Problem z Legacy II EJ20
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Problem z Legacy II EJ20
Witam
Mam problem z nierówną pracą silnika w swoim Legacy II z silnikiem EJ20 (rocznik 1994). Auto zasilane LPG, IV generacja. Co do objawów. Auto nie trzyma równo obrotów, skacze miedzy 600-700obr, nie wkręca się płynnie, strzela z wydechu, wyraźnie nie spala dobrze mieszanki. Podczas przyspieszania reakcja nastepuje dopiero po wciśnieciu gazu w 30-40%, przy mniejszym wcisnieciu auto sie dusi i hamuje silnikiem. Najtrudniejsze w tym wszystkim jest to, ze problem nie wystepuje cały czas. Zdarza sie, ze przez 10-20km pracuje idealnie - równo, cicho, przyspiesza idealnie. Nagle zaczyna chodzic tak ja opisałem powyżej. Zazwyczaj praca stabilizuje się po ok. 3-krotnym zgaszeniu i ponownym odpaleniu. Auto chodzi tak samo na benzynie, jak i na gazie - czyli raz dobrze, raz źle. Co do wymian. Nowa cewka, nowe przewody WN, nowe swiece, nowa sonda lambda. Zero błędów w ECU. Czasem zapalał sie 32 czyli TPS, ale został wymieniony. Wiązka do przepływomierza sprawdzona, przewody podcisnienia też. Brakuje mi już pomysłów co to może być ...
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Łukasz
Mam problem z nierówną pracą silnika w swoim Legacy II z silnikiem EJ20 (rocznik 1994). Auto zasilane LPG, IV generacja. Co do objawów. Auto nie trzyma równo obrotów, skacze miedzy 600-700obr, nie wkręca się płynnie, strzela z wydechu, wyraźnie nie spala dobrze mieszanki. Podczas przyspieszania reakcja nastepuje dopiero po wciśnieciu gazu w 30-40%, przy mniejszym wcisnieciu auto sie dusi i hamuje silnikiem. Najtrudniejsze w tym wszystkim jest to, ze problem nie wystepuje cały czas. Zdarza sie, ze przez 10-20km pracuje idealnie - równo, cicho, przyspiesza idealnie. Nagle zaczyna chodzic tak ja opisałem powyżej. Zazwyczaj praca stabilizuje się po ok. 3-krotnym zgaszeniu i ponownym odpaleniu. Auto chodzi tak samo na benzynie, jak i na gazie - czyli raz dobrze, raz źle. Co do wymian. Nowa cewka, nowe przewody WN, nowe swiece, nowa sonda lambda. Zero błędów w ECU. Czasem zapalał sie 32 czyli TPS, ale został wymieniony. Wiązka do przepływomierza sprawdzona, przewody podcisnienia też. Brakuje mi już pomysłów co to może być ...
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Łukasz
Re: Problem z Legacy II EJ20
Na początek i najtaniej wyczyść silniczek krokowy wolnych obrotów.Ewentualnie podmiana przepływki lub odpięcie od niej wtyczki jak zaczyna silnik wariować .
Nie, nie były regulowane. Przynajmniej przeze mnie ... kupiłem to auto jakiś miesiąc temu. Tylko jak to moze wpływać na taką prace, ze raz jest idealnie, a raz praktycznie nie da się jechać. Dzieje sie tak głównie na ciepłym silniku ... możliwe, ze zawór pod wpływem temperatury sie rozszerza i nie domyka sie w ew. nadpalonym gniezdzie ? Objawy mozna idealnie porównać do lewego powietrza w dolocie, jakiejs nieszczelnosci na podcisnieniach ... ale wszystko posprawdzałem. Poza tym, gdyby była gdzieś nieszczelność, to auto pracowało by źle cały czas, a nie w "kratkę".
Re: Problem z Legacy II EJ20
Jeżeli silnik niegrzebany, to nie trzeba.Kubik1 pisze:Lukas007, A regulowałeś zawory ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re:
Dokładnie po to są luzy na zaworach, żeby na ciepło mógł się domykać.Lukas007 pisze:możliwe, ze zawór pod wpływem temperatury sie rozszerza i nie domyka sie w ew. nadpalonym gniezdzie ?
Re: Problem z Legacy II EJ20
Po dzisiejszej jezdzie. Auto chodzi rowno. Nie strzela nie kopci dobrze spala. Tylko ze na rozgrzanym silniku ma opozniona reakcje na wcisniecie gazu. Trzmam 20% wcisniety pedal i nic sie nie dzieje. Po chwili szarpnie i przspiesza. Przy cisnieciu od razu ponad polowy pedalu gazu auto przyspiesza normalnie i ciagnie rowno do odciecia. Wolne obroty po np. podjechaniu na swiatla spadaja do praktycznie do zera ale po chwili stabilizuja sie na 750rpm ...
Re: Problem z Legacy II EJ20
Jechalem tylko na benzynie ale tak samo dzialo sie na LPG wczesniej. Mysle ze to kwestia ustawienia tps ... znalazlem stary post z instrukacja jak ustawic go za pomoca omomierza. Gdyby ktos wiedzial i mogl potwierdzic jak ustawic go dokladnie w moim modelu bylbym wdzieczny. Nejasne bylo tam tez ustawienie wkreta oporowego przepustnicy. Gdy przepustnica jest zamknieta ramie na ktorym zamocowana jest linka ma dotykac tego wkreta czy ma byc jakas przerwa ? Linka ma byc naprezona czy delikatnie luzna ?
Re: Problem z Legacy II EJ20
Sprawdz czy katalizator nie jest zatkany lub stopiony. Miałem dokładnie takie same objawy.
Re: Problem z Legacy II EJ20
Katalizatora nie ma. Sprawa wygląda tak. Odkręciłem wtyczkę z przepływki (tą w którą wchodzi kostka), przeczysciłem te blaszki blaszki które z niej wychodzą i poodginałem tak, żeby dotykały dobrze tej płytki w środku przepływki. Auto juz nie gaśnie, trzyma obroty idealnie. Co zostało "nie tak" ... szarpie przy przyspieszaniu w przedziale od 2000-3000obr ... przy nagłym wciśnięciu gazu są 3 szarpnięcia i dopiero zaczyna jechać. Na wysokich jest ok. Czasem zdarzy sie, że przy odpalaniu auto zaskoczy, ale chodzi przez 2 sek. na obr 200-300 i potem sie normuje na 1200. Błędy 32 i 23 - przepływka i tps ... Pozostaje regulacja tps'a według instrukcji jakie dostałem od Legacy96 ...
Re: Problem z Legacy II EJ20
Z tego co sie dowiedzialem to robi sie to tak. Wpinasz + woltomierza w srodkowy pin w tps'ie a mase do bloku silnika/karoserii. Na zamknietej przepustnicy ma byc 0.5V a przy w pelni otwartej 4.5V (+/- 0.2V). Ja w poniedzialek zamawiam przeplywomierz bo taka praca silnika wskazuje tylko na niego ... zwlaszcza ze ECU wywala błędy.
Re: Problem z Legacy II EJ20
Przeplywomierz wymieniony. Nie pomoglo. Dalej szarpie przy 2-3 krpm. Zostal tps. Mam odnosnie jego pytanie. Ma byc zalozony tak ze kostka jest skierowana do przodu silnika (cewka alternator) czy do tylu (sciana grodziowa silnik-kabina) ? ...
Re: Problem z Legacy II EJ20
Witajcie, podepne się pod tenant, man legasia z 2005 roku z takim samym silnikiem, problem mam taki jak u Lukas007. Autko śmiga bez LPG, dodam, że niedawno wymienione było kompletne sprzęgło razem z kołem dwumasowym. Czy komputer pokazuje jakieś błędy, nie wiem. Na wolnych obrotach tak ok 500 zrpm zdaje sie jakby silnik za raz miał zgasnąc, dodam ze dzieje sie tak jak silnik sie zagrzeje. Podczas przyspieszania i jazdy nie czuc nic, tylko na wolnych obrotach, postój na światłach i parkingu
Re: Problem z Legacy II EJ20
Mion_Ando, masz zupełnie inny silnik. sprawdź błędy, bo to podstawa.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Problem z Legacy II EJ20
Obstawiam problem z czujnikiem wału albo wałka. Miałem kilka podobnych przypadków, też w Subaru. Sprawdzisz to praktycznie tylko podmieniając na inny.
Re: Problem z Legacy II EJ20
Witajcie, zrobilem dzisiaj "testy" pod komputerem, na kody błędów, na komputerze zainstalowanego mam OBD II Auto doctor, ale w wersi trial, nie wszystkie parametry obsługuje. oto raport:
Potwierdzone kody błędów
-none
Oczekuję na kod błędów
-P0030: HO2S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 1 (Powertrain, Generic)
Kody usterki
-none
Zamrożone ramki #0
-none
Diagnostic information provided by OBD Auto Doctor
z tego co doczytałem jest to błąd sondy lambda. jest mozliwe żeby zle działajaca sonda dawała takie sygnały ? chodzi mi tutaj o dziwną prace silnika na wonych obrotach, czyt: nierówna praca, czasem praca na trzy(czasem dwa) cylindry, spadek obrotów do 200 - 300, "dławienie" sie silnika powodujące, ze silnik prawie zgasnie ?
Potwierdzone kody błędów
-none
Oczekuję na kod błędów
-P0030: HO2S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 1 (Powertrain, Generic)
Kody usterki
-none
Zamrożone ramki #0
-none
Diagnostic information provided by OBD Auto Doctor
z tego co doczytałem jest to błąd sondy lambda. jest mozliwe żeby zle działajaca sonda dawała takie sygnały ? chodzi mi tutaj o dziwną prace silnika na wonych obrotach, czyt: nierówna praca, czasem praca na trzy(czasem dwa) cylindry, spadek obrotów do 200 - 300, "dławienie" sie silnika powodujące, ze silnik prawie zgasnie ?