Niedźwiedź pisze:
problem był taki, że benzyna się wylewała do środka auta, tak, że cała kanapa była nasączona PB
Uuuu... To u mnie nie było tak hardcorowo
Niedźwiedź pisze:
WRC fan, ta Twoja wersja , bo taka ładna

, to jak się nazywa.
To jest zwykłe 1.6 16v, wersja wyposażeniowa RXT (w innej chyba ten silnik nie występował) co oznaczało Cliowy full wypas jak na tamte czasy (klima, welurowa tapicerka, fotele z lepszym trzymaniem bocznym, 2 jaśki ABS itd). Z tego co się orientuję to młodsze roczniki takiego 1.6 16v jak ja mam już się nie nazywają RXT tylko po prostu 16V i względem RXT są jeszcze doposażone w białe tarcze zegarów (prawie takie jak w Sporcie) i boczne jaśki. Pojawiają się też sztuki z boczkami foteli obszytymi skórą (też coś ala Sport). Z moich obserwacji wynika, że bardzo podobnie wyposażane były ówczesne najmocniejsze diesle w gamie, czyli 1.9 dTi.
Te 90 konne co oglądałeś, to zapewne było 1.6 8v, tzw wersja Si.
http://renaultclio.pl/c2_051.phtml Stosunkowo często się trafiają 1.6 8v z automatem.
Co do pakietu "Sport", to wedle mojej wiedzy nie ma czegoś takiego. Niektórzy pewnie na te wersje z białymi tarczami zegarów i lepszymi fotelami tak mówią. Są też tacy, którzy przerzucają całe wnętrze ze Sporta do słabszych wersji, zegary również. Krąży też plota, że przez te 2 lata kiedy 1.6 16v było najmocniejszą wersją w gamie Clio (Sport pojawił się w 2000 roku), to na niektórych rynkach właśnie to 1.6 16v było nazywane Sport, ale ja jakoś nie daje temu wiary.
W Clio 2 ph2 (czyli tej z trójkątnymi przednimi światłami) znowu się zmieniło nazewnictwo wersji wyposażeniowych (jakieś Dynamique itp). Była też wersja Initiale Paris (w pełni skórzane fotele, jakieś pseudodrewniane wstawki na desce i inne pierdoły) :
http://moto.allegro.pl/item766401218_re ... _2003.html