Strona 1 z 1
Obroty
: 2 gru 2012, o 17:12
autor: Tomecki
Witam,mam maly problemik z obrotami i ogolnie z krztuszeniem sie silnika jak depne porzadnie na gaz.Autko to wrx sti z 1996.Komp wymrugal mi silniczek krokowy,ale wyprobowalem juz trzeci z kolei i jest tak samo.Czyszczenie tez nie pomoglo ,engine check caly czas mnie w oczy razi i za cholere nie chce sie zresetowac.Trzesie silnikiem na wolnych obrotach,poza tym jak mu depne to sie przez pierwsze pare sekund sie dlawi,jak powoli wciskam gaz to jedzie normalnie.Powiedzcie moi drodzy czy po wyczyszczeniu i zalozeniu krokowca musze przejechac iles kilometrow zanim to zachula czy od razu bedzie wiadomo czy podpasil czy nie,bo zrobilem tylko kilkaset metrow.Swiece i filtr powietrza nowe.Jak odpinam przeplywke to gasnie wiec to chyba jest ok.Jak odepne krokowca to nie ma zadnej roznicy w pracy silnika.Nie wiem czy to ok czy tez nie wiec bylbym wdzieczny za informacje jakie napiecie i na jakich przewodach powinno tam wystepowac.Pomozcie koledzy i kolezanki,
bo pojezdziloby sie ,a tu taka padaka

)
Re: Obroty
: 2 gru 2012, o 20:07
autor: p_bo
Przy odpięciu silniczka krokowego powinna być zmiana pracy silnika, poniewaz komputer przechodzi w ustawienia "standardowe" tylko ze na zimnym motorze możesz nie zauwazyc zmian, rozgrzej autko do stalej temp i w tedy zobacz..
pzdr
Re: Obroty
: 3 gru 2012, o 14:53
autor: Tomecki
Odpialem silniczek krokowy na rozgrzanym silniku i w zasadzie nic sie nie stalo,ale za to jak wpinalem z powrotem obroty na chwile podskoczyly.Zmierzylem napiecie i prawy przewod plus masa ma 13.25V,a lewy przewod plus masa ma 11.70V i jak otwieram przepustnice to sa widoczne skoki napiecia i na jednej i na drugiej stronie wiec impulsy dochodza do silniczka.Jestem dalej w kropce

.Czy istnieje jakis inny sposob na skasowanie bledow oprocz odlaczenia masy na jakis czas?
Re: Obroty
: 3 gru 2012, o 15:21
autor: dzixd
luz zaworowy regulowany był czy samoregulujące masz?
Kable zapłonowe masz czy cewki?
Re: Obroty
: 3 gru 2012, o 16:29
autor: Tomecki
Szczerze mowiac nie mam pojecia jakie zawory posiadam.Ja nie regulowalem,a kupilem samochod,ktory stal 3 lata w garazu bez jezdzenia podobno i nie wiem co kto w nim robil czy tez nie.Cewki mam na swiecach.
Re: Obroty
: 3 gru 2012, o 18:02
autor: dzixd
Tomecki pisze:Szczerze mowiac nie mam pojecia jakie zawory posiadam.Ja nie regulowalem,a kupilem samochod,ktory stal 3 lata w garazu bez jezdzenia podobno i nie wiem co kto w nim robil czy tez nie.Cewki mam na swiecach.
to ja bym cewki sprawdził dla pewności, czy są sprawne. Jak? nie wiem, mechanikiem nie jestem

Miałem troszkę podobne objawy w wolnym ssaku i sprawcą były kable zapłonowe, które miały przebicie.
Najlepiej zebrać listę objawów i powoli odhaczać to co zostało wymienione / naprawione i drogą eliminacji dojść do sedna problemu

.
Albo pojechać do kogoś kto subary ogarnia, robi solidnie. Wtedy problem powinien zostać rozwiązany, bo takie diagnozy przez internet często nijak się mają do problemu.
Re: Obroty
: 3 gru 2012, o 20:00
autor: Tomecki
Taaa tylko kiego diabla caly czas mryga mi ten sam kod od silniczka krokowego.Ponawiam pytanie o inne sposoby kasowania bledow oprocz odlaczenia masy jezeli kto zna

Cos tam slyszalem o dotykaniu jakims kablem do masy,ale pewnosci nijakiej nie mam

Re: Obroty
: 3 gru 2012, o 21:05
autor: dzixd
Re: Obroty
: 4 gru 2012, o 12:04
autor: Tomecki
No raczej nikt odpowiedzi nie udzielil.Jade do magikow od subaru niedlugo.Podepna pod kompa i sie obaczy czego ta gadzina chce
