Strona 1 z 1

Kilka pytań

: 3 lis 2012, o 19:24
autor: mechanik2008
Witam , kilka dni temu kupiłem Subaru Impreza WRX 2.5 2006 chciał bym przez zimę trochę po zmieniać to auto i stad pytania .

1. Jaka jest średnica fabrycznego układu wydechowego ? U mnie jest końcowy tłumik przelotowy ( mała średnica ok 40 mm) Jaka powinna być optymalna średnica końcowego tłumika przelotowego dla układu 3 cale ? Mój układ obecnie ma ok 2,5 cala jest to fabryczna średnica ?- Myślę przez zimę zrobić nowy układ 3 cale

2. Downpipe czyli w praktyce zastąpienie rury za Turbiną która jest z katalizatorem zwykłą pustą rurą ? Projektuje w 3D mam dostęp do lasera, zrobię odpowiednie flansze tak samo do Uppipe po 3 cale, całość z kwasówki ( Mam zamiar sam po spawać taki układ wydechowy , jeśli to zły pomysł to proszę pisać )

3. Przerobienie dolotu , filtr stożkowy ? Mało o tym po forum , wszyscy raczej ukl wydechowy modyfikują jest jakiś powód ?

4. Mapy , jestem z okolic Krakowa , jakaś godna polecenia firma ? Na takich zmianach do 270 KM ?

Odp: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 05:17
autor: bzyq
2.5-3 cale bedzie ok. 3 nawet troche na wyrost. sam mozesz zrobic uklad jak masz umiejetnosci spawalnicze. uppipe zrob sobie na sztywno bez kata. wazny jest downpipe, aby mial szeroki kolnierz.
po wymianie wydechu konieczny jest remap. jak juz masz wydac kasen na remap to od razu proponuje wlozyc ciut wieksze turbo. zaoszczedzisz na pozniejszym ponownym remapie. zrobisz so ie wtedy bezpieczne 280-290 KM i ok 400 niutkow. Do codziennej jazdy ok. jesli myslisz o jezdzie na tory czy rallysprinty etc to od razu zostaw sobie budzet na skrzynie 6MT. Jesli auto ma byc do szybkiej jazdy miejskiej to 5MT takie zle nie jest.
Nie wiem jaki masz przebieg i czy seryjny motor, ale w okolicy 60-80tys na 99.5% padnie Ci uszczelka pod glowica. A jak zrobisz wydech i nie zrobisz mapy to zjarasz tloki:p
od krakowa nie daleko masz do Sacza do Carfita. Ogarnie mape i co trzeba doradzi. ew katowice 4T.

Re: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 07:27
autor: jarmaj
mechanik2008 pisze:3. Przerobienie dolotu , filtr stożkowy ? Mało o tym po forum , wszyscy raczej ukl wydechowy modyfikują jest jakiś powód ??

Bo to kompletnie zbędne.
Seryjny dolot starcza do sporo większych mocy, niż seryjny silnik jest w stanie wytrzymać. Więc nie ma sensu go przerabiać.

Odp: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 07:53
autor: bzyq
No wlasnie.nie ma sensu stozkow itp. Ewentualnie kolanko zamiast tlumika szmerow i dobra wkladka np cosworth.

Re: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 16:07
autor: piotruś
bzyq pisze: ale w okolicy 60-80tys na 99.5% padnie Ci uszczelka pod glowica

bzyq, , no coś Ty, PROROK :?: ;-) :o

Odp: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 17:39
autor: barbie
bzyq pisze: Nie wiem jaki masz przebieg i czy seryjny motor, ale w okolicy 60-80tys na 99.5% padnie Ci uszczelka pod glowica.
Omatko, czyli znowu okazuje sie ze jestem w waskim 0,5% gronie ;-)

Re: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 21:22
autor: Piter 35
bzyq pisze: Nie wiem jaki masz przebieg i czy seryjny motor, ale w okolicy 60-80tys na 99.5% padnie Ci uszczelka pod glowica.
Znajomy ma STi-ja 2004 z USA i przejechał 155 tys km ( jeździ ostro ) i dopiero się posypało ( zaczął brać olej ) :idea: , zrobił remont i śmiga dalej :idea:

Re: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 21:24
autor: WiS
barbie pisze: okazuje sie ze jestem w waskim 0,5% gronie
No to reszta uzytkowników 2.5 turbo ma tym bardziej przechlapane :idea:

Re: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 21:36
autor: Piter 35
o Qrna to ja też juz do tego grona należę :wall: :mrgreen:

Re: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 21:45
autor: Chloru
Piter 35, Twój miał pewnie kręcony licznik i silnik 2 razy robiony :giggle: :mrgreen:

Re: Kilka pytań

: 4 lis 2012, o 21:45
autor: Antoni1
ja nie mam turbo ale mam 2,5 i już po wymianie uszczelek :->