Kilka pytń na dobry początek.
: 20 lis 2012, o 22:30
Witam wszystkich.
Kilka dni temu zostałem szczęśliwym (mam nadzieję;) posiadaczem Forestera 2.0x MY03.
Auto po jednym właścicielu z pełną historią serwisową. Do dzisiaj udało mi się przejechać ok 1200km i z każdym dnie w głowie rodzą mi się nowe pytania... do rzeczy:
1. Podświetlenie przełączników itp. Czy to normalne, że nie mam podświetlenia włączników świateł przeciwmgielnych, spryskiwacza reflektorów i wszystkich innych przycisków zgrupowanych w tym miejscu? Na "konsoli" sterowanie szybami (na drzwiach kierowcy) świecą tylko znaczniki od przycisków otwierania szyb. Czy to normalnie?
2. Olej - pomimo, że auto jest świeżo po wymianie kwestia oleju nie daje mi jednak spać. Z histori serwisowej wynika, że przez pierwsze 4 lata auto było zalewane 5W30 a następnie Durablend 10W40, z tym że w międzyczasie gdzieś znów pojawił się 10W30. Pytanie (może głupie) brzmi czy zalewać półsyntetykiem czy próbować powrócić do 5W30?
3. Obroty - zauważyłem, że jak po przejechaniu kilkunastu km zostawie auto na jałowym biegu po chwili pojawie się delikatny stuk i obroty się nieznacznie zwiększają. Czy to normalne? co to może być?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Kilka dni temu zostałem szczęśliwym (mam nadzieję;) posiadaczem Forestera 2.0x MY03.
Auto po jednym właścicielu z pełną historią serwisową. Do dzisiaj udało mi się przejechać ok 1200km i z każdym dnie w głowie rodzą mi się nowe pytania... do rzeczy:
1. Podświetlenie przełączników itp. Czy to normalne, że nie mam podświetlenia włączników świateł przeciwmgielnych, spryskiwacza reflektorów i wszystkich innych przycisków zgrupowanych w tym miejscu? Na "konsoli" sterowanie szybami (na drzwiach kierowcy) świecą tylko znaczniki od przycisków otwierania szyb. Czy to normalnie?
2. Olej - pomimo, że auto jest świeżo po wymianie kwestia oleju nie daje mi jednak spać. Z histori serwisowej wynika, że przez pierwsze 4 lata auto było zalewane 5W30 a następnie Durablend 10W40, z tym że w międzyczasie gdzieś znów pojawił się 10W30. Pytanie (może głupie) brzmi czy zalewać półsyntetykiem czy próbować powrócić do 5W30?
3. Obroty - zauważyłem, że jak po przejechaniu kilkunastu km zostawie auto na jałowym biegu po chwili pojawie się delikatny stuk i obroty się nieznacznie zwiększają. Czy to normalne? co to może być?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam