Strona 1 z 1

swap

: 18 lis 2012, o 17:23
autor: kamos_DK
Witam.Mam imprezę gd z 2006r kupiono okazyjnie jednak z silnikiem 1.5 co w tym aucie to zbrodnia:| CHciałbym cos mocniejszego i tu chciałbym was sie poradzic jaki byłby najlepszy motor tak,aby było jak naj mniej komplikacji?
Co sadzicie na ten temat?

Re: swap

: 18 lis 2012, o 17:40
autor: leon
kamos_DK pisze: jaki byłby najlepszy motor tak,aby było jak naj mniej komplikacji?

Tak się nie da, albo jedno, albo drugie.

Re: swap

: 18 lis 2012, o 18:07
autor: Bergen
kamos_DK pisze: jaki byłby najlepszy motor tak,aby było jak naj mniej komplikacji?
Motor 2.5 litra wolnossący z Legacy lub Imprezy US, wraz ze skrzynią biegów i tylnym dyferencjałem.

Re: swap

: 18 lis 2012, o 18:21
autor: jarmaj
Bergen, 2,5 ma taką samą wiązkę jak 1,5?

Re: swap

: 18 lis 2012, o 18:48
autor: Bergen
jarmaj, nie wiem. Jakoś przyjąłem skrót myślowy, że swap silnika to też swap kompjutra i tych kabelków tam wszystkich co trzeba.

Kolega kamos_DK tak czy inaczej powinien zdawać sobie sprawę, że swap to nie jest wymiana foteli czy innych kół, i że rzeźba zawsze będzie.

Re: swap

: 18 lis 2012, o 18:53
autor: jarmaj
No właśnie myślę, że z tego sobie najczęściej nikt nie zdaje sobie sprawy.

Ja też nie wiem jak jest przy tych silnikach, więc pytam. ;-)

Re: swap

: 18 lis 2012, o 18:57
autor: kamos_DK
Dokładnie.A 2.0 160KM?Co trzeba by wymienić aby podszedł?

Re: swap

: 18 lis 2012, o 19:00
autor: jarmaj
kamos_DK, nie słyszałem, aby ktoś miał tu silnik 1,5. To trochę egzotyka.

Boje się, że może być problem z kimś, kto ma z tym doświadczenia.

Re: swap

: 18 lis 2012, o 19:06
autor: Kubik1
kamos_DK pisze:Dokładnie.A 2.0 160KM?Co trzeba by wymienić aby podszedł?
Będzie dokładnie taka sam rzeźba . Musisz mieć kompletnego dawcę na wymianę podzespołów . Jeśli już bardzo chcesz to szukaj jakiegoś anglika .
Moim zdaniem nie warto ale jak kto woli . Może lepiej zostawić sobie to auto i zbierać na drugie w przyszłości

Re: swap

: 18 lis 2012, o 22:40
autor: jacekGX
A to 1.5 ma AWD czy FWD? Bo jeśli FWD to może dodatkowo komplikacji przysporzyć przy ewentualnym swapie bo bądź co bądź większość imprez to AWD wiec ich silniki ,skrzynie pod ten napęd są przystosowane , a w FWD może być nawet inna buda. ;-)

Re: swap

: 18 lis 2012, o 23:51
autor: kamos_DK
jacekGX pisze:A to 1.5 ma AWD czy FWD? Bo jeśli FWD to może dodatkowo komplikacji przysporzyć przy ewentualnym swapie bo bądź co bądź większość imprez to AWD wiec ich silniki ,skrzynie pod ten napęd są przystosowane , a w FWD może być nawet inna buda. ;-)
AWD

: 20 sty 2013, o 13:00
autor: kamos_DK
A gdybym kupił anglika wrx i poprzekładał kompletnie wszystko od motoru po zawis? Czy mocowania podzespołów z buga czy nawet z classica są podobne?

Re: swap

: 20 sty 2013, o 13:20
autor: jarmaj
Wykonalne to jest. Tylko policz sobie, czy dawca plus robocizna, nie wyjdzie drożej niż sprzedaż auta i kupienie WRXa.

Weź też pod uwagę koszty remontu. 10 i więcej letni silnik, skrzynia, zawias, itp wymagać mogą wkładu finansowego. A sinika za 2 tyś nie wyremontujesz. ;-)

: 20 sty 2013, o 13:26
autor: kamos_DK
Robocizna we własnym zakresie.A jeśli chodzi o dobór dawcy to będzie szukanie dość zdrowego i dobrego egzemplarza.To jeśli chodzi o classica jakie były by ewentualne problemy przy swapie podzespołów?

Re: swap

: 20 sty 2013, o 13:37
autor: jarmaj
Klasyczna Impreza ma inny zawias, inne hamulce (przedni inny do któregoś tam roku, tylny do końca), IC, nie wiem jak z półosiami, pewnie sporo innych rzeczy. Poza tym musiałbyś wtedy dokupować takie rzeczy jak maska z wlotem.

Poza tym ma minimum 13 lat i prawie na pewno na dzień dobry nadaje się do remontu ;-)


Dalej uważam, że finansowo to ma średni sens. Ale jak chcesz się pobawić, to szukaj GD WRX. Albo STi, a co! ;-)

: 20 sty 2013, o 14:19
autor: kamos_DK
A kombi wchodzi w gre czy musi być sedan? Jeśli chodzi o zawieszenie to jest ono całe inne?Bo jesli chodzi o amory to mam gwint wiec orginalnych bym nie przekładał.I może ktoś wie cos na temat tych półosiek?

Re: swap

: 20 sty 2013, o 14:52
autor: Qba25
No niestety: w klasykach sedan i kombi były identyczne, w New Age już nie. Kombi ma inną szerokość (inna długość wahaczy poprzecznych). IMO najlepszą opcją byłoby kupno WRXa w Anglii i zrobienie przekładki na bazie Twojego auta...

: 9 mar 2013, o 10:36
autor: kamos_DK
Odkopie temat,a czy bugeye może posłużyć jako dawca czy trzeba sie tu kierować w ten sam rocznik?