Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Regeneracja wiskozy - warto?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 4 kwi 2014, o 08:42

oki czyli powiedzmy ze jest ok, u mnie trzeba sporo nagrzać ustrojstwo aby złapała i żabkowała, ale to kwestia czasu... może po wakacyjnych szutrach padnie...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
4 gwiazdki
 
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Skąd: Wrocław
  

Post 3 maja 2014, o 03:02

I jak? Wszystko ok? Autko ok? U mnie pada diablica i to kwestia paru tys km aż będzie definitywny koniec... Oczywiście chce robić jak wyżej tylko dopytuje o jakość usługi. Pzdr
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
4 gwiazdki
 
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Skąd: Wrocław
  

Post 4 maja 2014, o 15:22

Rób i nie czekaj, aż całkiem padnie. Chłop jest ogarnięty i wie co robi.
Albo kup sobie skrzynię z ssaka i przełóż wiskozę - tu ewentualne ryzyko kupienia niewiadomoczego ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
ryjeks
6 gwiazdek
 
Auto: mat
Skąd: zDolny Śląsk
  

Post 5 maja 2014, o 08:22

zinc ja bym nie ryzykował jazdy na zablokowanej wiskozie w lecie bo nie wiadomo co jeszcze padnie w napędzie. Bardziej polecał bym zregenerowaną niż wydłubaną z wolnego ssaka bo nie wiadomo za ile padnie taka używka a na regenerowaną masz 36-mcy gwarancji.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja
ptk22
5 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 5 maja 2014, o 08:32

W razie czego chyba będę miał wisko na sprzedaż. Kupuje właśnie kompletną skrzynie, bo w starej lecą łożyska i zębatki, ale wisko mam dobre - nie spina po rozgrzaniu, napęd na tył działa normalnie. Prawdopodobnie nie będę rozkręcał kupionej skrzyni,żeby podmienić wiskozę na swoją.
Yanas
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Forester 2.0xt
  

Post 7 maja 2014, o 02:42

U mnie jeszcze żyje... Po grubym upalaniu lub dłuższej jeździe pod 180 km/h poszarpuje trochę. Wiem ze to nie uniknione kwestia tylko czy gość ogarnia hehe. Ale jak potwierdzacie ze ok trza będzie odbolec tego tysiąca i zrobić...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
4 gwiazdki
 
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Skąd: Wrocław
  

Post 8 maja 2014, o 20:49

ja dorwałem skrzynie z obk'07 gdzie pekła... piątka :o ale coś takiego nie zdarza sie często.

70 albo 90 tys przebiegu? :?
Obrazek
Matiz
4 gwiazdki
 
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Skąd: Chorzów
  

Post 9 maja 2014, o 09:05

a jak zauwazyles ze sie zalacza skoro jej sila spinajaca jesli jest sprawna jest lekko smieszna?
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
4 gwiazdki
 
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Skąd: Wrocław
  

Post 21 maja 2014, o 07:51

zinc nie wiem czy powyższe pytanie jest skierowane do mnie (bo wcześniej pisałem, że po regeneracji zauważyłem, że wiskoza załącza się bez problemu)? Jeśli tak to: test przeprowadziłem w górach. Mam tu takie podjazdy, że FWD w zimie nie jest w stanie podjechać. A po regeneracji wiskozy nie miałem z podjazdem najmniejszego problemu.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja
ptk22
5 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 21 maja 2014, o 13:48

ptk22 napisał(a):zinc nie wiem czy powyższe pytanie jest skierowane do mnie (bo wcześniej pisałem, że po regeneracji zauważyłem, że wiskoza załącza się bez problemu)? Jeśli tak to: test przeprowadziłem w górach. Mam tu takie podjazdy, że FWD w zimie nie jest w stanie podjechać. A po regeneracji wiskozy nie miałem z podjazdem najmniejszego problemu.




FWD ?
owad
1 gwiazdka
 
  

Post 21 maja 2014, o 14:15

Krok pierwszy

Wpisać w pasek adresu http://www.google.pl


Krok drugi

Wpisać w pole tekstowe wyszukiwarki "FWD"


Krok trzeci

Kliknąć w pierwszy odnośnik


Krok czwarty

Przeczytać informacje znajdujące się na otworzonej stronie


:mrgreen:
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 21 maja 2014, o 14:48

Jak można pytać co to jest FWD?
To ciekawe jakby rozmowa była o LSD to co by owad sobie o nas pomyślał :lol:
- Co ten wydech taki głośny?
- Jest impreza to musi być głośno
marat
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Impreza 99' 1.6
Skąd: Łódzkie "Sonnenstadt"
  

Post 22 maja 2014, o 03:51

FWD, chodziło mi o to czy to subaru .....
owad
1 gwiazdka
 
  

Post 22 maja 2014, o 05:01

ok nie bylo tematu... skoro kazdy o czym innym :P
mnie chodzilo tylko i wylacznie o to czy dany gosc we wro dobrze robi wisko a po drugie zaciekawailo mnie jak zauwazyles ze wisko Ci dobrze zalacza?? skoro myslisz ze w twoim subaru masz fwd z dolaczanym przez wisko tylem to albo masz i pisz wyraznie ze latasz automatem lub nie mieszaj:DP
standartowo masz awd s-awd i wisko centralne teoretycznie mogloby nie istniec, mogloby byc golym otwartym dyferencjalem.
w subarupedii masz wszystko odpowiednio opisane...
sila spiecie centralnego dyfra poprzez wisko jest tak smieszna ze gdybys podniosl auto ( jedna, dowolna os) to bys z miejsca nie ruszyl. Chyba ze wlasnie pada Ci wisko i jest "zabetonowane" tzn olej wiskotyczny trzyma juz znacznie mocniej niz powinien, wtedy tworzy Ci sie staly naped na 4 kolo z ZABLOKOWANYM CENTRALNYM DYFREM. W przypadku mega padnietej wiskozy podniesienie dowolnej osi nie unieruchomi Cie. Ale jazda z zablokowanym cenralnym dyfrem ( czy to poprzez panieta wiskoze, czy jak w prawdziwej terenowce poprzez mechaniczna blokade) po utwardzonej, przyczepnej drodze ( asflat, kostka itd itp) powoduje lawine dodatkowych kosztow- od przegubow, polosi, dyferencjalu, opon, skrzyni...
Takze jesli wyklad jest wystarczajacy rozumiem ze bedziemy prawidlowo operowac pojeciami:P
dla lubiacych ogladac :
http://www.youtube.com/watch?v=-dh0VQxprJA
http://www.youtube.com/watch?v=J1BkjNgxGAg
i wieeeeleee wiecej...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
4 gwiazdki
 
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Skąd: Wrocław
  

Post 22 maja 2014, o 09:51

zinc napisał(a): subaru masz fwd z dolaczanym przez wisko tylem


A ja zawsze myślałem ze jest odwrotnie
owad
1 gwiazdka
 
  

Post 22 maja 2014, o 14:04

zinc troche namieszałem przez skrót myślowy. Wiec tak: regenerowałem wiskozę w Imprezie GL 1.6 AWD. Z regeneracji we Wrocławiu jestem zadowolony. A sprawdziłem czy działa na dwa sposoby: 1. czy na parkingu przy skręconych kołach nie ma oporów toczenia. 2. Czy bez problemu podjeżdża pod górę po ośnieżonej drodze (takiej na której auta FWD nie dadzą rady podjechać).
jarmaj Twój komentarz jak zwykle konkretny i z poczuciem humoru :thumb:
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja
ptk22
5 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 23 maja 2014, o 01:17

owad napisał(a):
zinc napisał(a): subaru masz fwd z dolaczanym przez wisko tylem


A ja zawsze myślałem ze jest odwrotnie

hmmm :P blad :P to pospiech w pisaniu...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
4 gwiazdki
 
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Skąd: Wrocław
  

Post 24 maja 2014, o 00:14

ja od razu wykulałem sie z garagu,jedyny plus robienia tego w zime :-( z tym że kij mi było czy wiskoza działa czy dalej klei, byłem "zesrany" czy złożyłem wszytstko prawidłowo :giggle:


Link: https://www.youtube.com/watch?v=elD5xamTUP0
Obrazek
Matiz
4 gwiazdki
 
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Skąd: Chorzów
  

Post 5 sie 2014, o 20:26

Jak poznać, że wiskoza kończy swój żywot? Jadąc w trasie powyżej 60km/h skręcając delikatnie kierownicą w prawo słychać buczenie oraz czuć drgania pod nogami pasażera, skręcając kierownicą w lewo nie ma tego objawu. Czy to może być uszkodzona wiskoza?
Marek27
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Outback H6
Skąd: Gdańsk
  

Post 5 sie 2014, o 20:30

nie.... to nie wisko... poczytaj troche... jest masa info o wisko na tym forum :thumb:
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
4 gwiazdki
 
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Skąd: Wrocław
  

Post 5 sie 2014, o 20:34

To raczej prawe przednie łożysko. I to dobra wiadomość, bo wychodzi dużo taniej :giggle:

Padnięta wiskoza objawia się m.in. takim delikatnym przeskakiwaniem podczas wolnej jazdy (np. na parkingu) z maksymalnie skręconymi kołami. Aha, najlepiej sprawdzać 'na ciepło', czyli np. po dłuższej trasie. Jeżeli olej w wiskozie jest nierozgrzany, może wydawać się sprawna.
Godlik
6 gwiazdek
 
Auto: GT'99; OBK'09 2.5 A/T
Skąd: Warszawa
  

Post 5 sie 2014, o 20:43

dzięki, jeśli jest taniej to najpierw zamówię łożysko i wymienię. Odgłos jest wkur** jadąc w trasie na dłuższym odcinku, auto perfekt i jakieś dziwne dzwięki wydobywaja sie z napędu.
Marek27
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Outback H6
Skąd: Gdańsk
  

Post 10 sie 2014, o 21:11

Dla potomnych.
Regenerowalem wisko u goscia z watku w styczniu 2013. Jak do tej pory 20kkm i zadnych problemow z dzialaniem.

Ale za to padly amory kayaby po 30kkm :P
Najpierw puscily olej przed koncem gwarancji, skonstruowanej w taki sposob any jej nie uznac.
Po roku uzytkowania uabytek, a miesiac temu jeden padl calkowicie i stracil cale tlumienie.
krzsiek
0 gwiazdek
 
Auto: Forester 2.0ST
  

Post 11 sie 2014, o 19:05

w poprzednim aucie amory KYB wytrzymały 15tys.km. teraz tylko Bilstein.
Marek27
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Outback H6
Skąd: Gdańsk
  

Post 17 sie 2015, o 19:01

Witam. Mam problem z wiskozą i właśnie chciałem skorzystać z regeneracji u tego mechanika z Wrocławia (znalazłem na allegro). ptk22 daj znać jak tam po dłuższym czasie? Dalej wszystko ok?
gregl
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Legacy Kombi 2.0 (138KM) 4x4
  

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], lutek34 i 11 gości