totalnie sie stabilizuja. Co to moze byc??
Dodam, ze przepustnica wyczyszczona (2 razy), zawory wyregulowane, swiece wymienione, plyny + filtry rowniez..