Strona 1 z 1

Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 18 paź 2012, o 21:01
autor: canecorsoit
Witam wszystkich mam pytanko. Chciałbym wydobyć trochę bulgotu z Subaru Forestera bez turbo. W związku z tym mam pytanie czy można wymienić ostatni tłumik czy ma to sens? Jakie są ewentualne koszty. Szukałem trochę w sieci ale na Prodrive mnie nie stać więc może Ulter? Pozdrawiam wszystkich

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 18 paź 2012, o 21:23
autor: Gootek
canecorsoit,
to może po prostu taki gwizdek przykręć?

Link: http://www.youtube.com/watch?v=w-HF6Bri7NY
to niewielka inwestycja:
http://www.ebay.co.uk/itm/CAR-EXHAUST-P ... 35b45df2a9

;-)

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 18 paź 2012, o 21:28
autor: canecorsoit
Nie raczej dzięki chodzi mi o trochę bulgotu a nie gwizdania. ;-)

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 18 paź 2012, o 22:08
autor: Konto usunięte
prawda jest jedna- bulgot uzyskasz ale nie pogadasz w środku samochodu
na kropce jest cały temat o forkach i bulgotach wydechowych
odpowiedz zawsze ta sama - nie masz turbo nie bulgocz :lol:

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 18 paź 2012, o 22:09
autor: Gootek
canecorsoit pisze:Nie raczej dzięki chodzi mi o trochę bulgotu a nie gwizdania. ;-)
Coś takiego?

Link: http://www.youtube.com/watch?v=mkC1deh0MzQ
:roll:

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 10:44
autor: freediver
Ulter robi przelotowe tłumiki ale nie są bardzo głośne. Moim zdaniem poprawisz nieco dźwięk wydechu więc warto spróbować. Możesz jeszcze śledzić dział z częściami i kupić coś używanego w dobrej cenie.

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 11:10
autor: jarmaj
Charakterystyczny subarowy dźwięk nie bierze się z tylnego tłumika, tylko nierównoodległościowego kolektora.

Są wolne ssaki z taką modyfikacją, które gadają jak turbo - nie do odróżnienia. Oczywiście potem tylny tłumik też jakiś inny trzeba dać, ale sam tylny jest bez znaczenia.

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 11:43
autor: freediver
jarmaj pisze:sam tylny jest bez znaczenia.
No nie do końca, w 'sportowych' przelotowych tłumikach jest mniej materiału wygłuszającego, są nieco mniejsze opory wylotu spalin. Dźwięk się zmieni na bardziej basowy w przypadku Ultera. Oczywiście nie będzie to bulgot ale będzie ładniej grało i estetycznie też lepiej wygląda lśniąca nierdzewka niż pordzewiała cienka rurka wystająca z puszki.
Miałem kiedyś Bełkota206 i założyłem w nim Ultera, efekt był bardzo fajny i jeśli kolega nie ma środków a chce nieco poprawić dźwięk to uważam że Ulter jest dobrym rozwiązaniem.

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 11:46
autor: Gootek
jarmaj pisze:Charakterystyczny subarowy dźwięk nie bierze się z tylnego tłumika, tylko nierównoodległościowego kolektora.

Są wolne ssaki z taką modyfikacją, które gadają jak turbo - nie do odróżnienia. Oczywiście potem tylny tłumik też jakiś inny trzeba dać, ale sam tylny jest bez znaczenia.
Prawda.
Podobna zasada jest w motocyklach.
Moja Honda NX 650 ma silnik jednocylindrowy, czterozaworowy. Dzięki temu, że z każdy z zaworów wydechowych ma oddzielny kolektor wydechowy i te kolektory mają inną długość, motocykl ma fajny warkot.
I nie ma przy tym znaczenia, czy oba kolektory schodzą się potem w jedną rurę wydechową, czy też rury z tłumikami są dwie - w obu przypadkach jest bulgot...
Zastosowanie innego tłumika modyfikuje wówczas natężenie i barwę dźwięku

Link: http://www.youtube.com/watch?v=0fZVsRQgf08

Link: http://www.youtube.com/watch?v=ZLXFyPsgZKg

Link: http://www.youtube.com/watch?v=0JYjdETkmrU

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 11:58
autor: freediver
Zgadzam się w 100% że kolektor nierównoodległościowy ma kluczowe znaczenie dla subarowego bulgotu ale nie wmawiajcie że jak kolega zmieni fabryczny tłumik Forka na Ulter to nie zmieni się dźwięk.

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 12:00
autor: TERZO
freediver, zmieni się dźwięk, ale koledze chodzi o bulgot :idea:

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 12:22
autor: jarmaj
freediver pisze:
jarmaj pisze:sam tylny jest bez znaczenia.
No nie do końca, w 'sportowych' przelotowych tłumikach jest mniej materiału wygłuszającego, są nieco mniejsze opory wylotu spalin. Dźwięk się zmieni na bardziej basowy w przypadku Ultera. Oczywiście nie będzie to bulgot ale będzie ładniej grało i estetycznie też lepiej wygląda lśniąca nierdzewka niż pordzewiała cienka rurka wystająca z puszki.
Miałem kiedyś Bełkota206 i założyłem w nim Ultera, efekt był bardzo fajny i jeśli kolega nie ma środków a chce nieco poprawić dźwięk to uważam że Ulter jest dobrym rozwiązaniem.

Tak to jest, jak się coś przeczyta bez zrozumienia, a potem zacytuje się fragment, który wyrwany z kontekstu oznacza zupełnie coś innego niż pierwotnie :wall:


To dla jasności, to co napisałem dotyczyło osiągnięcia w wolnym ssaku takiego dźwięku jak w turbo, o co pytał autor tematu, a nie zmieny dźwięku w ogóle.

PS
Kiedyś słyszałem jaka jest różnica w konstrukcji pomiędzy tłumikami, ale dzięki za przypomnienie. ;-)

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 12:30
autor: freediver
oj tam oj tam , po co te nerwy kierowniku :giggle:

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 20:38
autor: canecorsoit
Dzięki za zainteresowanie. Niestety sprawdzałem na stronie Ulter i nie mają tłumika do wersji 158 ps. Mają do rocznika ale silnik nie ale ten występuje. Ciekawe

Re: Forester 2.0 158 ps + Ulter

: 19 paź 2012, o 20:56
autor: jarmaj
freediver pisze:oj tam oj tam , po co te nerwy kierowniku :giggle:
Trochę gonitwy w pracy i człowiek się robi niepotrzebnie kąśliwy ;-)

Luz blues i weekendu początek, nie bierz mi za złe tego co pisałem.


PS
Chociaż to prawda była :mrgreen: