Strona 1 z 1
mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 18 lis 2012, o 22:08
autor: tomaszroj1
Witam
Mam pewien problem ( Subaru Forester 2.0T AT MY99 ) . Problem polega na tym że gdy jadę sobie jakąś przelotówką ok 100 km/h i chcąc wyprzedzić pojazd przede mną gdy wcisnę gaz w podłogę aby AT zredukowała w momencie redukcji dostaję konkretnego kopa w plecy. Czy coś jest zepsute? Dopiero co zakupiłem te autko i nie chciałbym z nim na dzień dobry żadnych kłopotów. Po wyprawie na pobliską żwirownię auto sobie radziło bardzo dobrze na podjazdach więc napędy chyba działają

. Może zły stan opon ma na to wpływ, oczywiście wszystkie są takie same ale już niestety prawie łyse.
Dzięki z góry za ewentualną pomoc.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 18 lis 2012, o 22:21
autor: FUX
Możliwe, że redukuje Ci z 4 do 2.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 18 lis 2012, o 22:52
autor: tomaszroj1
Pewnie tak bo to normalne w AT, mam jeszcze dwa inne auta z AT i przy kick-down redukuje z 4 do 2 ale w forku aż dupę rzuca tak wyrywa.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 19 lis 2012, o 20:10
autor: Konto usunięte
A te dwa inne auta z AT to jakie koła mają napędzane...
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 19 lis 2012, o 20:34
autor: Bergen
tomaszroj1 pisze:
gdy wcisnę gaz w podłogę aby AT zredukowała w momencie redukcji dostaję konkretnego kopa w plecy.
Ten typ tak ma. Ot po prostu tył się "dołącza do zabawy" przy przyspieszeniu. Wszystko jest w porządku.
Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 19 lis 2012, o 22:59
autor: tomaszroj1
Konto usunięte pisze:A te dwa inne auta z AT to jakie koła mają napędzane...
Omega B 2,5TD skrzynia bardzo podobna do Forka PRND123 ,A-klasa z Tiptronic.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 19 lis 2012, o 23:00
autor: tomaszroj1
Bergen pisze:tomaszroj1 pisze:
gdy wcisnę gaz w podłogę aby AT zredukowała w momencie redukcji dostaję konkretnego kopa w plecy.
Ten typ tak ma. Ot po prostu tył się "dołącza do zabawy" przy przyspieszeniu. Wszystko jest w porządku.
Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.
A czy słabe opony mogą te "doznania "

potęgować ?
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 19 lis 2012, o 23:00
autor: So What!
Bergen pisze:
Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.
Bez przesady. Są skrzynie z AT z centralnym mechanizmem różnicowym, np. 5EAT.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 19 lis 2012, o 23:22
autor: Konto usunięte
Bergen pisze:
Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.
Bzdura. Skąd te "rewelacje"
tomaszroj1 pisze:
Omega B 2,5TD skrzynia bardzo podobna do Forka PRND123 ,A-klasa z Tiptronic.
Pomijając pewnie inne zestopniowanie skrzyni, nie ma przenoszenia momentu między osiami. Ten kop nie jest taki duży, to tylko "złudzenie apteczne"
tomaszroj1 pisze:
A czy słabe opony mogą te "doznania "

potęgować ?
Dołożą swoje do uślizgu, to i oczy większe

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 20 lis 2012, o 13:00
autor: kruque
mam w obk 4eat która chyba wiele się nie różni od tej z forka '99. nie zauważyłem żadnego 'kopa w dupę' nawet przy ostrej redukcji (mam porównanie tylko do mitsu galanta FWD z 4eat i efekt kick-down jest identyczny). pewnie w ogóle mi tył nie działa ;)
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 20 lis 2012, o 15:55
autor: Alan, Alan, Alan!
tomaszroj1 pisze:
2.0T
jeździłeś wcześniej turbo benzyną? Może to najzwyczajniej w świecie turbo. Przy 100km/h masz strzelam z 1500-2500 obr/min, jak zredukuje to obroty nagle rosną i turbo dmucha + do tego jakieś cechy subarowego a/t jak wyżej chłopaki piszą.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 24 lis 2012, o 20:27
autor: rafal1984
Bergen pisze:
Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.
jasne . . . jeszcze napisz że trzeba ręką napęd pod maską włączyć na tył jak w Aro . . .
Ja mam at w obk i manual w legacy i żadnej różnicy niema a mieszkam w górach i wiem co to lód i śnieg . . .
Aczkolwiek walenia żadnego w at nie czuje.
Mrzonki to takie opinie przeczytane na forach które z rzeczywistością nie mają nic wspólnego. :)
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 24 lis 2012, o 20:34
autor: burat
rafal1984,uuuu chyba nie trafiłeś z ripostą

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 25 lis 2012, o 17:59
autor: Chloru
rafal1984, trochę nie trafiłeś... 4EAT w Subaru to zupełnie inny napęd niż w manualnych skrzyniach.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 26 lis 2012, o 13:50
autor: miszozon
I znowu walka o napęd MT-AT
Ja też jestem zdania, że przy normalnym użytkowaniu auta nie ma co pisać o różnicach w napędzie z cent. dyfrem,a sprzęgłem w AT.
Wiem, że takie zwroty jak podział 90:10, czy dołączanie napędu jest dla właścicieli Subaru z MT "świętokractwem" ale powtarzam, że ten napęd NAPRAWDĘ działa dobrze,
a haldexy i inne takie nie mają podjazdu do 4EAT. Nie mówiąc już o terenie, gdzie jest to świetne rozwiązanie. Wiem co mówię, bo jeździliśmy z chłopakami po różnych wyrypach.
Oczywiście przy wolnym ssaku, a nawet 2.0T brak reduktora w kopnym piachu może namieszać.
Natomiast jak ktoś lata bokami, chce używać ręcznego, czy najzwyczajniej na świecie auto ma służyć do zabawy to tylko MT.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 12 gru 2012, o 10:42
autor: Bergen
miszozon pisze:dołączanie napędu jest dla właścicieli Subaru z MT "świętokractwem"
Nie jest, tylko jest na tym forum kilkoro ludków, którzy użytkują jednocześnie subaru z MT oraz subaru z AT i mogą na bieżąco śledzić skuteczność obu rozwiązań.
Nie dawniej jak w sobotę rozmawialiśmy o tym z J33mbo. Dane nam było użytkować zarówno MT jak i AT w różnych sytuacjach i jesteśmy zgodni co do przewagi MT.
Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down
: 12 gru 2012, o 22:26
autor: rrosiak
Chloru pisze:
4EAT w Subaru to zupełnie inny napęd niż w manualnych skrzyniach.
Eeeeee, z tego co widzę w profilu to
rafal1984 ma OBK, a tam akurat 4EAT jest z centralnym dyfrem.
Zresztą uogólnianie, że
Bergen pisze:
"stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka
to faktycznie bzdura
