Przepustnica wydechu, cutout Valve
: 2 maja 2019, o 15:15
Witam
Jak w temacie, krótki poradnik jak to zrobić.
A więc, kupujemy przepustnicę z diesla 2.0 CDTI. Jedynie taką udało mi się znaleźć co by można przykręcić blachy z dwóch stron.
Kosztuje ok 10 PLN na znanym serwisie aukcyjnym. Dwie blachy wymierzone z otworami do przykręcenia oraz chyba fi 50 na środku. Kolejnym elementem jest przełącznik do szyb. Najprostsze rozwiązanie. Ale każdy sposób sterowania silnikiem prądu stałego prawo/ lewo będzie dobry. I jeszcze komplet gniazdo/wtyczka hermetyczny dwa piny. Klinkierit, do wycięcia uszczelek, choćby jednej
Przepustnica ma 5 pinów. 3 z nich to czujnik pozycji, pozostałe 2 to silnik. I te nas interesuja. Otwieramy przepustnicę, oczom ukazują się w zasadzie 3 zębatki. Na osi przepustnicy pod klapką jest też sprężyna, powoduje ona otwarcie przepustnicy bez napięcia. Należy element sprężyny uciąć tak aby nie wracała do otwarcia. Uciąć można obcinaczkami do drutu. Ciężko ją wydłubać więc ja zostawiamy. Odnajdujemy miernikiem które to piny od silnika. Podłączamy silnik do przełącznika szyb wg wielu opisów z internetu. Są to dwa skrajne, chyba prawe patrząc tak aby złącze miało brakujący pin u góry. Fajnie jak udało nam się kupić przepustnicę z wtyczką. A jak nie to najlepiej improwizować. Po prostu przylutować do nich dwa przewody. I je połączyć do wtyczki którą też kupiliśmy. Należy prowizorkę zabezpieczyć jakimś silikonem albo poxipolem.
Znajdujemy dowolne miejsce na wspawanie naszej przepustnicy. To już zależy od was gdzie ona będzie. Powinna być do niej przyspwana rura wylotowa, zmienia to trochę dźwięk na plus.
Jak co to odpowiem na pytania
Powodzenia
Jak w temacie, krótki poradnik jak to zrobić.
A więc, kupujemy przepustnicę z diesla 2.0 CDTI. Jedynie taką udało mi się znaleźć co by można przykręcić blachy z dwóch stron.
Kosztuje ok 10 PLN na znanym serwisie aukcyjnym. Dwie blachy wymierzone z otworami do przykręcenia oraz chyba fi 50 na środku. Kolejnym elementem jest przełącznik do szyb. Najprostsze rozwiązanie. Ale każdy sposób sterowania silnikiem prądu stałego prawo/ lewo będzie dobry. I jeszcze komplet gniazdo/wtyczka hermetyczny dwa piny. Klinkierit, do wycięcia uszczelek, choćby jednej
Przepustnica ma 5 pinów. 3 z nich to czujnik pozycji, pozostałe 2 to silnik. I te nas interesuja. Otwieramy przepustnicę, oczom ukazują się w zasadzie 3 zębatki. Na osi przepustnicy pod klapką jest też sprężyna, powoduje ona otwarcie przepustnicy bez napięcia. Należy element sprężyny uciąć tak aby nie wracała do otwarcia. Uciąć można obcinaczkami do drutu. Ciężko ją wydłubać więc ja zostawiamy. Odnajdujemy miernikiem które to piny od silnika. Podłączamy silnik do przełącznika szyb wg wielu opisów z internetu. Są to dwa skrajne, chyba prawe patrząc tak aby złącze miało brakujący pin u góry. Fajnie jak udało nam się kupić przepustnicę z wtyczką. A jak nie to najlepiej improwizować. Po prostu przylutować do nich dwa przewody. I je połączyć do wtyczki którą też kupiliśmy. Należy prowizorkę zabezpieczyć jakimś silikonem albo poxipolem.
Znajdujemy dowolne miejsce na wspawanie naszej przepustnicy. To już zależy od was gdzie ona będzie. Powinna być do niej przyspwana rura wylotowa, zmienia to trochę dźwięk na plus.
Jak co to odpowiem na pytania
Powodzenia