Zrób To Sam - konwersja alternatora 3 pin do auta z 2 pin

Regulamin forum
Regulamin działu: viewtopic.php?f=31&t=22025
ODPOWIEDZ
dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Zrób To Sam - konwersja alternatora 3 pin do auta z 2 pin

Post 2 lut 2019, o 15:22

Cześć,
w tym poradniku pokażę jak można zamontować alternator z nowszych wersji subaru z wtyczką z 3 pinami do samochodu ze starą wersją alternatora na 2 piny. Pomysł wziąłem z zagranicznych forów, gdzie znalazłem informacje że można to bez problemu przełożyć.
Wszelkie modyfikacje w samochodzie wykonujesz na własną odpowiedzialność. Autor poradnika nie ponosi odpowiedzialności za błędny montaż i błędne wykonanie czynności oraz nie gwarantuje, że taka modyfikacja nie uszkodzi samochodu :giggle:

Taki alternator:
stary altek.jpg
zamieniamy na taki
nowy altek.jpg
Potrzebne rzeczy:
klucz nasadowy/płaski nr 12 i 10
lutownica (można na szybkozłączki kable ale nie polecam ;-) )
wtyczka 3 pinowa do alternatora :!:
alternator 3 pinowy (działący) :giggle:
2 końcówki do kabli z oczkiem 8mm.

Metoda wykonania:
1. Wyciągamy wtyczkę z alternatora. (1) Odkręcamy nakrętkę mocującą kabel od akumulatora (2)
wtyka.jpg
2. Demontujemy osłonę alternatora odkręcając 3 śruby i luzując śrubę mocującą alternator
osłony (1).jpg
3. Luzujemy śrubę mocującą (1) alternator do napinacza paska i dopiero wtedy luzujemy (2) napinacz. Po poluzowaniu paska, pasek zdejmujemy i odkręcamy śrubę mocującą alternator (3)
demontaż altka 1.jpg
4. Wyciągamy alternator ciągnąc za lewą część ( patrząc od przodu auta) do góry.
5. Wkładamy alternator z 3 pinami najpierw prawą stronę żeby wszedł na swoje mocowanie, wkładamy długą śrubę mocującą i pchamy lewą stronę alternatora w dół
montaż.jpg
6. Przykręcamy alternator do napinacza ( nie na sztywno!) , zakładamy pasek i napinamy śrubą aż do osiągnięcia odpowiedniego naciągnięcia. dokręcamy śrubę mocującą do napinacza.

7. Zakładamy osłonę alternatora i dokręcamy długą śrubę mocującą alternator i montujemy osłonę klimy (jeśli mamy)

8. patrzymy jak wygląda układ kabli w starej 2 pinowej wtyczce i lutujemy te kable w takiej samej kolejności we wtyczce 3 pinowej od prawej strony wtyczki mając zaczep wtyczki u góry. Lewy pin zostaje pusty. Ja zrobiłem to w taki sposób żeby nie ciąć kabli
wtyczka.jpg
układ kabli.jpg
9. Możliwe że mocowanie na kabel do akumulatora i do bezpieczników będzie miało średnicę 8mm, to trzeba wymienić końcówkę na większą. Po zmianie końcówki przykręcamy ją nakrętką z podkładką sprężystą.
kabel do aku.jpg
10. Cieszymy się nowszym alternatorem ;-)
ładowanie.jpg
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
euyot (2 lut 2019, o 18:27)


Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ODPOWIEDZ