Problem z cisnieniem doladowania turbo

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
jacekmajer
0 gwiazdek
Auto: subaru legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Problem z cisnieniem doladowania turbo

Post 18 paź 2012, o 23:54

Witam wszyskich forumowiczow! od jakiegos czasu jestem szczesliwym posiadaczem Subaru Legacy B4 RSK 2.0 twin turbo,mam pewien broblem,a mianowicie chodzi o cisnienie doladowania turbo,auto nie ciagnie tak jak powinnno tz.z tego co wiem mniejsze turbo powinno ciagnac juz od ok.2500obr/m wieksze od 4500obr. wieksze jest ok.ale mniejsze zachowuje sie tak jakby bylo uspione.Co moze byc przyczyna? Autko posiada wskaznik cisnienia doladowania obserwujac go przy przyspieszaniu wyglada to tak jakby turbo dawalo cisnienie,ale jednoczesnie to cisnienie gdzies uciekalo!Czyzby byla to wina zaworu zrzutu tzn.dump valve?Z calej mojej wiedzy turbo jest raczej ok.(17 lat ciezarowkami)wiec gdyby bylo turbo padniete,to powinien byc ubytek oleju w silniku oraz niepokojace spaliny,tutaj takiej sytuacji nie ma,wiec co moze byc przyczyna?Za wszelka pomoc z gory dziekuje!



gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Problem z cisnieniem doladowania turbo

Post 19 paź 2012, o 07:00

jacekmajer pisze: bylo turbo padniete,to powinien byc ubytek oleju w silniku
A jak jak wirnik stoi zapieczony w łożyskach?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

jacekmajer
0 gwiazdek
Auto: subaru legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Problem z cisnieniem doladowania turbo

Post 19 paź 2012, o 15:13

Dzieki za jakas podpowiedz.ale jak pisalem to cisnienie na zegarze pokazuje,tylko ze przez chwile po czym spada,a po przekroszeniu predkosci obr.4500 pokazuje ok.1bara i autko wyrywa do przodu,to wyglada na to jakby male turbo dawalo jednak cisnienie ale to cisnienie gdzies sie gubi dopiero gdy drugie turbo wkracza uzupelnia ten niedobor(to tak jagby pompowac przebite kolo jedna popka,maly efekt a juz dwoma to jakis efekt jest.)i tak poza tym to jakie powinno byc wskazania zegara turbo na wolnych obrotach u mnie ok.-0.7 bara!?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Problem z cisnieniem doladowania turbo

Post 19 paź 2012, o 15:21

To może być ze 100 rzeczy, trzeba sprawdzić szczelność układów, działanie sterowania itp. Potrzebujesz kogoś kto się zna na turbodoładowanych samochodach i poświęci na to trochę czasu. Pewnie z 70% możliwych przyczyn jest banalnych, ale 30% będzie trudne do rozgryzienia.

jacekmajer
0 gwiazdek
Auto: subaru legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Problem z cisnieniem doladowania turbo

Post 19 paź 2012, o 21:44

Dzieki Azrael,wlasnie sie umowilem z gosciem w przyszlym tygodniu typowy szpec od subaru legacy b4 twin turbo, sam jestem ciekawy o co chodzi,tym bardziej ze raz ciagnie a raz nie mam nadzieje ze to jednak nie bedzie male turbo,zobaczymy, jak bedzie zrobiony dam znac,moze innym uzytkownikom subaru bedzie to pomocne, dzieki.

Krysztal
4 gwiazdki
Lokalizacja: Świdnica
Auto: rajdowe i cywilne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 19 paź 2012, o 22:29

jacekmajer -0.7 bara na wolnych jest ok.
Obrazek

ECU Master DET3 - montaż, strojenie'

ODPOWIEDZ