Witam
Jak w temacie, krótki poradnik jak to zrobić.
A więc, kupujemy przepustnicę z diesla 2.0 CDTI. Jedynie taką udało mi się znaleźć co by można przykręcić blachy z dwóch stron.
Kosztuje ok 10 PLN na znanym serwisie aukcyjnym. Dwie blachy wymierzone z otworami do przykręcenia oraz chyba fi 50 na środku. Kolejnym elementem jest przełącznik do szyb. Najprostsze rozwiązanie. Ale każdy sposób sterowania silnikiem prądu stałego prawo/ lewo będzie dobry. I jeszcze komplet gniazdo/wtyczka hermetyczny dwa piny. Klinkierit, do wycięcia uszczelek, choćby jednej
Przepustnica ma 5 pinów. 3 z nich to czujnik pozycji, pozostałe 2 to silnik. I te nas interesuja. Otwieramy przepustnicę, oczom ukazują się w zasadzie 3 zębatki. Na osi przepustnicy pod klapką jest też sprężyna, powoduje ona otwarcie przepustnicy bez napięcia. Należy element sprężyny uciąć tak aby nie wracała do otwarcia. Uciąć można obcinaczkami do drutu. Ciężko ją wydłubać więc ja zostawiamy. Odnajdujemy miernikiem które to piny od silnika. Podłączamy silnik do przełącznika szyb wg wielu opisów z internetu. Są to dwa skrajne, chyba prawe patrząc tak aby złącze miało brakujący pin u góry. Fajnie jak udało nam się kupić przepustnicę z wtyczką. A jak nie to najlepiej improwizować. Po prostu przylutować do nich dwa przewody. I je połączyć do wtyczki którą też kupiliśmy. Należy prowizorkę zabezpieczyć jakimś silikonem albo poxipolem.
Znajdujemy dowolne miejsce na wspawanie naszej przepustnicy. To już zależy od was gdzie ona będzie. Powinna być do niej przyspwana rura wylotowa, zmienia to trochę dźwięk na plus.
Jak co to odpowiem na pytania
Powodzenia
Przepustnica wydechu, cutout Valve
Regulamin forum
Regulamin działu: viewtopic.php?f=31&t=22025
Regulamin działu: viewtopic.php?f=31&t=22025
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Przepustnica wydechu, cutout Valve
Ostatnio zmieniony 2 maja 2019, o 15:15 przez ewemarkam, łącznie zmieniany 1 raz.
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- inquiz (5 maja 2019, o 16:33)
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Przepustnica wydechu, cutout Valve
Dzięki ale brakuje paru szczegółów. Zapomniałem zrobić paru zdjęć, m.in wnętrza przekładni w przepustnicy
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Przepustnica wydechu, cutout Valve
Jeśli chcesz to możesz na pw albo tutaj co i jak dodać do 1szego postu to dodam
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Przepustnica wydechu, cutout Valve
To ściągaj to ustrojstwo porób zdjęcia w celu spełnienia kronikarskiego obowiązku wobec przyszłym pokoleń druciarzy
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Przepustnica wydechu, cutout Valve
Dobrze już dobrze :)
Ściągnę i zrobię zdjęcia jak będę olej zmieniał w czerwcu.
Ściągnę i zrobię zdjęcia jak będę olej zmieniał w czerwcu.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Przepustnica wydechu, cutout Valve
Jak obiecałem, jeszcze jest czerwiec ;).
Jak rozbierzecie mechanizm po raz pierwszy, widać czego brakuje na tym zdjęciu a będzie u Was. Brakuje kawałka sprężyny, opiera się o plastik koła listka przepustnicy. Pisze o tym plastiku który jest prostopadle do zębatki. O niego opiera się sprężyna. Trzeba tą często sprężyny usunąć.
Tutaj jak trytytka przymocowana jest wtyczka.
Tutaj widać jak zalalem gniazdo poxipolem.
Jak rozbierzecie mechanizm po raz pierwszy, widać czego brakuje na tym zdjęciu a będzie u Was. Brakuje kawałka sprężyny, opiera się o plastik koła listka przepustnicy. Pisze o tym plastiku który jest prostopadle do zębatki. O niego opiera się sprężyna. Trzeba tą często sprężyny usunąć.
Tutaj jak trytytka przymocowana jest wtyczka.
Tutaj widać jak zalalem gniazdo poxipolem.