Szukam amatorskiego ekspertyzera - Warszawa - Legacy I - aut
: 19 wrz 2009, o 01:12
Witam,
Mam nietypową sprawę, a mianowicie nie chcę nic kupić, ani tym bardziej sprzedać.
Otóż szukam kogoś, kto ma jakieś pojęcie na temat Legacego I generacji. W czym rzecz?
Mam subaraka odratowanego ze złomowiska i jak się okazało,nie trafił tam bez powodu, ale to nie jest temat tego wątku. W skrócie powiem, ze oprócz jakichśtam problemów z zajeżdzoną skrzynią, nie rozgryzłem tego samochodu do końca, bo nie było ani książeczki, ani żadnej instrukcji, a poprzedni właściciel miał karteczkę z zapisanymi "P - Parkind, R do cofania, do jazdy do przodu wrzuć D". No cóż, bywa.
I w tejże subarynie (automat) mam dwa przełączniki, które nie wiem jak działają. Jeden z nich w wybieraku (prawdopodobnie econ), drugi przełącznik "manual" na konsolce środkowej w podłokietniku.
Szukam kogoś, kto jest w stanie mi powiedzieć, do czego są oba przełączniki, jakie działanie mają dokładnie, ew jest w stanie stwierdzić, że nie działają wcale.
Mieszkam w Warszawie, na Bemowie. Chciałbym się spotkać z kimś doświadczonym i obeznanym ze starszymi modelami legaca, choć nie koniecznie. Jeśli inne modele miały podobną, analogiczną konstrukcję, to się chyba dogadamy. Jazda testowa jak najbardziej wchodzi w grę.
__________________
Co już wiem?
Że jakaś reakcja na bodźce jest. Nie wiem dokładnie jaka, ale jest. Jak się jedzie równo, 60, i puści gaz, to sprzęgło pozwala się swobodnie toczyć pojazdowi, nie ma hamowania silnikiem. Klikanie Econem i przełączanie manuala nie robi różnicy.
Teoretycznie econ/sport powinien działąć tak, że sprzęgło jest sztywne (sztywniejsze) i po puszczeniu gazu zaczynał samochód hamować silnikiem, żeby po delikatnym dotknieciu gazu zaczął przyspieszać, rwać, a nie sprzęgło się ślizgało, aż nabierze obrotów. W naszym Suzuki Sidekick tak właśnie owy przełąćznik działa.
Jeszcze pod pedałem jest KickDown. Z nim też jest komedia, bo jak się wdepnie, to zapala się "power" na zegarach. I ten power raz się załącza, raz nie, zależy jak są przełączniki poustawiane. Jak na przykład wdepnie się na Wcisnietym Econie, to nie zapala się power, jak się wdepnie na WYciśnietym Econie, zapala się power, jak się wtedy wcisnie Econ, to power gaśnie, ale nie ma różnicy w jeździe. Albo nie zauważam.
Podobnie z Manualem. Nie mam pojęcia do czego mógłby służyć, ale kiedyś wydawało mi się, że jak Manual jest w pozycji "1", czyli włączony, to POWER nazegarach zaświeca się BEZ wkopnięcia KickDowna. Reguły na to nie ma.
Stwierdziłem co się dzieje na dwóch skrajnych położeniach przełączników:
Econ 0 (wcisniety), Manual 0 (wylaczony, przelacznik na lewo)
Samochód muli, rozpędza się, miarowo, jak wkręci na obroty to dopiero zaczyna rwać.
Econ 1, Manual 1
Rwie od razu, szybko redukuje bieg, wykręca wysokie obroty, do 6,500 bo więcej nie nada.
Ale z tym redukowaniem biegu, czy wykręcaniem obrotów, to też nie reguła i nie jestem pewien, co od czego zależy i na pewno też ma na to wpływ aktualna prędkość jazdy.
___________________
Czego nie chcę:
Cfaniakowania, ze przycisk jest do przełączania trybów ekonomicznego i sportowego i podobnej teorii, która nie niesie za sobą żadnej informacji. Takie rzeczy to wydaje mi się, że i ja wiem, bo nie pierwszy to automat, którym jeżdżę. Prosiłbym o szczere podejście do tematu.
___________________
Najchętniej, to spotkałbym się z kimś, kto już objeździł kilka subaraków, najlepiej w automatach, bo manuale nie mają tu wiele do gadania i być może stwierdził to i owo, ewentualnie coś podpowiedział. Najbardziej mnie nurtuje przełącznik Manual. Nigdzie nie znalazłem do czego służy, ani namacalnie nie wybadałem, co tak naprawdę zmienia się w rytmie jazdy po przełączaniu lewo/prawy.
Jakby ktoś miał książkę użytkownika, to także byłbym rad z owej lektury. Szukałem tu i ówdzie, mało gdzie znajduje jakiekolwiek wyniki, najczęściej są to fake'i lub prowadzące donikąd prośby innych użytkowników.
__________________
I teoretycznie nie muszę zap***ać jak dziki osioł, wykręcać 6000 obrotów, gnać 150km/h. Bo nie muszę, a nawet powiem, ze nie chcę. Bardziej niż to, żeby zapylać jakkrólik po koksie chciałbym poznać ten samochód i zrozumieć go do końca. Jak jedzie, jak działa, co zrobić, kiedy chcę wyprzedzić.
Bo jak wygląda wyprzedzanie: nie wiedząc dokładnie jak działa manual i nie zauważając jak działa Econ, jak chce wyprzedzać, daje gaz do podłogi, KickDown i wióra. Redukcja biegu jest, przyspieszenie jest. Ale jak to działa? Czy może lepiej przełączyć tego Econa?
_________________
Mam nadzieję, ze w miarę jasno opisałem problem. Pytajcie, dopytujcie, rzucajcie koncepcje, spróbuję odpowiadać, zeby rozjaśnić sprawę lub wyjaśnic co już jest jasne, ale nie zostało powiedziane.
Pozdrawiam
kociou
Mam nietypową sprawę, a mianowicie nie chcę nic kupić, ani tym bardziej sprzedać.
Otóż szukam kogoś, kto ma jakieś pojęcie na temat Legacego I generacji. W czym rzecz?
Mam subaraka odratowanego ze złomowiska i jak się okazało,nie trafił tam bez powodu, ale to nie jest temat tego wątku. W skrócie powiem, ze oprócz jakichśtam problemów z zajeżdzoną skrzynią, nie rozgryzłem tego samochodu do końca, bo nie było ani książeczki, ani żadnej instrukcji, a poprzedni właściciel miał karteczkę z zapisanymi "P - Parkind, R do cofania, do jazdy do przodu wrzuć D". No cóż, bywa.
I w tejże subarynie (automat) mam dwa przełączniki, które nie wiem jak działają. Jeden z nich w wybieraku (prawdopodobnie econ), drugi przełącznik "manual" na konsolce środkowej w podłokietniku.
Szukam kogoś, kto jest w stanie mi powiedzieć, do czego są oba przełączniki, jakie działanie mają dokładnie, ew jest w stanie stwierdzić, że nie działają wcale.
Mieszkam w Warszawie, na Bemowie. Chciałbym się spotkać z kimś doświadczonym i obeznanym ze starszymi modelami legaca, choć nie koniecznie. Jeśli inne modele miały podobną, analogiczną konstrukcję, to się chyba dogadamy. Jazda testowa jak najbardziej wchodzi w grę.
__________________
Co już wiem?
Że jakaś reakcja na bodźce jest. Nie wiem dokładnie jaka, ale jest. Jak się jedzie równo, 60, i puści gaz, to sprzęgło pozwala się swobodnie toczyć pojazdowi, nie ma hamowania silnikiem. Klikanie Econem i przełączanie manuala nie robi różnicy.
Teoretycznie econ/sport powinien działąć tak, że sprzęgło jest sztywne (sztywniejsze) i po puszczeniu gazu zaczynał samochód hamować silnikiem, żeby po delikatnym dotknieciu gazu zaczął przyspieszać, rwać, a nie sprzęgło się ślizgało, aż nabierze obrotów. W naszym Suzuki Sidekick tak właśnie owy przełąćznik działa.
Jeszcze pod pedałem jest KickDown. Z nim też jest komedia, bo jak się wdepnie, to zapala się "power" na zegarach. I ten power raz się załącza, raz nie, zależy jak są przełączniki poustawiane. Jak na przykład wdepnie się na Wcisnietym Econie, to nie zapala się power, jak się wdepnie na WYciśnietym Econie, zapala się power, jak się wtedy wcisnie Econ, to power gaśnie, ale nie ma różnicy w jeździe. Albo nie zauważam.
Podobnie z Manualem. Nie mam pojęcia do czego mógłby służyć, ale kiedyś wydawało mi się, że jak Manual jest w pozycji "1", czyli włączony, to POWER nazegarach zaświeca się BEZ wkopnięcia KickDowna. Reguły na to nie ma.
Stwierdziłem co się dzieje na dwóch skrajnych położeniach przełączników:
Econ 0 (wcisniety), Manual 0 (wylaczony, przelacznik na lewo)
Samochód muli, rozpędza się, miarowo, jak wkręci na obroty to dopiero zaczyna rwać.
Econ 1, Manual 1
Rwie od razu, szybko redukuje bieg, wykręca wysokie obroty, do 6,500 bo więcej nie nada.
Ale z tym redukowaniem biegu, czy wykręcaniem obrotów, to też nie reguła i nie jestem pewien, co od czego zależy i na pewno też ma na to wpływ aktualna prędkość jazdy.
___________________
Czego nie chcę:
Cfaniakowania, ze przycisk jest do przełączania trybów ekonomicznego i sportowego i podobnej teorii, która nie niesie za sobą żadnej informacji. Takie rzeczy to wydaje mi się, że i ja wiem, bo nie pierwszy to automat, którym jeżdżę. Prosiłbym o szczere podejście do tematu.
___________________
Najchętniej, to spotkałbym się z kimś, kto już objeździł kilka subaraków, najlepiej w automatach, bo manuale nie mają tu wiele do gadania i być może stwierdził to i owo, ewentualnie coś podpowiedział. Najbardziej mnie nurtuje przełącznik Manual. Nigdzie nie znalazłem do czego służy, ani namacalnie nie wybadałem, co tak naprawdę zmienia się w rytmie jazdy po przełączaniu lewo/prawy.
Jakby ktoś miał książkę użytkownika, to także byłbym rad z owej lektury. Szukałem tu i ówdzie, mało gdzie znajduje jakiekolwiek wyniki, najczęściej są to fake'i lub prowadzące donikąd prośby innych użytkowników.
__________________
I teoretycznie nie muszę zap***ać jak dziki osioł, wykręcać 6000 obrotów, gnać 150km/h. Bo nie muszę, a nawet powiem, ze nie chcę. Bardziej niż to, żeby zapylać jakkrólik po koksie chciałbym poznać ten samochód i zrozumieć go do końca. Jak jedzie, jak działa, co zrobić, kiedy chcę wyprzedzić.
Bo jak wygląda wyprzedzanie: nie wiedząc dokładnie jak działa manual i nie zauważając jak działa Econ, jak chce wyprzedzać, daje gaz do podłogi, KickDown i wióra. Redukcja biegu jest, przyspieszenie jest. Ale jak to działa? Czy może lepiej przełączyć tego Econa?
_________________
Mam nadzieję, ze w miarę jasno opisałem problem. Pytajcie, dopytujcie, rzucajcie koncepcje, spróbuję odpowiadać, zeby rozjaśnić sprawę lub wyjaśnic co już jest jasne, ale nie zostało powiedziane.
Pozdrawiam
kociou